video thumb

آغاز فروش دو کتاب دست نوشته «ساتوشی» در آمازون

فروشگاه بزرگ آمازون آمریکا از ارائه دو کتاب منتشر شده در بخش فروش این فروشگاه که گفته می‌شود به قلم «ساتوشی ناکاموتو»، مخترع صنعت ارز دیجیتال و بنیانگذار ناشناس بیت کوین نوشته شده، خبر داد.
بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی آمازون، این کتاب‌ها تحت عناوین «طراحی ارزهای Ripple و Wave» و همچنین «کتاب مصور بیت کوین» منتشر شده و قرار است در تاریخ ۲۸ ژوئن به صورت رسمی در بازار پخش شوند. آمازون تاکید کرده که این کتب دست نوشته شخص ساتوشی است.
وب سایت ناشر این آثار نیز مدعی شده که دو کتاب مطرح شده در راستای حمایت از STEM و برنامه‌های آموزشی محیطی برای جوانان محروم منتشر شده‌اند. البته گفته می‌شود در متن هر دو کتاب، محیطی مفرح برای جوانان طراحی شده و حتی در مورد داستان ارزهای دیجیتال و شخص ساتوشی ناکاموتو آورده شده است.
اما در خصوص کتاب مصور بیت کوین باید گفت که مطالب کمی سنگین تر بوده و در خصوص طرح اولیه پیدایش این ارز دیجیتال بوده و البته موضوعاتی نیز در خصوص ویتالیک بوترینگ، مبدع اتریوم یا «دایموند جیمز»، مدیر عامل جی . پی مورگان نیز در آن آورده شده است.
لازم به ذکر است کشف شخصیت ساتوشی ناکاموتو طی ده سال گذشته همواره یکی از بزرگترین مسائل داغ در میان هواداران ارزهای دیجیتال بوده است. طی این مدت، افراد زیادی مدعی شده‌اند که همان ساتوشی واقعی هستند، ادعایی که مدتی بعد ثابت شده که احتمالا کذب بوده است.

حال انتشار دو کتاب مذکور تبدیل به یکی از مولفه‌هایی شده که ادعای «کریگ رایت»، بزرگترین مدعی لقب ساتوشی و مالک بیت کوین SV را زیر سوال برده است. چرا که اساس وی اطلاعی از انتشار دو کتاب مذکور نداشته است.