سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

چگونه به یک ماینر بیت کوین تبدیل شویم؟

اکنون با توجه به توضیحات مطرح شده کمی با ساختار بیت کوین بیشتر آشنا شده‌ایم. حالا وقت این است کار با بیت کوین را آغاز نماییم. با اینکه تفاوت‌های کمی در ساختار بلاک چین‌های مختلف وجود دارد، می‌خواهیم در خصوص ماینینگ صحبت کنیم. ‌

دانستن این نکته بسیار مهم است که برای کار با بیت کوین باید از سیستم کدینگ استفاده نماییم. هنگامی که شما با برخی منابع ارزهای سنتی کار می‌کنید، به این نتیجه می‌رسید که وقتی دولت نیاز به نقدینگی بیشتر پیدا می‌کند، پول بیشتری چاپ می‌نماید و در سیستم بیت کوین نیز هر زمان شما نیاز به اعتبار بیشتر داشته باشید باید منبع آن را کشف کنید.

کامپیوترهای زیادی در سرتاسر جهان وجود دارند که برای عملیات ماینینگ بیت کوین از آنها استفاده می‌شود. در اینجا نگاهی به برخی مراحل مورد نیاز برای انجام عملیات ماینینگ بیت کوین خواهیم انداخت. بدیهی است هنگامی که شما مقداری بیت کوین از طریق عملیات ماینینگ به دست می‌آورید، این بیت کوین‌ها دیگر برای شما خواهد بود.

بیت کوین

عملیات ماینیگ چگونه انجام می‌شود؟

برای بدست آوردن مقدار بیت کوین بیشتر شما باید از طریق عملیات ماینینگ اقدام نمایید. در حال حاضر مقدار ۲۱ میلیون بیت کوین در شبکه این سیستم مالی دیجیتال وجود دارد که البته تمامی آنها در دسترس نیستند. برای اینکه شما هم بخشی از این بیت کوین‌ها را بدست آورید، بایستی عملیات ماینینگ بیشتری انجام دهید. فرآیند ماینینگ بسیار ساده است. تنها باید کمی تلاش کرده و وقت بگذارید. به همین دلیل هم هر کسی به دنبال ماینینگ نمی‌رود.

در حال حاضر، افراد زیادی در سرتاسر جهان حضور دارند که از شبکه بیت کوین‌ برای ارسال و مبادله بیت کوین‌های خود استفاده می کنند که هدف از این کار می‌تواند انجام خرید‌های آنلاین نیز باشد. اما بدون داشتن برخی اطلاعات ثبت شده این مبادلات، کسب اطلاع از اینکه هزینه یک خرید اینترنتی و یا انتقال مالی بیت کوین انجام شده، غیر‌ممکن نخواهد بود. در داخل شبکه بیت کوین، فرآیندی برای تجمیع مبادلات مالی وحود دارد که هر یک از این مبادلات در بازه‌های زمانی گوناگونی انجام شده‌اند؛ مثلا در طول یک روز این اطلاعات می‌بایست در یک لیست جامع قرار داده شوند.

پس برای اینکه سیستم بتواند رشته‌ای از تراکنش‌های مالی انجام شده را که اغلب در یک لیست روزانه بلند ذخیره می‌شوند به ثبت برساند، نیاز به یک ماینر داریم تا بر انجام تراکنش نظارت داشته و صحت و درستی آن را تایید نماید. پس از آن، ماینرها تراکنش‌های هر فرد را از طریق کد نویسی بر روی یک لجر (Ledger (ثبت می‌نماید.

قدم‌های بعدی:

اکنون در این مرحله احتمالا شما باید ابهاماتی در خصوص ماهیت و مفهوم لجر در ذهن خود داشته باشید. چرا شما به عنوان یک ماینر باید مشتاق به یادگیری مبحث لجر و حفظ اطلاعات آن باشید؟ لجر اصلی عبارت است از لیست بلندی از تمامی بلاک‌هایی که شما در یک سیستم از آنها استفاده می‌کنید. شما می‌توانید از این لیست برای یافتن تمامی تراکنش‌های انجام شده حاصل از مبادلات انجام شده توسط آدرس‌هایی اقدام کنید که می‌خواهید از آنها اطلاع داشته باشید.

بیت کوین ارزهای دیجیتال

بنابراین در سیستم بلاک چین ‌شما قادر به مشاهده تمامی تراکنش‌های مالی خواهید بود که هر روز نشان داده خواهد شد. هرچه زمان رو به جلو پیش می‌رود، این لیست بلندتر و پیچیده‌تر شده و بر تعداد تراکنش‌های بیت کوینی نیز افزوده خواهد شد. هر کاربری که در شبکه بیت کویت حضور دارد می‌تواند یک نسخه کپی از گزارش ارائه شده از تراکنش‌های شبکه در اختیار داشته و تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد ماینر آن شبکه باشد یا خیر.

برای کار کردن سیستم، لجر اصلی نیاز به برخی از فرآیندها دارد و به همین جهت نیز تمامی کاربران احساس می‌کنند که اطلاعات آنها ایمن است. اینجا درست همان جایی است که نوبت ایفای نقش ماینرهاست. آنها تغییرات مورد نظر خود را به گونه‌ای بر روی اطلاعات موجود در لجر اعمال می‌کنند که موجب ایجاد امنیت برای آن اطلاعات شده و دیگر کاربران نیز به آن دسترسی نخواهند داشت.

هنگامی که یک تراکنش مالی جدید انجام می‌شود،‌ این وظیفه ماینر است تا امنیت آن تراکنش را با استفاده از تکنیک‌های خود تامین کند. ماینرها اطلاعات را درون یک فرمول قرار می‌دهند که خروجی آن تبدیل یک برند جدید خواهد شد. اصولا تمامی حروف و اعداد اطلاعات شما در سیستم به ثبت می‌رسد. علامت # نیز در داخل یک بلاک و حدودا جایی در بخش پایانی بلاک چینی که شما ایجاد کرده‌اید قرار خواهد گرفت.

باید این نکته را بدانید که این #ها نشان دهنده اطلاعات مربوط به دارایی شماست. شما می‌توانید برخی از این اطلاعات را به داخل زنجیره یک بلاک برده و از آن اطلاعات یک # بسازید که البته کاری بسیار ساده است. اما ازآنجاکه این اطلاعات به صورت رندوم خواهند بود، مشاهده و رمز گشایی این اطلاعات برای دیگر کاربران کاری تقریبا غیرممکن خواهد بود.

هر # که ایجاد می‌شود، اطلاعات مخصوص به خود را دارد و نکته خوب و جالب اینجا که هر کدام از این‌ها می‌توانند مقادیر بسیار زیادی از اطلاعات را در خود جای داده که اصلا شباهتی به #ها دیگر نخواهد داشت. به عنوان مثال، اگر شما قادر به عوض کردن تنها یک کاراکتر داخل # باشید، آنگاه می‌توانید به یک برند جدید در داخل تراکنش شوید که دارای مختصات کاملا متفاوت از دیگر اطلاعات است.

ماینرها تنها وظیفه ساخت #های جدید با استفاده از اطلاعات تراکنش‌ها نیستند. آنها از کوچکترین بخش‌های اطلاعات برای کمک به شما استفاده می‌کنند. نکته مهم اینکه قطعه‌ای از اطلاعات که می‌تواند توسط شما مورد استفاده قرار گیرد، آخرین بلاکی است که دقیقا در بخش انتهایی بلاک چین قرار گرفته است.

نکته دیگر اینکه هر قسمت یا کاراکتر از یک # می‌تواند در ساخت یک # جدید استفاده شده و شما می‌توانید هر بار یک # کاملا جدید با اطلاعات جدید ساخته و در اختیار داشته باشید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا امنیت این تراکنش‌ها را حفظ کنید، چراکه این روش باعث می‌شود تا هر بار یک مهر موم جدید بر روی اطلاعات محرمانه خود در دنیای دیجیتال بزنید. این سیستم ویژه نظارت بر بلاک و دیگر بلاک‌های درون آن است و اگر شخصی بخواهد به یک کد اشتباه یا جعلی وارد بلاک چین شود تمامی اعضای آن بلاک چین به سرعت متوجه این موضوع خواهند شد.

بنابراین اگر شما بخواهید به یک ماینر بدل شده و با یکی از این تراکنش‌های تقلبی مواجه شدید یک مورد را باید مد نظر قرار دهید: در یک بلاک چین با تغییر حتی یک بلاک، تمامی بلاک دستخوش تغییر خواهد شد.

به طور کلی این وظیفه ماینرها خواهد بود که در داخل یک سیستم بیت کوینی، کلیه امور مربوط به تامین امنیت تراکنش‌های داخل شبکه بیت کوین را انجام دهند. رویکرد آنها درون سیستم بیت کوین به صورت رندوم بوده و به حفظ امنیت بلاک چین‌ها تا جاییکه ممکن باشد کمک می‌کنند. در حقیقت، اگر تمامی اقدامات آنها به درستی انجام شود، شاهد برقراری امنیت کامل در شبکه بیت کوین خواهیم بود.

چگونه بیت کوین بدست آوریم؟

اکنون که اطلاعات مفیدی در خصوص چگونگی کارکرد #ها داخل سیستم بیت کوینی و همچنین چرایی نیاز به این همه تدابیر امنیتی کسب نمودیم، وقت آن است که متوجه شویم یک ماینر دقیقا برای رقابت و بدست آوردن بیت کوین بیشتر چه کاری انجام می‌دهد.

همانطور که گفته شد یک ماینر کسی است که مسئولیت مهر موم یک بلاک از تراکنش‌ها را با استفاده از سیستم رندومی #ها بر عهده دارد. ماینرها همچنین می‌توانند با یکدیگر به رقابت پرداخته و از انواع مختلف نرم افزارهای ویژه عملیات ماینینیگ استفاده کنند. هنگامی که آنها بتوانند یک بلاک را به صورت کامل ایجاد کنند، ‌آنگاه ۲۵ سکه بیت کوین به عنوان پاداش دریافت خواهند کرد.

بیت کوین

این موضوع می‌تواند برای هر کسی یک پیروزی و دستاورد بزرگ به حساب بیاید. کار ماینینگ به تمامی آنهایی که در داخل یک سیستم قررا دارند کمک می‌کند تا بتوانند امنیت تراکنش‌های خود را حفظ نموده و اطلاعات ناقض یا اشتباه در یک بلاک چین را تشخیص دهند.

البته درصورتیکه ماینرها بتوانند این عملیات را به صورت موفقیت آمیز انجام داده و به پایان برسانند، پاداش خود بابت انجام این کار را به صورت بیت کوین دریافت خواهند نمود. ازآنجاکه مبادرت ورزیدن به این امور می‌تواند منافع مادی بسیار قابل توجهی را نصیب شما کند، بسیاری از ماینرها برای دست یافتن به این میزان سود به سختی کار می‌کنند.

نکته مهم این است که شبکه بیت کوین می‌بایست برای بدست آوردن پیشرفت‌های بیشتر‌ سخت تر در این مسیر قدم بردارد. در آغازٰ‌مردم می‌توانستند یک کامپیوتر شخصی برای خود دست و پا کنند و با نصب یک نرم افزار ساده بر روی آن درآمدزایی کنند. اما از آنجاکه امروزه انجام چنین اموری دیگر یک تخصص محسوب نشده و هر کاربری می‌تواند به راحتی این کارها را انجام دهد، بیت کوین می‌بایست برای ارتقاء شبکه خود سخت‌تر کار کند.

اکنون از این فرآیند که امروزه از آن به نام گواهی کاری یاد می‌شود، ‌برای پیچیده سازی بیشتر ساختار #ها و کمک به سخت تر شدن هک شدن بلاک چین‌ها استفاده می‌شود. پروتکل این شبکه به شما کمک می‌کند تا ماینرها مطمئن باشند که در صورت ایجاد یک بلاک چین و یا تامین امنیت آن با استفاده از سیستم #ها حق الزحمه وی به صورت بیت کوین پرداخت خواهد شد.

به عنوان یک ماینر، شما باید از مطمئن شوید که دخالتی در اصل اطلاعات تراکنش‌ها نداشته باشد. اما از سوی دیگر باید تغییرات مورد نیاز جهت ایجاد یا اعمال تغییرات لازم در #ها و به روزرسانی آنها بر اساس قوانین تعریف شده در بیت کوین انجام شود.

همچنین دسته‌ای دیگر از اطلاعات در دست ماینرها وجود دارند که از آنها تخت عنوان اطلاعات فعلی یاد می‌شود. این اطلاعات در کنار اطلاعات دیگر در تراکنش‌ها به ماینرها کمک می‌کند تا یک برند جدید از # تولید نمایند. بنابراین اگر احساس می‌کنید که اطلاعات در دسترس شما با # تعریف شده در بلاک چین همخوانی ندارد می توانید از اطلاعات فعلی یا همان Nonceها برای اعمال مورد نظر و به روز‌رسانی # تعریف شده اقدام نمایید.

بیت کوین

تنها کافی است تعدادی از قوانین تعریف شده از سوی بیت کوین را رعایت نموده و مطمئن شوید که همه چیز درست کار می‌کند. اما هنگامی که بخواهید با یک برنامه کامپیوتری کار کنید و کار با آن را ادامه دهید، باید بدانید که می‌توان با کمی هزینه مختصر به کار ماینینگ در بیت کوین مشغول شد. جالب است بدانید که بیت کوین برای ساخت هر یک از این سیستم‌ها، # دستمزدی حدود ۲۵ هزار دلار به شما پیشنهاد می‌دهد. پس می‌توانید با خیال راحت بر روی این کار متمرکز شده و بدانید که می‌توان از این طریق پول خوبی درآورد. تنها کافی است چند مورد # در یک سال بسازید تا پول خوبی بدست آورید.

بسیاری از افرادی که تخصصی لازم و کافی در زمینه برنامه نویسی دارند از شغل ماینینگ به عنوان منبع درآمدی مناسب استفاده کنند. اگر شما هم این ایده را می‌پذیرید، کار ماینینگ برای شبکه بیت کوین یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد آن هم بدون سرمایه‌ گذاری و یا فروش محصول هستید. تنها کافی است مطمئن شوید که یک برنامه کامپیوتری مناسب به عنوان نرم افزار جهت انجام کارهای مربوط به ماینینگ در اختیار داشته که به شما کمک می‌کند کار خود را به عنوان یک میانر آغاز نمایید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location