video thumb

Genesis Capital: افزایش ۳۰۰ درصدی فعالیت های نهادی ارزهای دیجیتال در ۱۲ ماه!

طبق گزارش تلویزیونی CNBC، افزایش قیمت بیت کوین (BTC) در طول چند ماه اخیر ممکن است به میزان قابل توجهی به فعالیت‌های نهادی سال گذشته مرتبط باشد.

داده‌ های بدست آمده از شرکت ارائه ‌دهنده‌ی وام‌ های رمزارزی Genesis Capital، که یک نهاد وابسته به پلت فرم Genesis Global Trading می باشد، نشان دهنده‌ی این است که در حال حاضر شاهد افزایش قابل توجه‌ فعالیت نهادی در صنعت ارزهای دیجیتال هستیم، تا جایی که میزان فعالیت‌ های نهادی در این زمینه، دو تا سه برابر بیشتر از دوازده ماه گذشته شده است.

در کنار این جهش که به واسطه‌ی افزایش فعالیت موسسات و نهاد‌ها ایجاد شده است، CNBC خاطرنشان می کند که گرچه بخش اعظم عملکرد قوی بیت‌ کوین در بازار به احساسات ناشی از اعلامیه‌ی مرتبط با ارز دیجیتال بومی فیس ‌بوک به نام لیبرا مرتبط است، اما در واقع، بیت ‌کوین در مقایسه با سال گذشته ۱۴۰ درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این‌، CNBC عنوان می کند که افزایش تنش‌ های ژئوپولتیک چه جنگ تجاری میان آمریکا و چین و یا تنش‌ های بین ایران و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا باشد، نیز از جمله عواملی هستند که موجب افزایش علاقه‌ی مردم به ارزهای دیجیتال مستقلی مانند بیت ‌کوین می ‌شود.

در حالی که محبوبیت بیت‌ کوین تا به امروز به عنوان یک ابزار پیش بینی کننده و یا محل ذخیره‌سازی ارزش باعث شده تا اغلب با طلا مقایسه شود، اماCNBC عنوان می کند که یک کارمند ارشد فعال در زمینه‌ی مدیریت دارایی، ادعا نموده که یک رابطه بین این دو دارایی ظاهرا رقیب وجود دارد:

این مورد کمتر در رابطه با افراد مرتبط با صنعت ارزهای دیجیتال مرتبط بوده و بیشتر به سرمایه‌ گذارانی مربوط می شود که سعی می کنند تا بخش‌های کوچکی از ثروت خود را به دارایی‌ های دیگر تبدیل کنند.

قیمت بیت کوین می تواند از این میزان هم فراتر رود

همانطور که بازار همچنان شاهد علائم سبز رنگ است و بیت‌ کوین توانسته به ۱۱,۹۸۳ دلار برسد، گزارشاتی منتشر شده که نشان می‌ دهد کمیته‌ی خدمات مالی داخلی ایالات متحده قرار است به عنوان یک رویداد کلیدی برای کسانی که روند توسعه‌ی لیبرای فیس بوک را در فضای ارزهای دیجیتال دنبال می‌ کنند، یک جلسه در روز ۱۷ جولای برگزار کند.
همانطور که قبلا هم گزارش شده است، بیت کوین توانسته برای اولین بار پس از ماه آوریل سال ۲۰۱۷، بیش از ۶۰ درصد از سهام بازار را در اختیار خود بگیرد.

گفتنی است که تریس مایر (Trace Mayer)، میزبان پادکست دانش بیت ‌کوین با اشاره به افزایش استاندارد‌های فنی قیمت که نشان دهنده‌ی جدایی قیمت فعلی توسط شاخص میانگین متحرک ۲۰۰ روزه است، مدعی شده است که ادامه‌ی مسیر فعلی این دارایی دیجیتال باعث می‌ شود که قیمت آن در پایان سال جاری به ۲۱ هزار دلار افزایش پیدا کند.