سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

سختی شبکه بیت‌ کوین به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۱۸ تاکنون رسید!

سختی استخراج بیت کوین که معیاری برای اندازه‌گیری سختی رقابت برای استخراج و دریافت پاداش استخراج در شبکه بلاک چین بیت کوین است، در طی دو هفته به بالاترین میزان خود در طول دوازده ماه گذشته رسید.

با توجه به داده های BTC.com، درجه سختی استخراج بیت کوین در بلاک با ارتفاع ۵۸۴٫۶۴۰، به ۹٫۰۶ تریلیون در ساعت ۹:۱۷ دقیقه ۹ ژوئیه به ‌وقت گرینویچ رسیده است که نسبت به رکورد پیشین خود ۷٫۹۳ تریلیون بود، ۱۴٫۲۳ درصد افزایش پیدا یافته است. این صعود قیمت، بزرگ‌ ترین جهش در بازه‌ی دو هفته‌ای از ماه آگوست سال ۲۰۱۸ بوده است. می‌توان گفت این مسئله نه تنها نشان از بالا گرفتن رقابت میان استخراج‌ کنندگان دارد، بلکه بیانگر افزایش سرعت سختی این رقابت نیز می باشد.

شبکه بیت کوین به‌ گونه‌ای طراحی شده است که در هر ۲٫۰۱۶ بلاک (تقریبا هر ۱۴ روز)، درجه سختی بیت کوین بر اساس میزان قدرت پردازشی موجود در هر چرخه اصلاح می ‌شود که این عمل به‌ منظور ثابت نگه‌ داشتن زمان تولید هر بلاک در حدود ده دقیقه می باشد.

هنگامی‌ که دستگاه‌های کمتری برای دریافت بیت کوین‌ های ایجادشده به تولید بلاک و حل معادلات موجود در شبکه و توابع هش بپردازند، سختی شبکه کاهش می‌یابد اما با افزایش تعداد این استخراج‌ کننده‌ها، میزان سختی نیز افزایش می یابد.

میزان رقابت در شبکه، در حال حاضر به اندازه ای بالاست که سختی استخراج با جهشی بزرگ، به بازه‌ی ۸ تریلیون وارد شده و در حال نزدیک‌ شدن به ۹ تریلیون است. BTC.com تخمین زده که بازه‌ی اصلاح بعدی، حول بیشینه سختی ۱۰٫۳۵ تریلیون صورت خواهد گرفت؛ که در این صورت، بار دیگر شاهد یک جهش ۱۴٫۱۷ درصدی در میزان سختی استخراج خواهیم بود.

سختی استخراج بیت کوین

طبق سایت BTC و محاسبات کوین دسک، درست به‌مانند سختی استخراج، میزان قدرت پردازشی که برای تامین امنیت شبکه بیت کوین اختصاص داده شده نیز، از ماه آگوست سال ۲۰۱۸ تاکنون، به بیشترین میزان خود در بازه‌ی دو هفته‌ای چرخه‌ی اصلاح رسید.

شور و اشتیاق برای استخراج بیت کوین سبب شده تا از تاریخ ۵ ژوئیه تاکنون، نرخ هش این ارز دیجیتال به ۷۴٫۵ کوینتیلیون هش در ثانیه برسد. چنین رقمی به دلیل ورود دستگاه‌های مزارع استخراج چین که از برق تولیدشده توسط نیروی آب در تابستان استفاده می‌کنند، پیش‌بینی شده است.

انتظار می رود که قدرت هش شبکه همچنان با افزایش همراه باشد، زیرا تا شروع فصل پرباران در مناطق جنوب غرب چین که نیمی از استخراج دنیا را بر عهده دارد، چند ماهی باقی‌ مانده است.

رونق و رکود

مشکل استخراج بیت کوین در سال های اخیر، در طول رکود بازار، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. به گونه ای که این میزان از ماه اکتبر تا ماه دسامبر تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است و به ماه قبل به بیشترین میزان گذشته‌ی خود رسید.

با این حال، افزایش نرخ هش بیت کوین و سختی استخراج این شبکه هنوز با افزایش قیمت بیت کوین همگام نشده است، حداقل می‌توان گفت که این میزان، هنوز به میزان نیمه دوم سال ۲۰۱۷، سال بازار گاوی بیت کوین، نرسیده است.

با توجه به داده های شاخص قیمت بیت کوین در سایت کوین دسک، قیمت این ارز دیجیتال بین ماه های ژوئن و دسامبر سال ۲۰۱۷ به میزان ۴۰۰ درصد افزایش یافت و از حدود ۴۰۰۰ دلار به حدود ۲۰،۰۰۰ دلار رسید. در همان دوره، قدرت پردازش شبکه حداقل ۲۰۰ درصد رشد کرد

با این حال، در ماه ژوئن سال جاری، قیمت بیت کوین با جهشی سیصد درصدی، از ۳ هزار دلار در اوایل سال، به ۱۲ هزار دلار رسید، اما نرخ هش شبکه در این مدت، تنها ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

علت این تاخیر، عدم عرضه ی کافی تجهیزات استخراج بیت کوین برای رفع نیاز بازار است؛ زیرا سازندگان تجهیزات استخراج در معرض کاهش ظرفیت تولید قرار دارند که ناشی از عرضه محدود تراشه از جانب فروشندگان نیمه رساناست.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location