video thumb

کدام یک از ارزهای دیجیتال در بازار سرمایه بهتر عمل کردند؟

با ورود ارزهای دیجیتال به بازار سرمایه می توان گفت که معاملات آنها یک فرصت عالی در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد تا بتوانند بازده سرمایه خود را در یک مدت زمان کوتاه به دست بیاورند. همچنین گفتنی است که ارزهای دیجیتال با سایر کلاس های دارایی هم خوانی ندارند، از این رو می توانند به عنوان یک سرمایه گذاری امن در مواقع بحران اقتصادی عمل کنند.

در برزیل، که با کاهش رشد اقتصادی و افزایش نرخ بیکاری روبروست، ۱٫۵ میلیون نفر از مردم در حال سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال هستند و این در حالی است که تنها ۱ میلیون نفر از مردم در بازار سهام محلی برزیل که B3 نام دارد، سرمایه گذاری کرده اند.

با این حال، تاریخ نشان داده است که اگر معامله گران حساب سود خود را نداشته باشند و یا اینکه سود خود را حفظ نکنند، این امکان وجود دارد که هر آنچه را به دست آورده اند، از دست بدهند و با ضررهای زیادی روبرو شوند. بنابراین، قیمت ها را تعقیب نکنید و بیش از نیز حد حریص نباشید.

روسیه که دارایی های دیجیتال را به عنوان وسیله پرداخت در ماه می سال گذشته ممنوع کرده است، در نظر دارد تا معاملات ارزهای دیجیتال را آزاد کند.

ارزهای دیجیتال و بلاک چین تنها برای به دست این فناوری به طور گسترده در امور مختلفی نظیر خیریه، بهبود بهره وری و شفاف سازی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

نئو / دلار

نئو (NEO) در طول هفت روز گذشته، بهترین عملکرد را در میان ارزهای دیجیتال اصلی داشته است. آیا این ارز دیجیتال می تواند حرکتی صعودی را به دست بیاورد و با سایر آلت کوین ها رقابت کند؟ در ادامه به بررسی آن می پردازیم

میانگین متحرک جفت ارز نئو / دلار، در آستانه یک روند صعودی قرار دارد. این یک نشانه‌ی مثبت است و نشان دهنده‌ی یک حرکت صعودی است. این حرکت صعودی ممکن است تا سطح ۲۰ الی ۲۵ دلار نیز برسد.

با این حال، اگر این روند مثبت باقی بماند، پیش بینی می کنیم که بازار صعودی این ارز دیجیتال در نهایت به قیمت بالای ۲۵ دلار دست یابد که احتمالا یک روند صعودی جدید را آغاز می کند. هدف بعدی برای افزایش صعودی، ۴۲ دلار است.

دیدگاه صعودی ما در صورتی که این جفت ارز تلاش کند تا به سطح مقاومت بالاتری دست یابد، نامعتبر خواهد بود. در چنین موردی، نمی توان مانع چند هفته ثبات قیمت، شد. سطح حمایت نزولی نیز نزدیک به ۱۱ دلار می باشد.

مونرو / دلار

مونرو (XMR) در طول هفت روز گذشته دومین ارز دیجیتال است که دارای عملکرد خوبی بوده است، چرا که با افزایش ۲۰ درصدی روبرو شد. در حال حاضر جامعه‌ی مونرو بر روی اولین کنفرانس مونرو که قرار است در تاریخ ۲۲ الی ۲۳ ژوئن برگزار شئد، متمرکز است. آیا این رویداد می تواند تاثیر مثبتی بر روی مونرو داشته باشد و باعث افزایش قیمت این ارز دیجیتال در طول هفته های آتی شود؟ در ادامه به بررسی این مسئله خواهیم پرداخت

قیمت جفت ارز مونرو / دلار در طول دو هفته گذشته به طور کاملا هوشمندانه افزایش یافته است. این ارز دیجیتال در حاضر می تواند تا ۱۵۰ دلار افزایش پیدا کند. این سطح قیمت از ماه ژوئن تا ماه سپتامبر سال گذشته به عنوان یک سد مهم برای این ارز عمل کرده است.

با این حال، میانگین های متحرک در آستانه یک روندی صعودی قرار دارند و RSI نزدیک به منطقه خرید بیش از حد است، که نشان دهنده‌ی روند صعودی بازار است. آنها احتمالا در حل تلاش برای رسیدن به سطح ۱۵۰ دلار می باشند. در صورت موفقیت، این جفت ارز ممکن است روند صعودی جدید را آغاز کند که می تواند آن را به سطح ۲۹۹ دلار برساند و احتمال آن می رود که از سطح مقاومت جزئی ۲۱۸٫۸۳۳ دلار عبور کند.

برعکس، اگر خرس ها از سطح ۱۵۰ دلار دفاع کنند، ممکن است که این ارز برای چندین هفته بین سطوح قیمت ۸۱٫۱۶۷ و ۱۵۰ دلار باقی بماند. اگر قیمت این ارز دیجیتال در سطح ۸۱ دلار یا پایین تر از آن باقی بماند، دیدگاه صعودی ما در باره این ارز دیجیتال دیگر اعتباری نخواهد داشت.

بیت کوین / دلار

در طول چند هفته‌ی گذشته، بیت کوین به حرکت صعودی خود ادامه داده است و به همین دلیل، فعالان بازار منتظر افزایش بیشتر این ارز دیجیتال بوده اند، در نتیجه قیمت بیت کوین در طول ۲۴ ساعت از سطح ۱۰٫۰۰۰ تا ۱۱٫۰۰۰ دلار افزایش پیدا کرده است.

نه تنها قیمت بیت کوین افزایش یافته است بلکه میزان هش آن نیز در طول هفته باافزایش روبرو بوده است. علاقه به معاملات آتی بیت کوین در بورس شیکاگو (CME) در سطح بالایی قرار دارد که نشان دهنده افزایش علاقه نهادی به این ارز دیجیتال است. برای تامین این تقاضای بیشتر، گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) گزینه های معاملاتی ارزهای دیجیتال را معرفی می کند که می تواند توسط فعالان اقتصادی بزرگ‌تر برای اهداف مصون سازی مورد استفاده قرار گیرد.

پس از افزایش اخیر قیمت بیت کوین، تام لی از مشاوران شرکت مشاوره جهانی Fundstrat، عنوان کرد که بیت کوین به راحتی می تواندبه بالاترین سطح خود دست یابد. نه تنها تحلیلگران، بلکه معامله گران و علاقه مندان به بیت کوین میز نسبت به ارزهای دیجیتال خوش بین هستند. برد گارلینگهوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، عنوان کرد که دید او نسبت به بیت کوین به عنوان یک ذخیره سازی ارزش مثبت است و خود او نیز از صاحبان بیت کوین می باشد.

در طول دو هفته، قیمت جفت ارز بیت کوین / دلار از ۷۱۳۳٫۷۹ دلار به ۱۱٫۱۶۵٫۶۹ دلار افزایش پیدا کرد. این یک افزایش ۴۸٫۶۰٪ را در مدت زمان کوتاهی نشان می دهد. شاخص ۲۰ هفته ای EMA به سمت پایین در حال حرکت است و شاخص RSI در سطوح بالا قرار دارد که این مسئله، نشان دهنده‌ی حکمفرمانی گاوهاست.

این جفت ارز احتمالا به ۱۲۰۰۰ دلار می رسد که یک مقاومت انتقادی است. پیش از این، این سطح بارها و بارها یک چالش سخت برای گاوها ایجاد کرده بود. پس از چنین روند صعودی تندی، ما پیش بینی می کنیم که این ارز دیجیتال وارد یک عقب گرد کوچک شده یا یک ثبات قیمت در محدوده‌ی ۱۲٫۰۰۰ دلار داشته باشد.

هر شیب صعودی، به سطح حمایت ۱۰٫۰۰۰ دلار کمک خواهد کرد، اما اگر این سطح شکسته شود، این ارزهای دیجیتال دوباره وارد کانال صعودی خواهد شد.

بر خلاف فرضیه‌ی ما، اگر این ارز دیجیتال از سطح ۱۲٫۰۰۰ دلار بالاتربرود، به ۱۶٫۰۰۰ دلار نیز خواهد رسید، اما احتمال کمی وجود دارد که چنین اتفاقی در کوتاه مدت رخ دهد.

بایننس کوین / دلار

صرافی ارزهای دیجیتال بایننس اعلام کرد که یک توکن با پشتوانه‌ی بیت کوین بر روی بلاک چین بایننس چین خود ارائه می دهد که به طور ۱۰۰ درصد به وسیله‌ی بیت کوین پشتیبانی خواهد شد. این توکن هم در بایننس و هم در صرافی غیر متمرکز بایننس دکس (Binance DEX) قابل دسترس خواهد بود.

یک گزارش از شرکت تحقیقاتی بایننس ادعا می کند که استیبل کوین فیس بوک که لیبرا نامدارد می تواند حجم ارزهای دیجیتال را افزایش دهد، زیرا احتمالا باعث افزایش علاقه‌ی فعالان نهادی و خرده فروشی به این فضا می شود.

بر اساس یک نظرسنجی از مشتریان نهادی و یژه‌ی بایننس، اکثر فعالان نهادی انتظار دارند که بیت کوین برتری خود را در سال ۲۰۱۹ حفظ کند. با این حال، این نظرسنجی نشان می دهد که پاسخ دهندگان ارز دیجیتال فیس بوک، سامسونگ یا جی پی مورگان چیس را به عنوان محرکان آینده این کلاس دارایی نمی دانند. با بهبود مداوم روند ارزهای دیجیتال، آیا بایننس کوین می تواند همچنان صعودی باشد؟ در ادامه خواهیم دید

جفت ارز بایننس کوین / دلار یکی از قوی ترین ارزهای دیجیتال است زیرا همچنان به طور مرتب در حال افزایش است. شواهد دال بر این است که شرکت کنندگان بازار نسبت به روند صعودی ادامه دار این ارز دیجیتال خوش بین هستند. شاخص ۲۰ هفته ای EMA به سمت پایین در حال حرکت است و شاخص RSI در سطوح خرید بالا قرار دارد که نشان دهنده‌ی حکمفرمانی گاوهاست. اگر گاوها در مقیاس بالای ۳۸٫۶۴۶۳۳۵۶ دلار نگهداری شوند، احتمال صعود به ۴۶٫۱۶۴۵۸۹۹ دلار و بالاتر از آن به ۵۶٫۰۷۸۶۹۵۲ دلار نیز امکان پذیر است.

از طرف دیگر، اگر خرس ها از مقاومت بالا دفاع کنند، ممکن است این ارز برای چند هفته در محدوده‌ی بین ۲۸ تا ۳۸٫۶۴۶۳۳۵۶ دلار بماند. یک روند صعودی جزئی یا ثبات قیمت برای چند هفته یک نشانه‌ی خوب خواهد بود.

در صورتی که قیمت این جفت ارز به زیر ۲۸ دلار کاهش پیدا کند دیدگاه صعودی ما اعتباری نخواهد داشت.

اتریوم / دلار

شرکت Grayscale، معاملات فرابورس (OTC) بر پایه‌ی اتریوم را طی هفته‌ی گذشته راه اندازی کرد. این موقعیت، این فرصت را در اختیار معامله گران قرار می دهد تا بدون نگهداری ارز دیجیتال بر روی اتریوم سرمایه گذاری کنند. حالا باید دید که آیا بزرگ ترین آلت کوین با توجه به بازار سرمایه می تواند روندی صعودی داشته باشد یا اینکه این امر نیاز به زمان دارد؟

جفت ارز اتروم / دلار در سطح مقاومت ۳۲۲٫۰۶ قرار دارد. میانگین متحرک نزدیک به تکمیل یک سیکل صعودی است و شاخص RSI نزدیک به سطح خرید بالا قرار دارد که این امر، نشان دهنده تغییر روند این ارز دیجیتال است.

شکست و یا نزدیک شدن به سطح بالاتر از ۳۲۲٫۰۶ دلار، می تواند قیمت اتریوم را به سطح ۴۸۰ دلار هدایت کند، زیرا هیچ سطح مقاومت اصلی در این بین وجود ندارد.

از سوی دیگر، اگر گاوها نتوانند قیمت را به سطح ۳۲۲٫۰۶ دلار برسانند، این احتمال وجود دارد که این ارز دیجیتال برای چند روز بین ۲۲۵٫۳۹ دلار و ۳۲۲٫۰۶ دلار باقی بماند. اما اگر خرس ها این جفت ارز را به زیر سطح حمایتی ۲۲۵٫۳۹ دلار ببرند، این روند نزولی خواهد شد.