سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

اهمیت میکر در جهان ارزهای دیجیتال

شاید بخواهید بدانید یکی از بهترین برنامه های مالی بلاک چین که غیر متمرکز و در بازار نیز موجود باشد، چه برنامه ای است؟ جواب این سوال شما میکر (Maker) با فناوری چند لایه و البته پیچیده است. شاید با میکر بارها و بارها در سایت ها و جامعه تریدرها روبه رو شده باشید و به طور قطع اگر از علاقمندان به بلاک چین و ارزهای دیجیتال باشید، نام میکر را هم بارها شنیده اید و می دانید میکر یک پروژه بلاک چین با جنبه های متعددی است.

میکر که با هدف نهایی افزایش دسترسی دارندگان ارز دیجیتال به بازار و اجازه یافتن دارندگان کوین از استفاده بهینه تر از دارایی هایشان است. پا به عرصه وجود نهاده است.  میکر (Maker) که دارای ماهیت مالی است، می توان گفت طراحی آن بر اساس یک مجموعه کل متوازن و دقیق با عملکردی خوب و دارای یک هدف است.

در میکر کوین اولین مولفه DAI که یک ارز دیجیتال بلاک چینی مانند بیت کوین می باشد. که نوسان کمتری در مقایسه با دلار را تجربه کرده است. می توان میکر کوین را با تتر یا با USDC مقایسه کرد. زیرا این کوین ها، و کوین های مشابه ارزششان وابسته به دلار است. هر چند DAI توسط یک قرارداد بسیار هوشمند بنام CDP مدیریت شده و اتریوم آن را مورد پشتیبانی خود قرار می دهد و ارزش آن معمولا معادل یک دلار می باشد. البته این نکته را نیز باید بگوییم که همیشه هم این گونه نیست که ارزش این کوین دقیقا برابر یک دلار  باشد.

همچنین میکر دارای یک قرار داد هوشمند به نام  CDP می باشد در واقع CDP دومین واحد میکر و کوتاه شده عبارت لاتین Collateralized Debt Position بوده، که ابتدا اتریوم را سیو کرده سپس کوین DAI را بر روی بلاک چین صادر می نماید. نکته جالب در این کوین این است که اتریوم به کار رفته به عنوان وثیقه ای مانند وثیقه ای که در بانکها برای وام از دارایی های مادی، مورد استفاده قرار می گیرد، عمل می نماید.

در میکر مولفه نهایی ارز دیجیتال MKR می باشد و کسانی که MKR را دارند توسط کارمزد ها پاداش دریافت کرده، زیرا آنها دارای یک مسؤلیت خطیر هستند. چون در نقطه آخر خط دفاعی بوده و نها یک حادثه بر هم زننده است که می تواند تعادل ظریف میکر را نابود نماید. در واقع می توان گفت توکن MKR مسئول حفظ درستی و صداقت شبکه، مدیریت وثیقه CDP و تضمین مدیریت سازگار است.

اتریوم وقتی که فردی آن را به یک CDP ارسال می کند، ضبط خواهد شد و این بدین معنی است که آن اتریوم دیگر مال آن فرد نخواهد بود. در صورتی دوباره آن را به دست خواهد آورد که همان مقدار DAI را که در ابتدا صادر شده واریز کرده مثلا این فرد می تواند یک اتریوم را واریز کرده و ۶۶ DAI را دریافت نماید. اما همان مقدار اتریوم روز بعد ممکن است ۷۵ DAI ایجاد کرده باشد و تنها زمانی که این ۶۶ یا ۷۵ DAI دریافتی را به CDP واریز کند، اتریوم خود را می تواند پس بگیرد.

ارزش میکر کوین گاهی در نوسان است مثلا در بعضی روز ها تا ۰.۹۸ دلار پایین آمده، اما در بعضی از روز ها نیز تا ۱.۰۲  دلار بالا خواهد رفت. هر چند این مقدار بالا و پایین آمدن ناچیز به نظر برسد، اما همین مقدار اگر بیشتر شود منجر به هرج و مرج خواهد شد و بالا رفتن آن یک سود خوب دارد، زیرا بالا رفتن قیمت اتریوم صرفا وثیقه گذاری DAI را بیشتر خواهد کرد. اگر ناگهان قیمت اتریوم افت کرده سیستم میکر قبل از اینکه مقدار اتریوم داخلی به زیر ارزش DAI ایجاد شده کاهش یابد شروع به نقد کردن  CDP  می نماید که منجر به پایین آمدن قیمت خواهد شد.

بازار ارزهای دیجیتال در زمان بازار خرسی تفاوت های اساسی از رویداد های ناگهانی دارد، در چنین زمان هایی دارندگان MKR که مشوقشان کارمزد هاست وارد ماجرا می شوند، هر چند که نقش اضطراری نهایی میکر این است که میکر کوین ها در هر CDP نقد شوند. با وجود اینکه ریسک مالی در کنترل یک ایده مالی غیر متمرکز تحول زا وجود دارد؛ اما به هر حال سودآور است.

این دیدگاه که باید میکر کوین دارای ارزش ثابت کاملا غیر متمرکز برای نسل آینده ایده های تراکنشی ساخته شده باشد، بسیار مهم است چرا که باید امنیت کامل برای پروژه های انتقال بهای غیر متمرکز برای کاربران وجود داشته باشد. ضمن اینکه به مقام خاصی یا جایی مانند بانک برای ضمانت برگشت وجوه مورد نیاز نبوده چرا که خود این کوین ارزشی معادل دلار دارد که خود یک تضمین محسوب می شود و می توان گفت ایده میکر بدون واسطه و دور از رویداد های مصیبت بارخود یک انقلاب مثبت است. چرا که عملکرد جدیدی را برای بازار جوان ارز دیجیتال ایجاد کرده و به یقین تریدر های ارز دیجیتال با هر سطح از تجربه باید با میکر و عملکرد آن آشنا شده و اطلاعاتی در این زمینه به دست بیاورند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location