سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

علل مخالفت دولت ها با ارزهای دیجیتال چیست؟

دولت ها بر روی ارزهای دیجیتال سعی در یکه تازی دارند و سیاستمداران معتقدند این امر باید ساماندهی شود و پایان پذیرد. اندرو راس سورکین از CNBC با عنوان کردن این موضوع اظهار کرد: دولت های کشورهای مختلف در خصوص ارزهای دیجیتالی مانند فیات رقیب جدی در میدان ندارند. با کمک این ارزهای دیجیتالی می توانند بر همه چیز کنترل بیشتری پیدا کنند.

دولت ها مخالف شدید این هستند که مردم دارایی و سرمایه هایشان را تبدیل به ارزهای دیجیتالی کنند. چرا که برای آنها بدون دردسر و همچنین قابل رد یابی نخواهد بود. ضمن اینکه بدون پرداخت مالیات های سنگین می توانند آنها را به همه جای دنیا منتقل نمایند.

همزمان با رونمایی از ارز دیجیتالی فیس بوک به نام استیبل کوین مخالفت های شدیدی با آن مواجه شد. این مخالفت ها از سوی نماینگان مجلس و دولت ها بوده است، آنها خواستار توقف رشد این ارز دیجیتالی شدند. کنگره آمریکا که فیسبوک را به خاطر کنترل نادرستش بر روی اطلاعات مقصر می داند زیاد موافق ارز دیجیتالی آن نیز نیست.

بلاکچین به عنوان یک سیستم پیشرفته غیر متمرکز کمک بزرگی به شرکت های فناوری کرده است. تا سرمایه های خود را بتوانند در سراسر جهان کمترین هزینه و با سرعت بالا جابه جا کنند. ضمن آنکه انتظار آن مدت زمان بسیار کوتاهی است. برای این کار آنها نیازی به بانک ها نخواهند داشت، بلاکچین به عنوان یک دفتر کل غیر متمرکز همه تراکنش هایی که در یک شبکه روی می دهد را تایید و ثبت می کند. با ورود یک تراکنش به بلاک چین ابتدا این تراکنش توسط شبکه تایید می شود، پس از تایید غیر قابل برگشت است و امکان ندارد بتوان آن را تغییر داد.

فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال دنیای جدیدی را به روی مردم گشوده اند و تعریف پول را تغییر داده اند. با کمک بلاکچین نقل و انتقالات دارایی ها بسیار سرعت بخشیده شده و کارها را ساده تر کرده است. بسیاری از پول دیجیتالی فیسبوک انتقاد می کنند که در پلترفرم باید دارای مجوزهایی باشد. اما واقعیت این است که لیبرا نیز مانند بیت کوین بدون نیاز به مجوز و یک پول عمومی می باشد. دولت به شدت با این پول مخالفت می کند چون آن را رقیب بزرگ و تهدیدی برای خود می شمارد.

وجود ارزهای دیجیتالی برای اکثر دولت ها مشکلاتی خواهد داشت چرا که به عنوان شکل جدید و نوینی از پول آنگونه که می خواهند نمی توانند بر روی آن کنترل های خود را ایفا نمایند. آنها مجبور به ورود به میدان رقابتی تنگا تنگ با غول های عظیم فناوری هستند. همه پول ها و ارزهای موجود در کشورها همیشه تحت کنترل دولت ها بوده است و ناگهان با چیزی مواجه می شوند که هیچ گونه کنترلی بر روی آن ندارند. پس چگونه می توانند آن را بپذیرند و ضمن پذیرش قانونمندش کنند. آنها نمی توانند این کار را انجام دهند چرا که مرزی برای کنترل آن وجود ندارد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location