سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کشف بیش از ۱۰۰ دامنه جعلی ثبت‌شده در ارتباط با لیبرای فیس‌ بوک

شرکت مقابله با تهدیدات سایبری دیجیتال شادو (Digital Shadows) عنوان کرد که بیش از ۱۰۰ دامنه جعلی را که در رابطه با استیبل کوین فیس بوک به نام لیبرا ثبت شده را کشف کرده است.

از تاریخ ۱۹ ژوئن، طبق تحقیقات سایت دیجیتال شادو، بیش از ۱۰۰ دامنه ثبت شده در رابطه با ارز دیجیتال لیبرا و چندین سایت در مورد کیف پول دیجیتال این ارز که کالیبرا نام دارد، مشخص شده است. این سایت ها اغلب دارای محتوای مخرب می باشند. این شرکت، وب‌سایت ها را به دو دسته تقسیم می کند: سایت هایی که وب‌سایت رسمی لیبرا را جعل می کنند و سایت هایی که کلاهبرداری می کنند.

الکس گایراخو (Alex Guirakhoo)، تحلیلگر استراتژیک اطلاعات در دیجیتال شادو عنوان کرد که در این نوع کلاهبرداری ها سعی می شود تا قربانیان را متقاعد کنند که در یک وب سایت قانونی قرار دارند و به این ترتیب قربانی بیشتر اطلاعات شخصی و مالی خود را با اعتماد و اطمینان در اختیار آنها قرار می دهد.

بر اساس این گزارش ها، کلاهبرداران از الفبای یونانی، سیرلیک یا سایر الفباها استفاده می کنند که حروفی شبیه به انگلیسی دارد و به این ترتیب ممکن است که آدرس جعلی مشابه آدرس سایت رسمی به نظر برسد. به عنوان مثال، با جایگزینی تنها یک حرف کوچک مانند “a” با حرف سیریلیک “a”، سایت جعلی خود را ثبت می کنند.

دیجیتال شادو، وب سایتی را معرفی کرد که به بازدیدکنندگان خود پیشنهاد می دهد تا ارز لیبرا را با ۲۵ درصد سود با استفاده از اتر خرید کنند. حداقل شش دامنه با استفاده از تکنیک شبیه سازی تصویر، وب سایت لیبرا و کالیبرا را کپی کرده اند. گایراخو اظهار داشت که شبیه سازی در این سایت ها به اندازه ای است که تشخیص سایت های جعلی از قانونی تقریبا غیرممکن می باشد.

همانطور که یکی، دو روز گذشته گزارش شد، فیس بوک یک تبلیغات جعلی و کلاهبرداری بیت کوین را که به نظر می رسید توسط شیخ محمد بن زاید، شاهزاده‌ی ابوظبی پست شده است را حذف کرد. حذف شدن این تبلیغات پس از این که هزاران سرمایه گذار اوکراینی و آرژانتینی اطلاعات شخصی و مالی خود را در اختیار کلاهبرداران قرار داده بودند، صورت گرفت.

در اواخر ماه ژوئن، تحلیل های گوگل نشان می داد که جستجو برای بیت کوین، پس از معرفی لیبرا، ارز دیجیتال فیس بوک همچنان ادامه دارد. گفتنی است؛ جستجوها برای خود واژه‌ی لیبرا از تاریخ ۱۸ ژوئن، روزی که وایت پیپر لیبرا منتشر شد، کاهش یافت.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location