سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

نانو؛ ارز دیجیتالی رقیب و جایگزین بیت کوین

در اواخر ژانویه ۲۰۱۸ بود که برند RaiBlocks تصمیمی خاص گرفت، این تصمیم این بود که می خواست، نام خود را تغییر دهد، بنابراین توانست نام خود را به نانو (NANO) به طور رسمی تغییر دهد. نانو در واقع یک کوین و یک ارز دیجیتالی است. این ارز دیجیتالی دارای یک تیم علمی است و این تیم علمی عنوان کرد که نانو طرح اولیه بیت کوین، را با هدف اینکه بتواند جایگزین ارز های سنتی بشود و پول دیجیتال را وارد استفاده روزمره مردم نماید؛ دنبال خواهد کرد. البته باید گفت آنچه که نانو هدف خود قرار داده کار آنچنان سختی نیستف هر چند نیازمند دقت و کار و برنامه ریزی دقیق و درست است.

ارز دیجیتالی نانو، که توانسته کاری کند که کاربرانش از پرداخت کارمزد به ماینر ها و انتظار برای به روز رسانی دفتر کل شبکه آزاد باشند، درباره نانو می توان به جرات گفت که نانو تنها ارز دیجیتالی بوده که شبکه بلاک را مورد استفاده خود قرار می دهد. این ارز که تلاش خود را می کند، که از بیت کوین جلوتر بیفتد به مشکلات بیت کوین اشاره کرده و مشکلات مقیاس پذیری، مسائل محاسباتی و مصرف انرژی را از جمله مشکلات آن می داند. البته نانو سعی دارد که این مشکلات را نداشته باشد و به نوعی آنها را حل نماید.

نانو که به مشکلات بیت کوین اشاره کرده، سعی دارد، راه حلی برای آنها ارائه کند و از این طریق راه برتری خود بر بیت کوین را باز نماید و آم را ثابت نماید. انجام تراکنش هایی با کارمزد صفر، کاهش مصرف انرژی از جمله اساختار شبکه بلاکی نانو است. در این ارز دیجیتالی هر زنجیره اکانت تنها توسط مالک اکانت به روز رسانی خواهد شد و با این کار به روز رسانی، همه شبکه بلاک نیز به روز رسانی می شود. همین امر راه را برای زمان تراکنش، سریع تر برای کاربرانش باز می کند.

ارسال و دریافت وجوه به این دلیل که هر کاربر بلاک خود را به روز رسانی می نماید، نیازمند دو تراکنش می باشد. از این دو تراکنش، یک تراکنش، تراکنش ارسال است. در تراکنش ارسال مقدار کوین ارسال شده، توسط ارسال کننده، از موجودیش که در کیف پولش یا در اکانتش وجود دارد، را کم کرده و تراکنش دوم که تراکنش دریافتی است، به شکل دیگری عمل می شود. یعنی در تراکنش دریافتی، مقداری را که کاربر دریافت کرده را به اکانتش می افزاید. در واقع این مقدار اضافه شدن به حساب دریافت کننده است که اضافه می شود. اما نکته و ویژگی خاصی که برای دریافت کننده دارد اینجاست که لزومی ندارد هر دو تراکنش در یک زمان انجام شود و دریافت کننده خواهد توانست تراکنش خود در هر زمانیکه دوست دارد، و امکان آن را دارد، دریافت نماید.

نانو دارای ویژگی های خاص خود است، از جمله این ویژگی ها این است که نانو دارای یک معماری، یک شبکه بلاکف نمودار غیر جهت دار مستقیم، است. در نانو هر فرد می تواند دارای یک بلاک چین مخصوص خود باشد، در این بلاک چین مخصوص هر فرد است که موجودی های اکانت را ثبت خواهد کرد.

در این روش داده های انباشته شده با کمک تقلیل پایگاه داده کم خواهد شد. و از آنجا که هر بلاک چین به این صورت عمل می کند که اطلاعات مربوط به اکانت فرد را منعکس می کند، تنها توسط مالک آن به روز رسانی خواهد شد. بر این اساس، در پروتکل هایی مانند گواه اثبات کار (Proof of Work) و گواه اثبات سهم (Proof of Stake) در تصمیم گیری در مورد وضعیت، دفتر کل نیاز نمی باشد.

شما اگر علاقمند باشید که در نانو دارای یک اکانت مخصوص خود باشید، باید کارهای خاصی انجام دهید. پس شما باید در قدم اول باید یک تراکنش باز را شروع کرده باشید. در این تراکنش باز در هر زنجیره، اکانت شما اولین بوده پس بنابراین به محض دریافت اولین بلاک تراکنش ایجاد خواهد شد.  ضمن انجام این تراکنش همه موجودی ها درون زنجیره اکانت کاربران ثبت خواهد شد. شما باید دقت کنید که در آدرس ارسال باید از قبل یک بلاک باز، یک موجودی داشته باشد، که بعد از تایید دیگر غیر قابل بازگشت می باشد. در نانو همانطور که توضیح داده شده موجودی ارسال کننده به محض ایجاد تراکنش به داخل شبکه انتشارف از حسابش کم می شود. ولی تا زمانیکه دریافت کننده بلاک را برای پذیرش وجوه امضا تایید و امضا نکند، وجه مورد نظر معلق خواهد ماند.

برای دریافت تراکنش ها نیز ابتدا شما به عنوان یک دریافت کننده، باید بلاکی را در اکانت خود ایجاد کرده باشید و پس از قبول کردن وجه و تایید آن در هر زمانیکه مایل می باشید و پس از آن زمانی که بلاک ایجاد و منتشر شد. اکانت با موجودی جدید به روز رسانی خواهد شد. چون این پروتکل سبک بوده و هزینه اجرای نود نیز صفر می باشد، تراکنش ها بدون کارمزد، پردازش خواهد شد و این می تواند گزینه مناسبی برای کاربران باشد.

چون هر تراکنش در شبکه مطابق با بسته UDP بوده و مدیریت آن به طور مستقلصورت می گیرد، مشکلاتی که معمولا مربوط به اندازه بلاک می باشد، وجود نخواهد داشت و پس از ارسال تراکنش، کیف پول ها برای تراکنش بعدی، از قبل ذخیره می شوند.

نانو نیز برای خود مانند سایر ارزهای دیجیتالی دارای یک نماد است. نماد نانو در صرافی ها XRB می باشد و از زمان تولد تا کنون ارزش آن تغییر فاحشی نکرده است. تا جایی که به طور حیرت آوری در ۱۲ دسامبر ۲۰۱۷ به قله ۴.۰۲ دلار دست پیدا کرد و از آن زمان تا کنون ارزش آن گاهی افزایش داشته و در حال حاضر ارزش آن حدود ۱.۴۱ دلار البته بعد از یک دوره کوتاه کاهش، است.

برای خرید ارز دیجیتالی نانو شما باید به صرافی هایی که آن را اراِیه می کنند، مراجعه کنید. برای سهولت این کار چند صرافی که اقدام به مبادله نانو می کنند را به شما معرفی می کنیم. شما می توانید به صرافی های بایننس، Kucoin، RightBT، Bit-Z، Mercatox، OKEx و CoinFalcon مراجعه کرده و آن را با ارز های اصلی مانند بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، تتر، دوج کوین و ارز های فیات برای خود مبادله نمایید.

البته خرید و فروش ارز دیجیتالی نانو به طور قطع نیازمند یک کیف پول مناسب به آن نیز هست. و اما از جمله کیف پول مناسب برای این ارز دیجیتال، کیف پول خود نانوست. اکیف پول مخصوص ارز نانو، یک کیف پول مبتنی بر وب رسمی  است. برای اینکه بر دامنه raiwallet.com میزبانی خواهد شد. همچنین یک کیف پول دسکتاپ هم برای همه سیستم عامل ها می توان استفاده نمود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location