video thumb

خرید ۵۰۰۰ دستگاه اسیک توسط یک شرکت استخراج بیت‌ کوین با بالا رفتن نرخ هش این ارز دیجیتال!

بنابر اعلام خبرگزاری ها، شرکت آلمانی استخراج بیت کوین به نام نورثرن بیت کوین، قراردادی را برای خرید حدود ۵۰۰۰ ریگ استخراج با شرکت های بیت مین و کنان کریتیو (Canaan Creative) به امضا رسانده است.

شرکت نورثرن که مقر اصلی آن در فرانکفورت است اما سایت عملیاتی آن در نروژ قرار دارد و قصد دارد تا ظرفیت خود را دو برابر کند. در حال حاضر این شرکت با قدرت ۵۵ پنتا هش در ثانیه کار می کند.

طبق توضیحات مقامات این شرکت، با توجه به افزایش محبوبیت استخراج بیت کوین و رقابتی تر شدن آن، گسترش عملیات استخراج این شرکت بخشی از برنامه بلندمدت آنها با تمرکز بر انرژی های پایدار است که از هفته گذشته آغاز شده است.

موریتز یاگر (Moritz F. Jäger)، رئیس بخش فناوری شرکت نورثرن، اظهار داشت که دستیابی به این سخت افزار پرطرفدار موفقیت بزرگی برای شرکت ماست:

ما با دو برابر کردن تجهیزات استخراج خود تنها چند روز پس از شروع طرح جهانی، سرعت خود را برای کسب یک موقعیت پیشرو در صنعت رو به رشد بلاک چین در سال های آینده، تنظیم می کنیم.

این خبر در حالی اعلام شد که اخیرا نرخ هش کل شبکه بیت کوین یک رکورد جدید را ثبت کرده است. اخیرا نرخ هش شبکه به بالاتر از ۶۹ کوانتلیون هش در هر ثانیه رسیده است. کوین روک (Kevin Rooke)، سرمایه گذار بیت کوین عنوان کرد که مقدار نرخ هش ۱۰ برابر کل شن های روی زمین است.

شرکت نورثرن اضافه کرد که قصد دارد تا در آینده، سایت های جدیدی را در مکان های جدید راه اندازی کند.

هفته گذشته نیز شرکت آمریکایی استخراج پلوتون ماینینگ (Plouton Mining) اعلام کرد که سایت جدیدی را در کالیفرنیا راه اندازی کرده که قرار است بزرگ ترین تاسیسات با انرژی خورشیدی در آمریکای شمالی باشد.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، طبق برآوردهای فعلی، حدود ۷۴ درصد از فعالیت های استخراج بیت کوین در جهان با استفاده از منابع انرژی پایدار صورت می گیرد.