video thumb

اهمیت ارز دیجیتالی گرین در سیاست های پولی آینده

یکی از پروژه های ارزهای دیجیتالی که امروزه نسبتا جدید نیز هست، دارای برخی از ویژگی های مهم مانند حفظ و تمرکز بر حریم خصوصی، مقیاس پذیری و قابلیت جایگزینی دنیای کریپتو می باشد و بر روی این چنین ویژگی هایی تمرکز کرده است، همانا ارز دیجیتالی گرین (Grin) می باشد. یکی از ویژگی هایی که گرین دارای آن است این می باشد، که گرین دارای مقیاس پذیری و قابلیت جایگزینی بوده. در واقع می توان اینگونه گفت که گرین (Grin) یک ارز دیجیتال می باشد که توانسته لیستی جالب و قابل توجه و البته جدید از چیز هایی را ارائه کند که می توان گفت بر خلاف توسعه های رایجی است که امروزه در بازار ارز های دیجیتال شاهد آن می باشیم.

باید بگوییم ارز دیجیتالی گرین که یک پروژه متن باز بوده و از فناوری MimbleWimble به وجود آمده، توانسته با کمک پیاده سازی توسط بلاک چین دست به بهینه سازی های مختلفی بزند، و در واقع ارز دیجیتالی گرین با هدف ارتقاء حریم خصوصی، قابلیت جایگزینی و مقیاس پذیری پا به عرصه وجود گذاشته است.

بنابراین می توان اینگونه ارزیابی کرد که گرین می تواند به حفظ ویژگی های خاصی کمک کند، از جمله این ویژگی ها حفظ حریم خصوصی و قابلیت جایگزینی MimbleWimble است. که در آن آدرس ها و مقادیر تراکنش نیز نباشد.

با کمک ارز دیجیتالی گرین، شما می توانید ضمن ادغام تراکنش ها و حذف همه اطلاعات میانجی کارهای جالبی انجام دهید. مثلا با این کار می توان همه خروجی های خرج شده در گرین (Grin) را  به طور ایمن حذف نمود. زیرا بلاک ها در گرین (Grin) مانند MimbleWimble شامل هیچ تراکنشی نمی باشند و بلاک دقیقا شبیه یک تراکنش بزرگ بوده که ضمن حذف همه خروجی های خرج شده در گرین، سبب ایجاد یک اندازه بلاک چین کاهش یافته محسوس نیز بود. در این ارز دیجیتالی منحصر به فرد به جای تعداد تراکنش ها تعداد کاربران ارتقاء یافته است، به همین دلیل  کاربران، این ارز دیجیتالی را، به نسبت ارزهای دیجیتال دیگر، می توانند بسیار سریع تر از بلاک چین مربوطه دانلود و تایید نموده و از آن بهره ببرند.

گرین برای گواه اثبات سهام نیز از همان مکانیسم اصلی و ابتدایی گواه اثبات سهام استفاده می کند و سعی دارد، از الگوریتم Cuckoo Cycle استفاده نماید. قدرت هش که در شبکه سختی بر اساس آن است، در گرین طوری طراحی شده است، که شما می توانید در یک زمان بلاک سریع حدود ۶۰ ثانیه را به حد وسط رسانده باشید.

ارز دیجیتالی گرین که از طریق روش انتشار پیام تراکنشی بهبود یافته است، سعی می کند، پروتکل Dandelion را برای افزایش حریم خصوصی در لایه شبکه اعمال نماید. زیرا این پروتکل، پروتکلی است که در برابر چندین حمله به محافظت کمک می نماید. در واقع می توان گفت نسخه نسبتا تعدیل یافته از Dandelion تبدیل به گرین شده است.

ارز دیجیتالی گرین در سیاست پولی که به عنوان مولفه جالب ارز های دیجیتال مطرح است دارای یک هدف مهم و البته یک ویژگی می باشد، و آن این است که گرین می هواهد نقش پولی را در داد و ستد های روزمره مردم، داشته باشد. زیرا برخی ارزها مانند بیت کوین بابت ارزشی که دارند نگهداری می شوند. بنابراین گرین نیز می تواند به دلیل ارزشی که دارد به عنوان پول در مبادلات میان مردم مورد استفاده قرار گیرد.

در راستای هدف پولی که گرین برای خود در نظر دارد، تأمین خطی، در ارتباط با تورم مورد توجه قرار گرفته است. البته در پیش انتشار از Testnet V4 که توسط گرین انجام شد، اعلام شده است که گرین امیدوار است امسال به عنوان یک ارز دیجیتالی راه اندازی شود. تا با راه اندازی آن بیشتر شناخته شود. چرا که گرین با وجود اینکه تعدادی از فناوری های مدرن صنعت ارز های دیجیتال را داراست، نسبت به خیلی از پروژه های که معروف شده اند، کمتر شناخته شده است.

با توجه به اینکه استفاده گرین (Grin) از یک پروتکل به نام MimbleWimble است، این برنامه پتانسیل درخور توجه ای برای آن فراهم کرده است. و پیش بینی های قابل توجهی از جانب طرفداران حریم خصوصی در مورد ارز دیجیتالی گرین با توجه به اهمیت حفظ آن توسط گرین، صورت می گیرد. این ارز دیجیتالی همچنین با امضا های Schnorr سازگار می باشد، بنابراین موفق شده است که فناوری خروجی های چندین امضایی را فراهم نماید. گذشته از مولفه های فنی و ابزارهایی که گرین در اختیار علاقمندانش می گذارد و با توجه به سیاست های پولی که دارد. گرین (Grin) آماده مشارکتی است که از جانب توسعه دهندگان می تواند داشته باشد.