سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بازگشت ۲٫۳ میلیون دلار از ارزهای مسروقه به Bitpoint

پایگاه مبادلات ارزی Bitpoint ژاپن که هفته گذشته مبلغی معادل ۳۲ میلیون دلار ارز دیجیتال از آن به سرقت رفته بود، از کشف و باز گرداندن ۲٫۳ میلیون دلار ارز دیجیتال از مجموع ارزهای به سرقت رفته خبر داد.

بر اساس گزارش نشریه ماینیچی ژاپن،Bitpoint این مقدار ارز یاد شده را در بیرون از مرزهای این کشور کشف کرده که گفته می شود از سوی یک سیستم مبادلات تجاری منسوب به Bitpoint یافت شده است. به گفته مسئولین این پایگاه مبادلات ارزی دیجیتال، با کشف این میزان ارز دیجیتال، اکنون مبلغ کل ارزهای گمشده به حدود ۳٫۰۲ میلیون دلار کاهش یافته است.

لازم به ذکر است سرقت انجام شده علیه Bitpoint در تاریخ ۱۲ جولای رخ داده که ۲٫۵ میلیون دلار ارز گمشده از این میزان متعلق به مشتریان پایگاه مبادلاتی نامبرده بوده و حدود ۹٫۲ میلیون دلار از این میزان نیز به خود پایگاه تعلق داشته است. ارزهای به سرقت رفته از پایگاه Bitpoint شامل بیت کوین، لایتکوین، اتر و ریپل بوده که از کیف پول گرم متعلق به این شرکت ربوده شده اند.

در پی انجام این حمله سایبری، Bitpoint تمامی سرویس های خدمات خود و شرکت مادر این پلتفرم یعنی Remixpoint را به حال تعلیق در آورده است. گفته می شود حمله سایبری انجام شده علیه Bitpoint پس از حمله سال ۲۰۱۸ به پایگاه مبادلات ارزی دیجیتال Coincheck، بزرگترین حمله سایبری علیه پایگاه های مبادلات ارزی دیجیتال این کشور محسوب می شود. در حمله سال ۲۰۱۸، رقمی معادل ۵۳۴ میلیون دلار ارز دیجیتال NEM از پایگاه مبادلات ارزی Coincheck به سرقت رفت که دلیل آن عدم وجود امنیت لازم در کیف پول گرم این پایگاه مبادلاتی اعلام شد.

Bitpoint یکی از چند پایگاه مبادلات ارزی ژاپن محسوب می شود که از ژوئن سال گذشته میلادی تحت نظارت آژانس خدمات مالی این کشور مشغول به فعالیت است. پیشتر، آژانس مذکور نگرانی خود در خصوص عدم شناسایی مشتریان و صاحبان تراکنش های این پایگاه مبادلاتی را اعلام کرده بود؛ موضوعی که این روزها از بحث های داغ و نگرانی دولت ها در خصوص نحوه فعالیت ارزهای دیجیتال و عدم انطباق قوانین آنها با مساله پولشویی و قوانین ذیل FATF به شماز می رود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location