video thumb

جلوگیری از استخراج غیرقانونی بیت‌ کوین در چین منجر به افزایش قیمت این ارز دیجیتال می‌شود!

علی رغم نهنگ های غول پیکر، سایر هودلرهایی که باید بترسند ماینرهای بزرگ بیت کوین هستند که هزینه برق آنها صفر است. اما چرا؟ گفتنی است که در این هفته، پلیس چین گروهی از ماینرهای بیت کوین را دستگیر کرد که برق به ارزش تقریبا ۳ میلیون دلار را برای فعالیت های ماینینگ خود سرقت کرده بودند. گفتنی است که حدود ۴ هزار دستگاه ماینینگ برای عملیات غیرقانونی استفاده می ‌شده است.

اگرچه تعداد بیت کوین هایی که قرار بوده در طول این عملیات تولید شود، مشخص نیست، اما مشخصا این تعداد بسیار قابل توجه است. موضوع مهم‌تر این است که این عملیات فقط بخشی از یک عملیات بسیار بزرگ تر است. ماینرهای غیرقانونی بسیار بیشتری در چین می ‌تواند وجود داشته باشد.

ماینرهای غیرقانونی بیت کوین، سود بسیار زیادی به دست می آورند

در حال حاضر هزینه استخراج یک بیت کوین در چین حدود ۸ هزار دلار است، در حالی که هزینه برق تقریبا ۰٫۰۴۵ دلار در هر کیلووات ساعت می باشد. اما هنگامی که هزینه مصرف برق صفر باشد (برای مثال هنگامی که از برق سرقتی استفاده می‌شود) بدین معناست که تنها هزینه های موجود، هزینه سیستم های ماینینگ، پرسنل و اجاره مکان است.

هزینه برق تاثیر چشمگیری بر سودآوری دارد یعنی آنکه کسانی که بدون هزینه مصرف برق به فرآِیند ماینینگ می‌ پردازند، هزینه ماینینگ آنها کمتر از ۸ هزار دلار برای هر بیت کوین می ‌شود که بسیار کمتر از قیمت جهانی بیت کوین است.

این موضوع بدان معنا است که با قیمت فعلی، ماینرهای غیرقانونی در چین از حاشیه سود بسیار زیادی بهره مند می ‌شوند و در بازار خرسی نیز همچنان سود به دست می آورند.

علاقه به فروش در اولین فرصت بسیار زیاد است و این امر تنها منجر به نوسان زیاد و کاهش قیمت این ارز دیجیتال می ‌شود. این نکته بسیار مهم را باید در نظر داشت که در دوره های زمانی نظیر آخر هفته ها که حجم معاملات کم است، تعداد بیت کوین مورد نیاز برای کاهش قیمت، کم می ‌شود.

زمان آن رسیده که با سارقان برق در چین برخورد شدیدی صورت گیرد

هنگامی که هزینه استخراج بیت کوین بسیار کم است، احتمال کاهش قیمت نیز افزایش می یابد.

سال گذشته که قیمت بیت کوین به کمترین میزان خود رسید و ۳٫۵۵۰ دلار بود، ماینرهای معمولی با ضرر مواجه شده بودند و از فروش بیت کوین اجتناب می ‌کردند. اما اگر از برق رایگان استفاده می‌ کردند، این امکان وجود داشت که تحت فشار زمستان ارزهای دیجیتال قرار نگیرند.

بنابراین، تنها راه چاره این است که مسئولان کشور چین، علی رغم اینکه ارزهای دیجیتال را نپذیرفته اند، با ماینرهای غیرقانونی بیت کوین برخورد کنند و باعث خاموشی دستگاه های آنها شوند.

شاید این کار مورد علاقه‌ی مسئولان کشور چین نباشد، اما برای اکوسیستم بیت کوین بسیار مفید خواهد بود.