video thumb

فیس بوک از نسخه اولیه ارز لیبرا رونمایی کرد

فیسبوک سرانجام امروز از طرح اولیه ارز دیجیتال و پروژه مبتنی بر بلاک چین خود رونمایی کرد. بر اساس گزارش منتشر شده از طرف این غول بزرگ شبکه‌های اجتماعی، ارز پایدار جهانی فیس بوک به نام لیبرا قرار است روی بلاک چین محلی سنجش پذیر لیبرا که از سوی منابع ذخیره دارایی‌ها حمایت می‌شود فعالیت کند.
این دارایی‌ها شامل سبدی از سپرده‌های بانکی و سیستم‌های امنیتی کوتاه مدت تشکیل می شود که برای هر لیبرا صادر شده، در بخش ذخیره لیبرا یا همان Libra reserve نگهداری می شود.
لازم به ذکر است وب سایت رسمی لیبرا با نشانی www.libra.com امروز حدود ساعت پنج صبح برای دقایقی از دسترس خارج شد و پس از چند دقیقه به طور رسمی رونمایی شد.
این ارز جدیدی بازار از سوی یک موسسه غیر انتفاعی سوئیسی و کنسرسیومی به نام «انجمن لیبرا» مدیریت شده که این کنسرسیوم شامل بزرگان اقتصاد و مالی جهان مانند پی پال، ویزا و مستر کارت می‌شود. همچنین بزرگان دیگری چون کوین بیس، استرایپ و eBay از دیگر حامیان این ارز جدید فیس بوک به شمار می‌روند.
فیس بوک در مورد تعداد حامیان مالی و معنوی اعلام کرده که قصد دارد تا نیمه سال ۲۰۲۰، تعداد آنها را به ۱۰۰ واحد برساند. گفتنی است Libra Association نیز تحت نظر شورای مجمع فعالیت می‌کند. اعضای شورا، در اصل همان موسسان این ارز هستند و هر یک از آنها یک نود هویت سنج بر روی شبکه این ارز دارند.