سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

استخراج بیت‌ کوین در حال حاضر سخت‌تر از همیشه شده است!

لیست عناوین این مطلب

با وجود افزایش قیمت بیت کوین، استخراج این ارز دیجیتال نیز رقابتی تر از هر زمان دیگری شده است. سختی استخراج بیت کوین (اندازه گیری اینکه به دست آوردن پاداش استخراج بزرگ ترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار چقدر سخت است) رکورد جدیدی را با رسیدن به ۷٫۹۳ تریلیون ثبت کرد. این مقدار ۷ درصد بیشتر از مقدار قبلی است که در طی دو هفته اخیر و به مقدار ۷٫۴۵ تریلیون بود که از ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ بالاترین میزان ثبت شده بود.

بیت کوین به گونه ای طراحی شده تا سختی استخراج را در هر ۲۰۱۶ بلاک (تقریبا هر ۱۴ روز) و بر اساس قدرت محاسباتی به کار گرفته شده در شبکه، تنظیم کند. این کار برای اطمینان از این است که مدت زمان حدود ۱۰ دقیقه ای برای تولید هر بلاک ثابت باقی بماند. وقتی دستگاه های استخراج کمتری برای حل مسائل پیچیده ریاضی جهت دریافت پاداش بلاک در شبکه استفاده می شود، سختی کاهش می یابد. گفتنی است؛ زمانی که دستگاه های استخراج بیشتری در شبکه وجود داشته باشند، سختی افزایش می یابد.

در حال حاضر دستگاه های استخراج به سرعت در حال ورود به شبکه هستند. طبق آمار موجود در سایت BTC.com، استخراج کنندگان بیت کوین در سراسر جهان در طول دو هفته‌ی گذشته به طور متوسط قدرت محاسباتی ۵۶٫۷۷ کوانتیلیون هش در ثانیه(EH/s) را برای رقابت در دریافت پاداش استخراج به اشتراک گذاشته اند.

داده های BTC.com نشان می دهد که میانگین نرخ هش استخراج بیت کوین در آخرین دوره های ۲۴ ساعته و سه روزه به ترتیب ۵۹٫۵۸ EH / s و ۵۹٫۷۰ EH / s بوده است که حتی بالاتر از میانگین ۵۶٫۷۷ EH / s از ۱۵ می تا ۲۷ ژوئن یا حتی بالاتر از مقدار دو هفته‌ی اخیر شبکه است.

اطلاعات سایت blockchain.info نیز نشان می دهد که قدرت محاسباتی بیت کوین در تاریخ ۲۲ ژوئن در حدود EH/s 66 بوده است که بالاتر از رکورد سال گذشته که برابر با EH/s 61.86 بوده است، می باشد.

فرض بر این است که تمام چنین قدرت های محاسباتی اضافی به علت استفاده از تجهیزات گسترده تر مانند AntMiner S9 به دست آمده است که محاسبات را با میانگین میانگین ۱۴ تراه هر ثانیه (TH / s) انجام می دهد که نشان می دهد بیش از ۲ میلیون واحد تجهیزات معدن ممکن است داشته باشد در چند ماه گذشته روشن شده است.

افزایش سختی نیز با افزایش قیمت بیت کوین در نیمه اول سال ۲۰۱۹ همراه شده که باعث شده تا قیمت دستگاه های استخراج دست دوم در چین افزایش یابد و همچنین تقاضا برای دستگاه های جدید را کاهش دهد.

BTC.com برآورد می کند که مشکل استخراج بیت کوین در چرخه سازگاری بعدی احتمالا ۷ درصد دیگر افزایش خواهد یافت و به این ترتیب برای اولین بار سختی استخراج در آستانه عبور از مقدار ۸ تریلیون قرار می گیرد.

تاخیر در اتصال

چنین قدرت محاسباتی زمانی اتفاق می افتد که اتصال تدریجی مزارع استخراج در چین، به ویژه در استان های کوهستانی جنوب غربی این کشور و همراه با وارد شدن به ماه های پر باران تابستان در این کشور رخ می دهد.

براساس گزارش منتشر شده توسط شرکت تحقیقاتی Blockchain Coinshare، در اوایل ماه جاری، ۵۰ درصد از قدرت استخراج بیت کوین جهان در استان سیچوان چین قرار داشت.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که در سال جاری، رسیدن فصل بارانی در جنوب غربی چین، تقریبا یک ماه دیرتر از سال های گذشته رخ داده است. در نتیجه، بخشی از فارم های استخراج در ماه گذشته کمتر از نصف ظرفیت خود را به کار گرفتند.

Xun Zheng، مدیرعامل مزرعه استخراج Hashage که در چنگدو واقع شده است و دارای امکانات متعددی در سراسر استان های جنوب غربی چین است، عنوان کرد: از اوایل ماه می، در این منطقه به مدت ۲۰ روز هیچ بارندگی صورت نگرفت که چنین اتفاقی غیرمعمول بود.

وی گفت: “در سال های گذشته معمولا در طول ماه به طور مداوم بارانی می شود، بنابراین [نیروگاه های برق آبی] به طور معمول در اوایل ماه ژوئن منابع آب کافی خواهند داشت.”

در نتیجه، در اوایل ژوئن، شرکت او تنها ۴۰ درصد از ظرفیت خود را به کار گرفته بود. این مسئله باعث می شود که بیش از ۲۰۰،۰۰۰ ماینر اسیک را در اختیار داشته باشد.اما همانطور که بارش باران در طول دو هفته گذشته به تدریج آغاز شده است، این نسبت به بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است.

مزارع استخراج چین قبلا تخمین زده اند که نرخ کل هش در اوج فصل بارانی در ماه آگوست می تواند به بالاتر از EH/s 70 برسد. این بدان معنا است که حدود ۳۰۰ هزار دستگاه استخراج دیگر فعال خواهد شد. فرض بر این است که همه این دستگاه ها آنتماینر S9 و یا مدل های مشابه هستند.

از جمله موسسات دیگر در انتظار ورود به این زمینه می توان سرمایه گذاری جدید شرکت Fundamental Labs که در شانگهای واقع شده است را نام برد که یک صندوق سرمایه گذاری بلاک چینی است و قصد دارد ۴۴ میلیون دلار در زمینه تجهیزات مربوط به استخراج سرمایه گذاری کند که در ماه ژوئن فعال خواهد شد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location