video thumb

مدیرعامل بایننس: چه کسی می‌گوید که لیبرا برای صنعت ارزهای دیجیتال مضر است؟

ماهیت متمرکز ارز دیجیتال شرکت فیس‌ بوک را که لیبرا نام دارد، فراموش کنید، نگرانی‌ های مربوط به حریم خصوصی در این ارز دیجیتال و همچنین سایر مشکلات و مسائل مربوط به آن را از ذهن خود دور بریزید، زیرا چانگ‌ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل صرافی بایننس عنوان می کند که در ابتدا نیاز است همه وارد صنعت ارزهای دیجیتال شوند.

لیبرا برای صنعت ارزهای دیجیتال ضرری ندارد؟

چانگ‌ پنگ ژائو با انتشار یک پست توئیتری از کاربران پرسید: «چه کسی گفته که ارز دیجیتال لیبرا برای صنعت ارزهای دیجیتال ضرری ندارد؟» و در ادامه خودش پاسخ داد که قبل از هر چیزی اجازه دهید که همه وارد صنعت ارزهای دیجیتال شوند. از صحبت‌ های ژائو اینگونه برداشت می شود که از نظر او لیبرا در واقع می‌ تواند یک چیز خوب برای صنعت ارزهای دیجیتال باشد. به همین دلیل، ما نیاز داریم که اختلافات مربوط به لیبرا را کنار بگذاریم، زیرا مسلما این ارز دیجیتال می‌ تواند پذیرشی را که این صنعت به شدت به آن نیاز دارد را در اختیارش قرار دهد.

بیش از ۲ میلیارد کاربر پلت ‌فرم فیس ‌بوک می ‌تواند باعث افزایش سرعت پذیرش ارزهای دیجیتال شود

اخبار مربوط به انتشار وایت پیپر لیبرا نشان از این دارد که این ارز دیجیتال در سه‌ ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد، انتشار این خبر برای بروز یک جدل در اینترنت کافی به نظر می رسید. در فضای ارزهای دیجیتال تعدادی از کاربران از جمله ژائو سریعا به این مسئله اشاره داشتند که این دارایی دیجیتال نیازی به فرآیند‌های شناخت مشتری یا KYC ندارد، چرا که شرکت فیس‌ بوک مشخصات فردی شما از جمله نام، آدرس و تقریبا هرچیز لازم دیگری که حتی خودتان از آن خبر ندارید را در اختیار دارد. و حال این احتمال وجود دارد که از کیف‌ پول شما نیز خبر خواهد داشت و احتمالا از شما درخواست می‌ کند تا مشخصات کاربری خودتان را به این آدرس‌ های کیف‌ پول مرتبط کنید که این کار باعث به خطر افتادن حریم خصوصی کاربران خواهد شد.

با این وجود، به نظر می‌ رسد که ژائو و برخی دیگر از کاربران فضای ارزهای دیجیتال چشم خود را بر روی این گونه مسائل بسته اند و تصمیم‌ گرفته ‌اند که تنها به نیمه‌ی پر لیوان نگاه کنند. اعتقاد عمومی بر این است که ۲ میلیارد کاربر فعال در پلت ‌فرم‌ های تحت مالکیت شرکت فیس‌ بوک نظیر اینستاگرام، واتس اپ و پیام رسان فیس بوک می‌ تواند برای صنعت ارزهای دیجیتال بسیار مفید باشد. همچنین تصور می شود که این موضوع باعث ‌شود میلیون‌ ها نفر درگیر دارایی ‌های دیجیتال شده و پس از آن توجه‌ بیشتری به سمت اینگونه دارایی ‌ها جلب شود.

از سوی دیگر، ژائو همراه با آخرین اظهار نظرات خود باید به موارد دیگری نیز اشاره می‌ کرد. به عنوان مثال یک کاربر توضیح داده است که راه‌ اندازی لیبرا می‌ تواند منجر به مرگ آلت کوین ها شود. مدیرعامل صرافی بایننس نیز در پاسخ به این کاربر عنوان کرد: زمانی هم که بیت‌ کوین به قیمت کمتر از ۳ هزار دلار مورد معامله قرار می گیرد، هم چنین صحبت هایی عنوان می شد. با این حال ببینید که این برترین ارز دیجیتال از نظر بازار سرمایه در حال حاضر در چه شرایطی قرار دارد.

نگرانی های بیشتر در رابطه با راه اندازی لیبرا

یکی دیگر از کاربران اظهار داشت که باید به این واقعیت توجه کرد که ورود حجم گسترده ای از کاربران به فضای ارزهای دیجیتال می تواند، به طور بالقوه آسیب زیادی ایجاد کنند. به نظر او، تازه واردین ممکن است شروع به نقض اطلاعات مالی کنند و به همین ترتیب، باید توجه دقیق به Libra داشته باشیم، زیرا بیشتر از آنکه مفید باشد می تواند منجر به بروز خسارات بیشتری شود.

چانگ پنگ ژائو نیز در پاسخ به این کاربر عنوان کرد:

“شما می توانید تصور کنید که همه قانون شکنی می کنند، اما لطفا بر اساس تصورات خودتان و جرم هایی که هنوز رخ نداده اند، به آنها حمله نکنید.”