video thumb

پلتفرم Synthetix مبادلات ارزی خود را موقتا متوقف کرد

پلتفرم مبادلات ارزی دیجیتال استرالیایی Synthetix از رخداد مشکل در سیستم اوراکل خود در روز گذشته خبر داد. «کین وارویک» بنیانگذار و مدیر عامل این شرکت نیز با اعلام این خبر گفت که بر اثر این خطا در اوراکل Synthetix ، حدود ۳۷ میلیون ارز «اتر» موجود در این پلتفرم به اشتباه جا به جا شده و منجر به انجام معاملاتی اشتباه به ارزش بیش از یک میلیارد دلار آن هم کمتر از یک ساعت بر روی این پلتفرم مبادلات ارزهای دیجیتال شده است.
وارویک با توضیح مشکل پیش آمده، گفت که بروز خطا بر روی یکی از API های موجود بر روی پلتفرم منجر به اعلام رقم معاملات انجام شده به ۱۰۰۰ برابر رقم واقعی شده و نهایتا منجر به رخداد اشتباه محاصباتی در ارزش «وون» کره جنوبی در سیستم اوراکل سامانه مذکور شده است.
با این حساب، بروز مشکل مذکور منجر به ایجاد خطا در یکی از بوت های سرویس اوراکل شده که همین امر نهایتا به اعلام گزارش اشتباه از حجم مبادلات انجام شده به مشتریان گردیده است.
به همین دلیل، Synthetix از روز گذشته اقدام به متوقف کردن امکان مبادله ارزهای دیجیتال موجود بر روی این پلتفرم تا زمان حل مشکل کرده است.
وارویک در عین حال تاکید کرد که این مشکل ارتباطی به کلیت کاری و امنیت سیستم اوراکل Synthetix نداشته و این پلتفرم از ابزراهای مختلفی برای جلوگیری از خطاهای این چنین بهره خواهد گرفت.
لازم به ذکر است، پلتفرم های مبادلات ارز دیجیتال طی چند ماه گذشته وارد دور جدید از رقابت با یکدیگر بر سر مساله تامین امنیت و به حداقل رساندن باگ های موجود بر روی سامانه های مبادلات ارزی خود شده اند. پایگاه آمریکایی مبادلات ارزی Coinbase نیز اوایل سال جاری میلادی، جایزه ای ۳۰ هزار دلاری برای یافتن هر گونه باگ یا حفره امنیتی در سیستم فنی پلتفرم خود تعیین کرد؛ جایزه ای که تاکنون کسی موفق به دریافت آن نشده است.