سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

فیس بوک، کیف پول ارز دیجیتال خود (لیبرا) را راه‌اندازی کرد!

فیس بوک سرانجام وب ‌سایت کیف پول نگهداری ارز دیجیتال خود را راه‌اندازی کرد و همچنین توضیحاتی درباره‌ی ارزش آن ارائه داد. گفتنی است که کالیبرا (Calibra)، کیف پولی است که برای ارز دیجیتال فیس بوک که به نام لیبرا (Libra) شناخته می‌شود، ارائه شده است. این ارز دیجیتال در هفته‌ی اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

این غول رسانه‌های اجتماعی لیبرا را به صورت یک ارز دیجیتال جدید که کارکرد بهتری از پول را برای همگان ارائه می‌کند، توصیف کرده است. کالیبرا همچنان در مرحله‌ی توسعه قرار دارد و هنوز عرضه نشده است.

در وب ‌سایت رسمی کالیبرا عنوان شده است که روزی را تصور کنید که پول نقد، دیجیتالی شود. در این وب سایت آمده است:

تصور کنید افراد بیشتری، به اقتصاد جهانی دسترسی داشته باشند. ارز جهانی جدیدی را بر روی شبکه‌ی جهانی جدید تصور کنید. ما فکر می‌کنیم پول باید این ‌گونه باشد.

همانطور که بیت کوینیست به طرق مختلف گزارش داده بود، طرح ارز دیجیتال فیس بوک به دلیل تغییر سیستم پرداخت محصولات مختلف مورد انتقاد قرار دارد.

گفتنی است که این شرکت قصد دارد، روشی برای ارسال پول ارائه نماید که شبیه به ارسال پیام و یا عکس باشد. این وب ‌سایت لوگوی محصولات فیس بوک همانند واتس‌ اپ (WhatsApp) و مسنجر (Messenger) را دارا است.

در این وب ‌سایت لیبرا به صورت ارز دیجیتالی است که بر روی بلاک چین امن، مقیاس پذیر و قابل اعتماد ساخته شده و برای کمک به دسترسی برابر مردم به خدمات مالی ایجاد شده است.

بر اساس اظهارات مدیران فیس بوک، لیبرا در واقع یک استیبل کوین است که توسط دارایی‌ های نامشخصی پشتیبانی خواهد شد که احتمالا چندین ارز فیات را نیز شامل می ‌شود.

فیس بوک عنوان کرد که لیبرا توسط دارایی‌ های ذخیره‌ای پشتیبانی می ‌شود تا ثبات ارزش آن حفظ شود. این وب سایت عنوان می کند که با توجه به نقدینگی، لیبرا را می‌ توان به آسانی به هر کسی ارسال کرده و به ارزهای محلی تبدیل کرد.

فیس بوک لیبرا

لبیرا نیاز به احراز هویت دارد و کاربران اعتماد اندکی نسبت به آن دارند

در صورتی که شایعات ادعا می‌کردند که ارائه‌ی ارز دیجیتال فیس بوک حداقل تا سال ۲۰۲۰ طول خواهد کشید، اما عرضه‌ی ارز دیجیتال فیس بوک زودتر از پیش ‌بینی‌ها انجام شد. پس از آن‌ که فهرستی از شرکای تجاری فیس بوک در هفته‌ی جاری منتشر گردید، به دلیل افزایش نگرانی ‌ها با انتقادات بسیاری مواجه گردید.

با وجود نام شرکت‌ هایی همانند پی ‌پال (PayPal) در این فهرست، مفسران نسبت به امکان به اشتراک ‌گذاری داده‌ ها، دستکاری و بدرفتاری هشدار داده اند، زیرا کاربران اینترنت به طور بالقوه با ممنوعیت تجاوز بیش از حد تراکنش های آنلاین روبرو خواهند شد.

نام پی ‌پال و ویزا (Visa) در میان شرکای تجاری فیس بوک دیده می شود که توافق کردند تا برای ایجاد گره در شبکه‌ی بلاک چین ارز دیجیتال فیس بوک، مبلغ ۱۰ میلیون دلار پرداخت کنند.

گفتنی است که کالیبرا یک کیف پول نگهداری ارز اردیجیتال است که کاربران مدیریت کلیدهای خصوصی را به عهده نمی‌گیرند. این برنامه کاملا متعلق به فیس بوک است و احتمالا راه اصلی استفاده از لیبرا خواهد بود. Udi Wertheimer در توئیتر نوشت که علاوه بر این، هر کاربر باید پیش از استفاده از این ارز دیجیتال هویت خود را آشکار کند.

فیس بوک در توضیح ارزش ارز دیجیتال خود عنوان کرد که ارزهای دیجیتال بر روی فناوری بلاک چین ساخته می‌شوند و ارزش یک ارز دیجیتال بستگی به نوع بلاک چینی دارد که بر روی آن ایجاد شده است.

گفتنی است که Wertheimer نیز این توضیح را “بسیار احمقانه” توصیف کرده است. در عین حال، نتیجه‌ی نظر‌سنجی گابور گورباچ (Gabor Gurbacs)، مدیر دارایی‌ های دیجیتال VanEck نشان می‌ دهد که تقریبا ۸۰ درصد از شرکت‌ کنندگان به بانک‌ها اعتماد بیشتری نسبت به لیبرا دارند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location