سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

خزانه فدرال آمریکا: تا پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال فاصله زیادی داریم

رئیس خزانه داری فدرال آمریکا با انتشار مطلبی اعلام کرد که پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال می تواند تا حد زیادی نیاز به ذخایر بانکی را مرتفع سازد.
«جروم پاول» که این سخنان را پیش از برگزاری جلسه مشترک خود با کمیته بانکی سنا مطرح می کرد، با اشاره به دست برتر دلار به عنوان ارز بین المللی موجود در جهان، گفت که ارزهای دیجیتال می توانند در آینده جای دلار را در مبادلات جهانی بگیرند که البته این حقیقت همچنان تا تحقق فاصله زیادی دارد.
این مقام ارشد نظام بانکی آمریکا گفت: من فکر می کنم چیزهایی شبیه به این ممکن است عملیاتی شوند اما ما واقعا شاهد پذیرش (بیت کوین و ارزهای دیجیتال) در سطح گسترده نیستیم. بیت کوین نمونه خوبی است اما تقریبا هیچ کس از آن به عنوان ابزار پرداخت استفاده نمی کند بلکه تنها وسیله ای برای حفظ ارزش (پول) است، چیزی مانند طلا.
ابراز نظر پاول از این حیث مهم است که خزانه داری فدرال آمریکا در حقیقت نقش قیومیت طلا را از نگاه دولت آمریکا و دولت های خارجی، بانک های مرکزی و سازمان های بین المللی رسمی در اختیار دارد.
وی با در نظر داشتن این نقش مهم خزانه داری فدرال آمریکا در مبادلات جهانی افزود: مردم از زمانی که ارزهای دیجیتال به وجود آمدند، در خصوص آنها با یکدیگر صحبت می کنند. اگر این موضوع را بپذیریم، باید گفت که می توان در چنین شرایطی به دوران گذشته در ایالات متحده بازگردیم. یعنی زمانی که ما شاهد ایفای نقش ارزهای زیادی بودیم؛ دوره ای که در اصطلاح به آن، لقب دوره بانکداری محلی می دادند.
لازم به ذکر است پاول هفته گذشته پیش از حضور در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان، اعلام کرده بود که لیبرا به عنوان ارز رسمی دیجیتال فیس بوک می تواند به عنوان مقیاس سیستماتیک بالقوه برای دورنمای مقررات مالی و سیستم مالی جهانی ظاهر شود.
لازم به ذکر است در چین، مقام های ارشد بانکی این کشور با انتقاد گسترده از ظهور لیبرا، اعلام کرده اند که انتشار این ارز دیجیتال فرآیندی در راستای دلاریزه کردن هر چه بیشتر نظام مالی جهان محسوب می شود و به همین دلیل، پکن باید با بکار بستن سیاست های محکم ارزی جدید، با این پدیده مقابله کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location