سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بیت کوین مانع سانسور اطلاعات در جهان می شود

یک ایده وجود دارد مبنی بر اینکه ترکیبی از ارز دیجیتالی بیت کوین و ارتباطات اوربیتال، می تواند به گونه ای باشد که کمک نماید که برخی از اخبار که در کشورهای مختلف دنیا سانسور می شوند، بدون سانسور در اختیار همه مردم قرار بگیرد. این ایده توسط گروهی از توسعه دهندگان در حال بررسی، آزمایش و پیگیری می باشد. زیرا بحث از سانسور مشکلی است که مربوط به همه جهان می شود.

از آنجایی که سانسور یک مشکل جهانی است و کشورهای زیادی درگیر آن هستند. مانند کنترل کشور روسیه بر روی اینترنت که اخیرا شاهد آن بودیم. اما یک نگرانی نیز وجود دارد و آن اینکه از این فناوری در جهت عکس و برای سانسور بیشتر استفاده گردد. از این جهت است که دانشمندان حوزه کامپیوتر و فن آوری اطلاعات در تلاش برای حل این مشکلات با کمک تکنولوژی های نوین هستند. برخی از کشورها از راه هایی چون مرورگرهای محرمانه مانند Tor یا برنامه‌ی پیام‌ رسان Zello بهره می گیرند.

یک گروه متبحر از توسعه دهندگان با هدف اینکه مردم از سراسر جهان بتوانند به بیت کوین دسترسی داشته باشند تلاش کردند تا بتوانند از طریق ماهواره های متصل و یا ماهواره های مجهز با کمک نرم افزاری به نام استارت‌ آپ بلاک‌ استریم (Blockstream) به ارسال پیام بپردازند. ویژگی این استار تاپ این بود که حتی بدون دسترسی به اینترنت هم امکان دستیابی به بیت کوین را فراهم می کرد. اما هستند علاقمندانی از سراسر جهان که به ایده ارسال اطلاعات به وسیله این استار تاپ به مردم جهان فکر می کنند. زیرا دولت ها دیگر قادر به سانسور آن نخواهند بود.

در این فناوری برای ارسال پیام ها باید مبالغی به عنوان هزینه آن پرداخت شود. در این میان بیت کوین نقش مهمی خواهد داشت. به دلیل محذوذیت فضا کاربران قادر نخواهند بود هر پیامی را به هر مقدار که می خواهند ارسال کنند. در اینجاست که اهمیت بیت کوین بیشتر مشخص می شود. زیرا در هنگام استفاده از ارز دیجیتالی بیت کوین نسبت به دیگر پرداخت ها و سیستم های مالی دیجیتالی منطقی تر خود را نشان داده است.در این میان طراحی خود بیت کوین سانسور ناپذیر می باشد. همچنین نباید این نکته را از ذهن دور داشت که همان گروه هایی که می توانند پیام ها و اطلاعات را سانسور کنند خواهند توانست دیگر سیستم های پرداخت دیجیتالی را نیز ناکارآمد نمایند.

یکی از دارندگان بیت کوین که نام مستعار SafetyFirst را برای خود برگزیده است. خبرهایی که تعدادشان بسیار زیاد است را به عنوان BlockSat را منتشر نموده است. وی نام این کار را به عنوان آزمونی برای اثبات خبر گذاشته است. این عنوان از عبارت اثبات کار گرفته شده است. این ایده این است که پیام ها در سراسر جهان منتشر می شود و پس از پخش پیام ها در جهان هر کسی که دارای گیرنده مخصوص آن با نام ماهواره باشد. که قیمت آن حدود ۱۰۰ دلار است می تواند این پیام ها را دریافت نماید.

این دارنده بیت کوین در یکی از توییت های خود این مطلب را تصریح کرد که: آینده دسترسی به اطلاعات درست و البته آزاد در واقع در مقابل چشم هایمان قرار گرفته است. به نظر می رسد که دسترسی پیدا کردن به اطلاعات البته بدون وجود گروه های واسطه ای دارای ارزشی بسیار بالا و زیاد می باشد. به خصوص برای مناطق و کشورهایی که گروه هایی نهایت سعی و تلاش خود را می کنند که مردم و افراد نتوانند به اطلاعات و اخبار صحیح دسترسی داشته باشند.

البته اینکه از ماهواره ها برای انتشار اخبار و اطلاعات استفاده شود ایده زیاد جدیدی هم نیست. در سال ۲۰۱۰  یک هکر با نام نیک فار یک فراخوان را منتشر کرد. این فراخوان باعث اایجاد گرید جهانی فضای هک یا به لاتین Hackerspace Global Grid یا مخفف کلمه HGG شد. HGG در واقع یک اقدامی است برای اینکه تحقیقاتی بیشتر برای انجام تحقیقاتی است که بتوان ارتباطاتی به وجود آورد که غیر قابل سانسور و ماهواره ای یعنی برای همه مردم جهان باشد. همین امر باعث شد که علاقمندانی در این خصوص پدید بیاید و آنها از ماهواره های کوچک تری مانند ماهواره CubeSats استفاده نموده آنها را با این هدف به فضا پرتاب نمایند.

در فراخوانی که نیک فار برای همه منتشر نموده بود آمده است: از زمانیکه باشگاه کامپیوتری به نام Chaos تشکیل شده است. همه ما از حق مردم جهان برای داشتن یک ارتباطات آزاد و بدون سانسور حمایت می کنیم. فیبرهای شیشه ای که در مناطق مختلف فدرال وجود دارد ممکن است به مشکلی بزرگ برای ارتباطات بدون اختلال تبدیل گردد. اما این مسیولین هر منطقه است که می تواند این فیبرهای شیشه ای را از کار انداخته تا بتوانند این اختلال را ایجاد نمایند. وظیفه فضای هک ایجاد راه هایی برای ارتباطات است مه مرزها نتوانند آن را انحصاری و محدود نمایند. تشکیل برنامه زمین در نزدیکی شبکه ها یعنی مناطقی که دولت ها در آن نمی توانند با یکدیگر ارتباط برقرا کرده و گفت و گو کنند، می تواند نقش بسار مهمی را در ارتبازات آزاد داشته باشد. پس بیایید به نحوه عملکرد آنها بپردازیم.

این هکر همچنین در این فراخوان اظهار نموده است : کاربران از سایت spacebit.live استفاده نمایند تا بتوانند پیام هایی که مال خودشان است را به وسیله ماهواره ها و با پرداخت کارمزد بسیار ناچیزی البته به صورت بیت کوین ارسال نمایند. زیرا اخبار تغییر نخواهند کرد. هر فرد در هر کجای جهان که باشد می تواند با داشتن ماهواره، نرم افزار مخصوص و اندکی دانش آن پیام ها را دریافت نماید. کنترل هایی که برای اینترنت صورت می گیرد و یا در شبکه های تلفنی وجود دارد را گروه هایی می توانند با استفاده از کلید واژه ها سانسور نمایند. در دنیایی که شرکت ها به این تقاضاها تن می دهد، باید همه اطلاعات درست و به روز را در اختیار همه مردم جهان قرار داد.

البته در ابن روند بیت کوین می تواند نقش خود را ایفا نمایذ. البته این نقش نیز بسیار مهم است و نقش کوچکی محسوب نمی شود. زیرا برای ارسال پیام باید هزینه آن پرداخت شود. و تعداد پیام هایی را که می توان ارسال کرد بر اساس پهنای باند است که تعیین خواهد شد. البته میزان کارمزد ارسال پیام تا کنون بسیار کم و ناچیز بوده است. و تنها با چند سنت می توان به فضا پیامی را ارسال کرد زیرا هنوز سیستمی به وجود نیامده است که برای آن محدودیتی ایجاد نماید. اما در این امر نیز اگر چندین نفر بخواهند پیامشان را به فضا ارسال نمایند مزایده به وجود می آید. فرد برنده مزایده نیز کسی خواهد بود که بیشترین بیت کوین را بپردازد.

برای پرداخت هزینه های ارسال پیام ها بیت کوین نسبت به پی پال می تواند، گزینه بهتری باشد. زیرا دارای هویت محکم تر و مستقل تری نسبت به پی پال و سایر ارزهای دیجیتال می باشد. همچنین می تواند با تحریم ها و یا توقیف پول ها نیز مقابله نماید. ضمن آنکه پول های آنلاین بدون نظارت گروه های حاکمه گزینه مناسبی می باشد. از آنجایی که بیت کوین به عنوان یک ارز بین المللی شناخته شده است، این ویژگی را نیز دارد که برای اکثر مردم آشنا است. بیت کوین فراتر از مرزهاست و قابل محدود شدن در مرزها نمی باشد.

همانگونه که مشخص است بیت کوین می تواند یکی از بهترین کاربرد هایی باشد که با اهداف اطلاعات آزاد مطابقت دارد. بیت کوین می تواند یکی از راه های متحد کردن اقدامات جهانی نیز باشد. ضمن اینکه سیستم های ماهواره ای نیز می توانند بر اساس نوع جدید از شبکه بیت کوین یعنی همان لایتنینگ عمل کرده تا به اهدافشان دست پیدا نمایند. با استفاده از سیستم شما خواهید توانست به سرعت هزینه ارسال پسام خود را پرداخت نموده و با این کار سریع تر نیز پیام هایتان را ارسال نمایید. البته هر چقدر پیام شما کوتاه تر باشد به طبع هزینه کمتر و بیت کوین کمتری را پرداخت خواهید کرد.

البته با وجود بیت کوین و امکاناتی که آن برای ارسال پیام ها ایجاد می کند، سانسور کردن پیام ها بسیار مشکل خواهد بود. این بع معنی این نیست که اصلا امکان سانسور کردن وجود ندارد. هر چند از نظر فنی این امکان وجود خواهد داشت اما مشکلات دیگری هم هست که باید حل شود. این نوع ماهواره ها برا ارسال پیام حدود ۱۰ سال است که مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته اند.برای درک بهتر مثالی می زنیم، زمانی بود که همه فکر می کردند سیستم عامل لینوکس یک تخیل است و رسیدن به این مرحله امکان پذیر نمی باشد. ولی روزی رسید که این اتفاق افتاد.

طمانی بود که کسی باور نمی کرد که بتوان اقدامات جهانی را یکپارچه نموده و سیستم عاملی که هم رایگان هست و هم در اختیار همه مردم جهان قرار بگیرد را به وجود بیاوریم. و امروز شاهد این هستیم که لینوکس در همه نقاط جهان وجود دارد و در حال اجرا می باشد. بنابراین باید باور کنیم روزی هم خواهد رسید که اینگونه ماهواره ها در یک مدار قرار گرفته و همه گروه ها با یکدیگر متحد و هماهنگ خواهند شد. از آنجایی که لینوکس یکی از کاربردی ترین و مشهورترین سیستم های عامل جهان است، نشان می دهد باید امیدوار بود و منتظر موفقیت های بزرگ تری نیز ماند. به نظر می رسد که دوره جدیدی آغاز شده است و همه ماهواره ها خواهند توانست عصر جدیدی را برای بشر آغاز کنند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location