video thumb

روسیه تصویب لایحه‌ی قانون‌گذاری بر روی دارایی‌ های دیجیتال را به تعویق انداخت!

با توجه به خبر منتشره توسط خبرگزاری TASS در روسیه، کمیته دومای روسیه ممکن است تصویب لایحه مهم بر روی دارایی های مالی دیجیتال (DFA) را به فصل پائیز موکول کند.

به گفته آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته بازرهای مالی دومای روسیه، در نظر دارد تا تصویب لایحه برای دارایی های مالی دیجیتال را به فصل پائیز موکول کند، در حالی که اکثر نمایندگان با تصویب این لایحه موافقت کرده اند.

آکساکوف با توضیح اینکه مقامات قادر به دستیابی به یک موضع مشترک در مورد سرنوشت ارزهای دیجیتال در روسیه نیستند، گفت:

قانون DFA برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا ما باید ارزهای دیجیتال را به عنوان وسیله ای برای مبادله در کشور روسیه ممنوع کنیم یا نه صورت می گیرد، این بدین معناست که هیچ مرکز مبادله یا صرافی ای برای کار با ارزهای دیجیتال وجود نخواهد داشت. ما هنوز در مورد این موضوع به اجماع نرسیده ایم. ما باید تعریف کنیم که ارزهای دیجیتال در یک سطح قانونی به چه معناست. پس بنابراین یک مسئله وجود دارد و آن این است که آیا ما باید زیرساخت های سازماندهی شده برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال را در کشور روسیه ممنوع اعلام کنیم یا خیر.

در ابتدا، مجلس این کشور قصد داشت تا این قانون را در اواخر ماه ژوئن به تصویب برساند. در آن زمان، الکسای مویسیف (Alexei Moiseev)، معاون وزیر دارایی روسیه عنوان کرد که مقامات، قوانین جداگانه ای برای عرضه اولیه سکه (ICO) به تصویب رسانده اند که بخشی از قانون روسیه در زمینه انباشت سرمایه به شمار می رود.

پیش از این، روسیه، تصویب قانون ارزهای دیجیتال را به دلیل ملزومات گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در مورد پولشویی در اواخر ماه می به تاخیر انداخت. سپس FATF به قانون گذاران روسی دستور داد تا اصطلاحات لایحه فدرال را در مورد قانون گذاری بر روی دارایی های دیجیتال گسترش دهند که این امر مستلزم قانون گذاری بر روی صنایع مهمی مانند ارزهای دیجیتال و بیت کوین می باشد.