video thumb

دومین شهر بزرگ کره‌جنوبی به‌دنبال راه‌اندازی یک ارز دیجیتال بومی

بوسان، دومین شهر پرجمعیت کره جنوبی بعد از سئول، به دنبال راه‌اندازی ارز دیجیتال بومی است. گفتنی است که این خبر توسط خبرگزاری ETnews منتشر شد.

بر اساس این گزارش، مقامات شهر بوسان در حال تلاش برای توسعه‌ی پروژه ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین با همکاری BNK Busan Bank، از شرکت های زیرمجموعه‌ی شرکت هلدینگ BNK Financial Group هستند.

چنین گزارش شده که بوسان در حال توسعه‌ی یک استیبل کوین با نرخ برابری ۱ به ۱ با ارز محلی حساب‌های این بانک است. این گزارش می گوید با انتشار یک ارز دیجیتالی بومی، بوسان انتظار دارد که اقتصاد این شهر را احیا کند و همچنان در عرصه‌ی فناوری بلاک چین پیشگام باقی بمانند.

در ماه آوریل سال ۲۰۱۹، شهر بوسان و استان ججو که در کره جنوبی واقع شده است، به‌عنوان مناطق قانون ‌گذاری نشده و آزاد برای صنعت ارزهای دیجیتال در این کشور انتخاب شدند. چنین گفته می‌شود که دولت محلی بوسان قصد دارد تا فناوری بلاک چین را در صنایع مختلف توسعه داده و همچنین، برای ارزهای دیجیتال، به‌ خصوص عرضه اولیه سکه (ICO)، زمینه ‌سازی کند.

در ماه آوریل، وزارت بنگاه‌های کوچک و متوسط (SMEs) و استارتاپ‌ های کره جنوبی اعلام کرد که دولت این کشور، در صورتی که بوسان ساختار ارزی مبتنی بر بلاک چین و یا اقتصاد توکنی خود را توسعه دهد، از آن حمایت گسترده‌ای خواهد کرد.

در اوایل ماه فوریه‌ی سال ۲۰۱۹ بوسان به منظور ارتقای صنعت بلاک چین از طریق «همکاری به توسعه‌ی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات از راه رشد متقابل با استارتاپ‌ها»، با شرکت بلاک چینی هیوندای تفاهم‌ نامه‌ای را امضا کرد.

پیش از این نیز، دولت کره جنوبی از سرمایه‌گذاری ۳٫۵ میلیون دلاری برای ایجاد یک نیروگاه مجازی بلاک چینی در شهر بوسان خبر داد.

در عین حال، اخیراً، کی‌بی کوکمین بانک (KB Kookmin Bank)، شرکت خدمات مالی و بانکداری کره‌ای، به منظور ارائه‌ی راهکارهای حفاظت و مدیریت دارایی‌های دیجیتال، با شرکت فناوری Atomrigs Lab نیز توافق ‌نامه ‌ای را امضا کرد.