سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

صرافی ارزهای دیجیتال سنگاپور به کاربران اجازه می‌دهد چهار استیبل کوین را با یکدیگر تعویض کنند!

صرافی ارزهای دیجیتال هوبی (Huobi) واقع در سنگاپور به ‌تازگی راهکاری را به اجرا گذاشته که به کاربران امکان می‌دهد تا چهار نوع ارز دیجیتال مبتنی بر پول واقعی موسوم به استیبل کوین (stablecoin) را در صورت بروز نوسان در بازار با یکدیگر تعویض کنند.

 

ارزجو : این شرکت روز جمعه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی راهکار مذکور موسوم به اچ‌یواس‌د‌ی (HUSD) را معرفی نمود و اعلام کرد که در مرحله اول ارزهای پاکس (PAX) متعلق به پاکسوس (Paxos)، تی‌یواس‌دی (TUSD) متعلق به تراست ‌توکن (TrustToken)، یواس‌دی‌سی (USDC) متعلق به سیرکل (Circle)، و جی‌یواس‌دی (GUSD) متعلق به صرافی جمینی (Gemini) پشتیبانی می‌شوند.

سابفاً، کاربرانی که برای مثال جی‌یواس‌دی سپرده‌گذاری می‌کردند تنها می‌توانستند جی‌یواس‌دی برداشت کنند یا آن را به ارزهای غیر مبتنی بر پول واقعی نظیر بیت کوین تبدیل کنند. آنها اکنون به کمک راهکار اچ‌یوس‌دی می‌توانند یکی از این چهار استیبل کوین را سپرده‌گذاری کنند و یک استیبل کوین دیگر به انتخاب خود برداشت کنند.

رابین ژو (Robin Zhu) رئیس ارشد عملیاتی هوبی می‌گوید راهکار اچ‌یواس‌دی به خودی خود یک استیبل کوین یا پروتکل نیست، بلکه ابزاری است که مبادله میان استیبل کوین‌های مختلف را سهولت می‌بخشد.

برای مثال، اگر یک کاربر ۱۰ پاکس در صرافی سپرده‌گذاری کند، در حساب وی ۱۰ اچ‌یواس‌دی قرار خواهد گرفت. هنگام برداشت این دارایی‌ها، کاربر می‌تواند به انتخاب خود مثلاً ۱۰ جی‌یواس‌دی برداشت کند. این مبلغ از موجودی جی‌یواس‌دی که دیگر کاربران بر روی پلتفرم سپرده‌گذاری کرده‌اند برداشته خواهد شد.

با این حال، اینکه کاربر همه دارایی خود را در قالب یک استیبل کوین واحد دریافت کند به عرضه کافی استیبل کوین مربوطه بستگی دارد.

ژو می‌گوید که انتظار دارد این پلتفرم بتواند وضعیتی را به وجود بیاورد که در قالب آن یک استیبل کوین شاید از موجودی کافی جهت تأمین همه درخواست‌های برداشت برخوردار نباشد. او در این باره می‌گوید: «در چنین شرایطی، ما استیبل کوین‌ها را از درخواست‌کنندگان بازخرید می‌کنیم و به موجودی می‌افزاییم.»

بر همین منوال، هوبی معاملات زوجی برای تک تک استیبل کوین‌های تحت پشتیبانی خود در برابر ارزهای دیجیتال معتبر نظیر بیت کوین و اتریوم ارائه نمی‌دهد. در عوض، این شرکت طی هفته‌ای آتی معاملات زوجی برای اچ‌یواس‌دی در برابر ارزهای دیجیتال مذکور عرضه می‌کند.

ارزهای دیجیتال

نکته جالب توجه اینکه، تتر (tether) (یواس‌دی‌تی) که جاافتاده‌ترین استیبل کوین تا به این تاریخ محسوب می‌شود در میان چهار استیبل کوین مورد پشتیبانی نیست ــ در ارتباط با یواس‌دی‌تی، شایعاتی مبنی بر عدم ثبات پشتوانه دلاری آن مطرح شده است. هوبی در عوض روز ۲۲ اکتبر معاملات زوجی برای اچ‌یواس‌دی در برابر یواس‌دی‌تی عرضه می‌کند.

ژو در این باره توضیح داده که دلیل اصلی چنین چیزی نگرانی‌ها درباره این است که یواس‌دی‌تی شاید نتواند از ملزومات مربوط به خود تبعیت کند.

وی اظهار داشت: «تتر فاقد گزارش حسابرسی منظم است تا به کمک آن پشتوانه دلاری خود را اثبات کند.»

همانگونه که وب‌سایت کوین دسک (CoinDesk) در ماه ژوئیه گزارش داد، تتر یک سند منتشر نموده تا پشتوانه دلاری خود را اثبات کند، اما این سند نه توسط یک شرکت حسابرسی مستقل بلکه توسط یک شرکت حقوقی تهیه شده است.

به گفته ژو، راهکار اچ‌یواس‌دی به کاربران امکان می‌دهد تا دارایی خود را در قالب یک استیبل کوین که به زعم آنها از همه باثبات‌تر است برداشت کنند، زیرا بازار اخیراً شاهد آن بود که چند ارز متأثر از ارزش پول واقعی پشتوانه آنها دچار نوسان شده‌اند.

وی اظهار داشت: «بازار شاید در آینده شاهد صدها استیبل کوین باشد. با اینکه ما از ورود تعداد بیشتری از استیبل کوین‌های قانونمند استقبال می‌کنیم، در عین حال امیدواریم استفاده از راهکار اچ‌یواس‌دی بتواند به حفظ ثبات بازار کمک کند.»

هوبی طبق اعلام قبلی، پذیرش استیبل کوین‌های پاکس، تی‌یواس‌دی، یواس‌دی‌سی، و جی‌یواس‌دی را از ساعت ۸ صبح روز جمعه آغاز نمود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location