سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

دولت چین از تقویت ارز دیجیتال ملی خود در برابر لیبرا خبر داد

نشریه South China Morning Post چین از تصمیم بانک مرکزی چین برای توسعه ارز دیجیتال خود در مقابله با اقدام فیس بوک برای راه اندازی ارز دیجیتال لیبرا که پکن آن را تهدید علیه سیستم پولی و نظام اقتصادی خود ارزیابی می کند خبر داد.
«وانگ شین» مدیر مرکز تحقیقات بانک مرکزی چین نیز در اظهار نظر اخیر خود در خصوص لیبرا گفت: اگر لیبرا به شکلی گسترده مورد استفاده سیستم های پرداخت مالی به ویژه سیستم های پرداخت فرامرزی قرار گیرد، آنگاه مانند ارز عادی عمل کرده و تاثیر بسیار عمیقی بر سیاست های پولی، ثبات مالی و سیستم پولی جهان خواهد گذاشت.
وانگ همچنین در ادامه سخنان خود تاکید کرد که بانک مرکزی چین قصد دارد به ویژه در قبال عدم نقش روشن دلار در برابر لیبرا، ارز دیجیتال خود را منتشر سازد. وی گفت: اگر ارز دیجیتال قرابت زیادی با دلار (و ارزش آن) دارد، می تواند این سناریو را القا کند که ارزهای دیجیتال برتر در بازار با مرکزیت دلار به پیش رفته و در نتیجه ارزهای دیگر (فیات) نیز باید در کنار دلار به زیست خود ادامه دهند. اما در راس تمامی این سناریو ها یک مرکز واحد وجود خواهد داشت و آن دلار آمریکا و خود آمریکا خواهد بود. اگر چنین شود، آنگاه شاهد ایجاد عواقب سیاسی بین المللی، مالی و اقتصادی آن خواهیم بود.
در نتیجه، بانک مرکزی چین مجوز مقام مافوق حوزه بانکی چین یعنی شورای کشور را جهت آغاز کار با دیگر مشارکت کنندگان در بازار و نهادهای فعال در زمینه ارز دیجیتال بانکی را دریافت کرده است.
لازم به ذکر است شخصیت های آکادمیک دانشگاه ها برتر چین از جمله دانشگاه های پکن، پکینگ، رنمین، ژجیانگ و شانگهای نیز با ارسال نامه ای مشترک به دولت این کشور، در خصوص عواقب فعالیت این ارزها در بازار چین ابراز نگرانی کرده اند.
با وجود مخالفت شدید دولت چین با فعالیت ارزهای دیجیتال به ویژه بزرگان این بازار از جمله بیت کوین، اکنون پکن تصمیم گرفته تا ارز دیجیتال دولتی خود را که ارزشی معادل یوآن به عنوان واحد رسمی پول این کشور دارد را روانه بازار کند.
دولت چین که پیشتر اقدام به راه اندازی محدود شبکه بلاک چین اختصاصی خود کرده بود، از درآمد ۴٫۳۶ میلیون دلاری خود از طریق مبادله ارزهای خارجی از طریق این شبکه خبر داده است؛ موضوعی که ممکن است مخالفان ارزهای دیجیتال را نیز نسبت به حمایت از توسعه فعالیت های بلاک چینی و ارزی دیجیتال دولت این کشور ترغیب و تشویق نماید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version