سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

دستور رئیس جمهور ونزوئلا مبنی بر آزاد کردن ارز دیجیتال پترو!

نیکولاس مادورو (Nicolas Maduro)، رئیس جمهور ونزوئلا به یکی از بانک‌‌های بزرگ این کشور دستور داد تا امکان دسترسی به ارز دیجیتال پرحاشیه‌ی پترو (Petro) را برای مشتریانش فراهم کند.

وزارت امور خارجه‌ی ونزوئلا در دهمین سالگرد تاسیس بانک ونزوئلا (BoV) به نقل قول از مادورو توئیت کرد:

من دستور می‌ دهم تا هر چه سریع‌تر امکان اجرای تراکنش‌ های پترو در تمامی شعبات بانک‌‌های ونزوئلا ایجاد شود.

اگرچه تاکنون جزئیات بیشتری از دستور مادورو در دسترس نیست، اما این اقدام به مشتریان بانک‌ ونزوئلا اجازه می‌ دهد تا ارز دیجیتال پترو را خرید و فروش کنند.

در حقیقت این اقدام مادورو را می ‌توان به عنوان آخرین تلاش وی برای مجبور کردن موسسات مالی ونزوئلا به استفاده از ارز دیجیتال پترو در نظر گرفت.

مادورو در اوایل سال گذشته پترو را به عنوان وسیله‌ای برای مقابله با تحریم های اقتصادی راه اندازی کرد و از آن زمان دستور داد تا بانک ها از این توکن استفاده کنند که ادعا می شود توسط  ذخایر غنی نفت این کشور و همچنین شرکت های دولتی وابسته، پشتیبانی می شود.

وی همچنین عنوان کرد که پرداخت‌ عوارض خروج از کشور برای دریافت پاسپورت باید از طریق پترو صورت بگیرد و از آنجایی که این ارز دیجیتال به راحتی برای مردم ونزوئلا در دسترس نمی باشد، این دستور تلاشی برای کاهش مهاجرت مردم به سایر کشور‌ها به شمار می رود.

گفتنی است که پترو به ارز فیات جدید این کشور با نام بولیوار و حتی سیستم‌ های حقوق بازنشستگی و مستمری به این توکن مرتبط شده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location