video thumb

پلتفرم مبادلات ارزی Bittrex به کلاهبرداری متهم شد

پایگاه خبری The Block از شکایت یک شهروند نیویورک علیه پلتفرم مبادلات ارزی Bittrex به اتهام کلاهبرداری و سرقت سپرده توسط این پلتفرم خبر داد.
بر اساس این گزارش، شاکی پرونده مدعی شده که در آگوست سال ۲۰۱۸ اقدام به سپرده گذاری ۱۲۰ هزار دلاری در حساب شخصی خود بر روی Bittrex کرده و اکنون این پلتفرم از برداشت پول توسط شاکی امتناع کرده و به حساب وی را به حالت تعلیق در آورده است.
به گفته شاکی، Bittrex اعلام کرده که سپرده وی در ماه نوامبر سال جاری میلادی قابل برداشت بوده و زود تر از این تاریخ، امکان برداشت آن وجود ندارد.
وی همچنین مدعی شده که پلتفرم Bittrex شاکی را تهدید به تعلیق حساب خود در این پلتفرم کرده است و تنها در صورتی از این اقدام امتناع خواهد کرد که صاحب حساب، تمامی حقوق مربوط به آن را در قالب انعقاد قراردادی به Bittrex واگذار کند.
این در حالیست که Bittrex با صدور بیانیه ای تمامی اتهامات وارد شده علیه این شرکت را رد کرده و معتقد است که شاکی مدارک و ادله کافی برای اثبات مدعیات خود در دادگاه در دست ندارد. به گفته مسئولین شرکت، شاکی پرونده به هنگام افتتاح حساب بر روی این پابگاه مبادلات ارزی، قرارداد و شرایط آن را مطالعه کرده و با آگاهی از شرایط کاری Bittrex اقدام به سپرده گذاری کرده و اکنون نیز حق اقامه دعوا در دادگاه علیه Bittrex را ندارد. گفته می شود تعیین هرگونه حکمیت در دعاوی احتمالی میان دو طرف، بر اساس قرارداد به امضا رسیده، به Bittrex واگذار شده است.
لازم به ذکر است طی روزهای گذشته نیز مواردی از اختلافات و شکایات حقوقی کاربران بانک ها، موسسات اعتباری و پلتفرم های مبادلات ارزی دیجیتال در بسیاری از نقاط جهان به وجود آمده که از جمله این موارد می توان به شکایت دسته جمعی مشتریان «بانک بیت کوین برزیل» علیه این بانک اشاره داشت که در در جریان این پرونده نیز، مشتریان بانک مذکور مدعی شده بودند که بانک از پس دادن سپرده های بیت کوینی آنها امتناع می کند.