video thumb

آرون براون: قیمت بیت کوین تا ۴۰۰ هزار دلار پیش خواهد رفت

«آرون براون»، نویسنده مقالات جنجالی نشریه بلومبرگ در زمینه ارزهای دیجیتال معتقد است که رقابت نسل بعد بازار بر سر بیت کوین در حقیقت میان طرفداران سفت و سخت این ارز دیجیتال و نهادهای مالی خواهد بود و نگرانی های مربوط به آن با موضوع ترس از دست دادن و به سرقت مرتبط نخواهد بود.
به گفته براون، افزایش و کاهش شدید و ناگهانی قیمت، بخشی از ماهیت بازار ارزهای دیجیتال بوده و موضوعی نیست که در کوتاه مدت حل شود و در صورتیکه بازار گاوی ارزهای دیجیتال به همین منوال ادامه یابد، قیمت هر بیت کوین بسته به شرایط زمان، از ۶۰ الی ۴۰۰ هزار دلار متغیر خواهد بود.
براون در بخش دیگری از نوشتار خود به تحلیل بازار ارزهای دیجیتال در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ پرداخته و معتقد است افزایش ناگهانی قیمت این ارزهای در آن زمان به دلیل استقبال سرمایه گذاران خرد بوده است. اما این وضعیت در سال ۲۰۱۹ بسیار متفاوت بوده و سرمایه موجود امروز در بازار ارزهای دیجیتال حدود ۲۶۰ میلیارد دلار است. این در حالیست که این رقم در سال ۲۰۱۳ حدود یک میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۷ نیز تنها ۳ میلیارد دلار بوده است.
به علاوه، امروزه بر تعداد سرمایه گذاران در بازار ارزهای دیجیتال افزوده شده و سهم سرمایه گذاران سازمانی از این بازار رقمی حدود ۳۰ میلیارد دلار بوده و همین حجم انبوه از سرمایه منجر به ساخت پلتفرم‌های جدید انتقال ارزهای دیجیتال شده است.
دلیل دیگر افزایش قیمت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹ را ورود بزرگان اقتصادی بازارهای جهانی مانند گلدن ساکس، فیسبوک، جی پی مورگان و یا شرکت سرمایه گذاری فیدیلیتی عنوان کرد که اعتبار و وزن خاص و سنگینی به این بازار بخشیده‌اند.
با این حال، براون وجود این امکان را رد نمی کند که ممکن است تمامی ارزهای دیجیتال موجود در بازار مانند سال ۲۰۱۸، با افت قیمتی وحشتناک روبرو شوند. به گفته وی این افت شدید نیز بخشی از ماهیت درونی ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید.