video thumb

پیوستن موبیوس به جمع طرفداران ارزهای دیجیتال

با ادامه روند افزایش قیمت و سیر صعودی بازار ارزهای دیجیتال به سمت گاوی شدن هرچه بیشتر، مارک موبیوس ، سرمایه دار بزرگ و مشهور آمریکایی و از مخالفان سر سخت بیت کوین در گفتگوی اخیر خود با نشریه بلومبرگ اعلام کرد که در صورت ادامه روند فعلی وضعبت بازار، وی نیز با وجود مواضع سرسختانه قبلی خود علیه این دسته از ارزها اقدام به خرید بیت کوین خواهد کرد.
موبیوس در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه ارزهای دیجیتال به نقطه ای رسیده اند که دیگر نمی توان واقعیت وجود آنها را انکار نمود، افزود: من خریدار ارزهای دیجیتال نیستم اما می توان روی آنها حساب کرد.
لارم به ذکر است شرکت های بزرگ بانکی و سرمایه گذاری جهان از جمله جی پی مورگان، وارن بافت و جیمی دایمن نیز که تا چندی پیش در زمره مخالفان سرسخت ارزهای دیجیتال در اقتصاد کشورهای بزرگ صنعتی جهان از جمله ایالات متحده به حساب می آمدند، امروز با سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال رسمی فیس بوک یعنی لیبرا، خود از پرچمداران بزرگ سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال محسوب می شوند.
البته موبیوس همچنان مخالف ماهیت وجودی و شیوه کارکرد این دسته از ارزها بوده و فعالیت آنها رو غیر فانونی و مانند قاچاق دارو می خواند.
وی همچنین در ادامه گفتگوی خود با بلومبرگ تاکید کرد که موفقیت پایدار ارزهای دیجیتال نیازمند اعتقاد واقعی به آنهاست و با توجه به محوریت فرمول های ریاضی در تعیین ارزش این دسته از ارزها، این اعتقاد باید بسیار قوی تر از اعتقاد به ارزهای فیات باشد.
وی تاکید کرد: در پایان روز کاری، اعتقاد بسیاری از افراد به ارزهای دیجیتال افزایش می یابد و اگر روند رشد قیمت آنها به همین شکل ادامه یابد، خود من نیز احتمالا به صف خریداران این ارزها خواهم پیوست.
موبیوس دلیل این تغییر موضع خود را ادامه روند جابگزین شدن بیت کوین به جای ارزهای فیات دانست.