video thumb

سازمان بورس اوراق بهادار سوئیس خواستار صدور سکه های پایدار دیجیتال شد

رئیس بورش اوراق بهادار سوئیس از بانک مرکزی این کشور درخواست کرد تا نسبت به صدور سکه های پایدار اقدام نماید. بر اساس این گزارش، سازمان بورس سوئیس در نظر دارد از ارزهای دیجیتال در بخش پرداخت ها و سیستم امنیتی نوین پلتفرم تجاری خود استفاده نماید. گفته می شود این تصمیم سازمان بورس سوئیس درجریان برگزاری کنفرانس این هفته «انجمن کریپتو ولی» مطرح شده که بر اساس این طرح، کاربران و سهامداران بورس سوئیس قادر خواهند بود تا ارزهای فیات خود را با سکه های پایدار مبادله یا سوآپ کنند.
همچنین گفته می شود با صدور سکه های رسمی پایدار از سوی بانک مرکزی سوئیس، بانک های تحت نظارت آن نیز قادر به انجام پرداخت ها و ساماندهی امور تجاری خود از طریق پلتفرم اختصاصی این کار یعنی SDX خواهند شد.
در درخواست ارائه شده از سوی سازمان بورس اوراق بهادار سوئیس آمده است: پلتفرم SDX قادر به پذیرش پرداخت های CHF از سوی بانک های عضو این پلتفرم در بانک مرکزی بوده و می توانند نسبت به توکنی سازی CHFهای خود در SDX اقدام نمایند. ارزش CHFهای توکنی شده نیز معادل خود CHF در طول تمامی زمان ها خواهد بود. در همکین راستا، ما صراحتا از بانک مرکزی درخواست می کنیم تا نسبت به صدور سکه های پایدار اقدام نماید.
بانک مرکزی سوئیس نیز اعلام کرده که در جلسه اخیر خود با مسئولینن سازمان بورس اوراق بهادار این کشور در خصوص کلیات طرح مطرح شده به توفغق سیده اما ههنوز اختلافاتی در نحوه پرداخت دیون و برهی بین بانکی بر روی SDX با این سازمان دارد که در حال حل و فصل آنها هستند.