video thumb

مجلس نمایندگان آمریکا جلسه استماع فیس بوک را برگزار میکند

کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا از تصمیم خود برای برگزاری جلسه استماع در خصوص ارز تازه متولد شده لیبرا شرکت فیس بوک خبر داد. این جلسه قرار است در تاریخ ۱۷ جولای برگزار شود.
«مکسین واترز» از نمایندگانی که پیشتر از فیس بوک خواسته بود تا زمان انجام تحقیقات کنگره بر روی لیبرا و وضع قوانین مورد نیاز برای تعیین نحوه کارکرد این ارز دیجیتال، افتتاح پروژه و فعالیت آن را متوقف سازد، پیشنهاد طرح استماع فیس بوک را به مجلس نمایندگان ارائه کرده است.
وی با صدور بیانیه ای عمومی، ضمن تاکید بر مساله نبود یک قانون واجد جهت نظارت بر ارزهای دیجیتال و فعالیت آنها، تاکید کرد که ارائه ارز لیبرا توسط فیس بوک به مثابه زنگ هشداری برای نهادهای رگولاتوری در خصوص به خطر افتادن مواردی چون حریم خصوصی و امنیت ملی، خطرهای سایبری و تهدیداتی است که از جانب ارزهای دیجیتال و فعالیت آنها در بازار محسوب می شود.
لازم به ذکر است دولت فرانسه نیز طی چند روز گذشته حرکتی بزرگ برای تشکیل یک کار گروه بین المللی جهت قانونگذاری رگولاتوری در زمینه فعالیت ارزهای دیجیتال توسط بانک های مرکزی کشورها آغاز کرده است. این کارگروه، گزارش اقدامات خود را به کمیته ای متعلق به گروه هفت کشور صنعتی (G7) تحت هدایت «بنوئیت سنور»، رئیس بانک مرکزی اتحادیه اروپا خواهد داد.