video thumb

صرافی ژاپنی بیت‌‌پوینت، ۳۲ میلیون دلار از دارایی‌های دیجیتال خود را از دست داد!

در پی هک صرافی مجاز ارزهای دیجیتال ژاپنی بیت‌ پوینت (Bitpoint)، این صرافی ۳۲ میلیون دلار از دارایی های دیجیتال خود را از دست داد. بر اساس گزارش کوین دسک ژاپن، بیت پوینت پس از اینکه متوجه برداشت همه دارایی های دیجیتال از کیف پول داغ خود شد، تمام خدمات خود از جمله معاملات، واریز و برداشت را متوقف کرد.

گفتنی است؛ هنوز مشخص نیست که چه نوع دارایی هایی از این پلتفرم به سرقت رفته ‌اند، اما در این صرافی پنج ارز دیجیتال معامله می‌ شوند که عبارتند از: بیت کوین، بیت کوین کش، اتریوم، لایت کوین و ریپل.

شرکت مادر این صرافی یعنی Remixpoint Inc طی اطلاعیه‌ ای اعلام کرد که ۲۳ میلیون دلار از وجوه به سرقت رفته متعلق به مشتریان بوده است.

لازم به ذکر است که صرافی ‌های ارز دیجیتال ژاپنی قبلا نیز مورد حمله قرار گرفته‌ اند. به عنوان نمونه، در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸، صرافی زایف (Zaif) که این صرافی نیز دارای مجوز از آژانس خدمات مالی ژاپن بود، هک شد و ۶۰ میلیون دلار ارز دیجیتال از آن به سرقت رفت.

در اوایل سال گذشته، صرافی بزرگ کوین چک (Coincheck) در ژاپن نیز مورد هک قرار گرفت و در نتیجه‌ی این هک بیش از ۵۲۰ میلیون دلار ارز دیجیتال خود را از دست داد.