video thumb

جرمی آل ایر: قیمت بیت کوین از ۱۰ هزار دلار خواهد گذشت

«جرمی آل ایر» مدیر عامل «سایرکل» با انتشار پیامی، اقدام به یک پیش بینی عجیب و بزرگ کرد. وی معتقد است قیمت بیت کوین تا تاریخ ۲۱ ژوئن از مرز ۱۰ هزار دلار نیز خواهد گذشت.
وی همچنین با نام گذاری این تابستان به نام «تابستان ارزهای دیجیتال» گفت که ارز دیجیتال فیس بوک یعنی لیبرا به عنوان کاتالیزوری مهم برای شدت گرفتنبیت کوین عمل خواهد کرد.
البته از آنجا که قیمت بیت کوین یک بار در سال ۲۰۱۷ تا رقم ۹ هزار دلار نیز پیش رفت، لذا پیشرفت قیمت این ارز دیجیتال تا مرز ۱۰ هزار دلار چندان هم عجیب نیست.
«آل ایر» معتقد است که انتشار ارز دیجیتال فیس بوک، یعنی لیبرا به عنوان کاتالیزوری برای سرعت گرفتن افزایش قیمت بیت کوین عمل کرده و ریشه‌های این ارز را در بازار تقویت خواهد کرد. البته از آنجا که فیسبوک رقمی حدود ۲٫۳۸ میلیارد کاربر دارد که این رقم چیزی حدود ۳۱ درصد از جمعیت کل کره زمین محسوب می‌شود، به نظر می رسد ادعای آل ایر چندان هم دور از واقعیت نباشد.
از همه مهمتر اینکه فیس بوک بیش از ده شرکت را تحت مالکیت خود دارد که همگی از لیبرا پشتیبانی می‌کنند. از جمله این شرکت‌ها می توان به ویزا کارت، مستر کارت، پی پال و تاکسی اینترنتی اوبر اشاره کرد. همین امر نشان دهنده این واقعیت است که فیسبوک نقشه‌ای بزرگ در بخش بازار ارزهای دیجیتال را در ذهن خود می‌پروراند.
اما باید تحمل کرد و دید که لیبرا چگونه امتحان خود را پس خواهد داد. آیا لیبرای تازه وارد قدرت رقابت با بزرگان صنعت سرمایه و ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند را دارد؟