video thumb

اهمیت استخر استخراج در دریافت پاداش ها

ماینر، که همان دستگاه استخراج ارزهای دیجیتال است، و شما با کمک آن می توانید بیت کوین مورد علاقه خود را استخراج کنید. ماینرها که کارشان این است که کارمزدی را بابت پردازش تراکنش‌ های ارزهای دیجیتال دریافت و آن را به کیف پول های مخصوص هر ارز دیجیتال منتقل کنند، هر چقدر قدرت هش بالاتری داشته باشند، خواهند توانست کوین بیشتری را استخراج نمایند. در واقع فرآیند ماینینگ شامل فعالیت همزمان ماینرها بر روی یک بلاک واحد است.

ماینرها برای استخراج، باید بتوانند مسایل پیچیده ریاضی و داده های پنهان در داخل یک بلاک را حل کنند. اولین ماینری که بتواند این مساله را حل کند، مقام اول را به دست می آورد و برای این امر جایزه ای که همان کوین است، را دریافت می کند. همچنین برای ثبت تراکنش ها در بلاک چین نیز ماینر پاداش هایی را کسب خواهد کرد. دریافت این پاداش نیز بر این اساس است که باید ماینر شما اولین ماینری باشد که تراکنش مورد نظر را تایید و موفق به ثبت آن در بلاک چین می شود. البته این کار را باید قبل از بقیه ماینرها انجام دهد. این جایزه که مبلغ کمی نیز نیست، در هر کوین متفاوت است.

پاداش در نظر گرفته شده برای تراکنش‌ های بیت کوین به ازای هر تراکنش ۱۲ و نیم بیت کوین می باشد. ارزش این ۱۲ و نیم بیت کوین شاید بیش از صد هزار دلار باشد و این خود دلیل خوبی است که بین ماینر های موجود در سطح جهان رقابت سختی برای کسب این جایزه فوق العاده وجود داشته باشد. اما این مبلغ در شبانه روز به چند نفر تعلق خواهد گرفت؟ پاسخ این پرسش ساده است. در واقع در هر نیم ساعت سه نفر این جایزه شگفت انگیز را به دست می آورند. یعنی می توان گفت در هر ده دقیقه یک ماینر صاحب این جایزه می شود.

از آنجاییکه تایید تراکنش‌ ها و ثبت آنها در بلاک چین منوط به محاسبه عددی می باشد، توان هش ریت ماینر بسیار مهم است. تا جاییکه یک ماینر ممکن است، طی چندین سال موفق به تایید هیچ تراکنشی نشود. این نکته نشان می دهد که در زمان خرید ماینر قدرت هش ریت را باید جزو معیارهای انتخاب ماینر خود قرار دهید. بنابراین برای به دست آوردن سود بیشتر باید دارای ماینری با هش ریت بالاتر باشید که همین امر روی قیمت دستگاه ماینر بسیار تاثیر می گذارد.

اکنون این سوال مطرح است که چگونه این پاداش را که هر ۱۰ دقیقه به یک ماینر در یک جای جهان تعلق می‌گیرد را باید به دست بیاوریم؟ پاسخ آن بسیار واضح است: به استخرهای استخراج کوین بپیوندید. چون توان محاسباتی ماینر یا همان هش‌ ریت تاثیر مهمی در گرفتن پاداش دارد، ماینرها با پیوستن به این شبکه‌ ها یا استخرهای استخراج ارزهای دیجیتال می‌توانند توان محاسباتی خود را افزایش دهند. این استخرها که در آنها امکان همکاری ماینرها با هم وجود می آید. باعث می شوند تک تک اعضای آن قدرتمند تر شوند.

بنابراین باید گفت استخرهای ماینینگ بسیار با اهمیت هستند. زیرا با کمک این استخرها احتمال کسب بیت کوین به عنوان جایزه ماینرها افزایش می یابد و در این استخرها هر چقدر همکاری بیشتری ماینرها با هم داشته باشند، احتمال کسب سود بیشتر می شود. البته فناوری بلاک چین با بلاک های داده های مختلف همراه است تا ماینرها بر روی این داده ها کار کنند. همین امر به معنای این است که استخر ماینینگ بیشتری شکل می گیرد در نتیجه فرصت های بیشتری برای کسب سود برای همه به وجود می آید.

اما سوال مهم در اینجا این است که بیشترین پاداش در استخرهای استخراج نصیب چه کسی خواهد شد؟ در همکاری ماینر های یک استخر با هم وقتی پاداشی به دست می آید، آن را باید بین خودشان تقسیم کنند. این تقسیم سود یا همان پاداش برای هر ماینر با هش ریت آن دارای رابطه مستقیمی است. یعنی ماینری که دارای هش ریت قدرتمند تری باشد بنابراین  پاداش بیشتری را کسب خواهد کرد. البته در برخی استخرها تقسیم سهم جایزه ها بر اساس هش ریت ماینر نمی باشد، بناراین استخرها هم دارای انواع مختلفی هستند. پس بهتر است کاربران استخر مناسبی را برای ماینر خود انتخاب کنند، که ضمن داشتن امنیت سهم بیشتری به آنها تخصیص یابد. داشتن امنیت در این استخرها بسیار مهم است چرا که هکرها نباید بتوانند این استخرها را هک کنند.