سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بازداشت ۲۲ استخراج کننده بیت کوین در چین در پی ضرر ۳ میلیون دلاری صنعت برق این کشور

پلیس چین از بازداشت ۲۲ متهم به دست داشتن فعالیت در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال که منجر به تحمیل هزینه ۳ میلیون دلاری بر گرده صنعت برق این کشور کرده خبر داد.
بر اساس این گزارش، پلیس استان جیانگسو واقع در شرق چین اعلام کرده که در جریان بازداشت این افزاد، حدود ۴ هزار قطعه الکترونیکی مورد استفاده در صنعت استخراج ارزهای دیجیتال کشف شده که از آنها به صورت غیر قانونی برای استخراج بیت کوین استفاده می شده است.
گفته می شود تحقیقات پلیس در این زمینه از زمانی آغاز شد که یک واحد محلی اداره برق چین از مصرف بالای غیر طبیعی برق خروجی از این پست برق خبر داده و خواستار انجام تحقیقات پلیس در این خصوص شد. پس از انجام تحقیقات گسترده پلیس برای دو ماه، پلیس شهر شنجیانگ گروهی را شناسایی کرد که به شکل مخفیانه و با استفاده از برق خارج از مدار کنتور، در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال با برق شهری فعالیت داشتند.
به گفته مسئولین اداره برق، هر واحد مستقر در این کارگاه استخراج غیر قانونی بیت کوین، روزانه حدود ۲۵ الی ۵۰ کیلو وات برق مصرف می کردند، که بر اساس تخمین های پلیس، تاکنون رقمی معادل ۲۰ میلیون یوآن معادل ۲٫۹۱ میلیون دلار برق به صورت رایگان در این کارگاه غیر مجاز مصرف شده است.
لازم به ذکر است کشور چین رتبه نخست جهان در استخراج ارزهای دیجیتال را به خود تخصیص داده و در سال ۲۰۱۷، رقمی حدود ۷۰ درصد از استخراج بیت کوین جهان با وجود قوانین سختگیرانه دولت چین در مقابله با این ارز دیجیتال در این کشور انجام شده است. گفته می شود یکی از دلایل انجام این مقدار استخراج ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین در چین، به دلیل وجود نیروی کار زیاد و برق ارزان قیمت در این کشور است.
همچنین شرکت های بزرگ تولید کننده دستگاه های استخراج ارزهای دیجیتال مانند Bitmain در این کشور مستقر هستند.
لازم به ذکر است پلیس چین پیشتر در ماه ژوئن، شواهدی ارائه کرد که بر اساس آنها، بسیاری از استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال اقدام به نصب کابل های برق غیر قانونی برای گرفتن انشعاب از تیرهای برق و یا زیر زمین کرده اند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location