video thumb

افزایش ۱۰ میلیون دلاری سرمایه بازار ارزهای دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته

علیرغم تمامی نا بسامانی‌های به وجود آمده در بازار ارزهای دیجیتال آمریکا و مشکلات ایجاد شده در زمینه مبادله ارزهای دیجیتال، بازارهای دیگر این دسته از ارزها در نقاط دیگر جهان همچنان طی ۲۴ ساعت گذشته سیری صعودی را تجربه کرده‌اند. به عنوان مثال شاهد بازگشت ۱۰ میلیون دلاری سرمایه کل بازار ارزهای دیجیتال در پی مقاومت قیمت ایجاد شده در بازار بودیم. اما با رسیدن به روز یکشنبه و تعطیلات پایان هفته می‌توان گفت که ارزش کل سرمایه موجود در بازار رقمی حدود ۲۷۰ میلیون دلار بوده است.
اما در خصوص ارزها باید گفت که بیت کوین تنها ظرف مدت ۲۴ ساعت گذشته با ۵ درصد پیشرفت قیمت مواجه شده و قیمت آن به ۸۲۰۰ دلار رسید که این رقم، بالاترین قیمت این ارز طی ۱۲ روز گذشته محسوب می‌شود. به گفته کارشناسان احتمالا این رقم تا ۹ هزار دلار نیز طی روزهای آینده افزایش خواهد داشت. ارز دیجیتال اتریوم نیز با ۴ درصد افزایش قیمت به رقمی حدود ۲۶۵ دلار رسید.
در مجموع می‌توان گفت که به جز دو ارز بایننس و بیترکس که به دلیل بسته شدن دسترسی معاملات آنها به روی شهروندان آمریکایی با افت قیمت مواجه شده‌اند، مابقی ۱۰ ارز برتر بازار در وضعیت سبز به سر می‌برند. ارزهای دیجیتال لایت کوین و EOS هر یک با ۴ درصد افزایش قیمت به ارقام ۱۳۶ و ۶٫۷۲ دلار رسیده‌اند. بیت کوین SV و بیت کوین کش نیز هر یک با ۳ درصد افزایش قیمت مواجه بوده و البته همانطور که گفته شد ارز دیجیتال «بایننس کوین» با ۴ درصد افت قیمت مواجه بوده است.
اما در صورتیکه ۲۰ ارز دیجیتال برتر را مورد بررسی قرار دهیم، خواهیم دید که وضعیت حتی بهتر نیز خواهد بود. به عنوان مثال دو ارز دیجیتال مونرو و NEO، هر کدام با ۵ درصد افزایش قیمت مواجه بوده‌اند. مابقی ارزهای این رده نیز تقریبا دچار سکون قیمت و یا افزایش قیمت بسیار محدود بوده‌اند.
با این حساب می‌توان گفت که ارزش سرمایه تجمیع شده در بازار ارزهای دیجیتال به رقم ۲۷۳ میلیون دلار طی ۲۴ ساعت گذشته رسیده که این رقم، ۱۰ میلیون دلار رشد را نشان می‌دهد. به گفته کارشناسان، ایجاد این تکان در بازار عمدتا به تحرکات قیمت بیت کوین به عنوان پرچمدار ارزهای دیجیتال در بازار باز می‌گردد که ۵۶٫۴ درصد سرمایه کل این بازار را در اختیار خود دارد.