video thumb

ارز دیجیتال فیس‌بوک باعث افزایش بیشتر قیمت بیت‌ کوین شده است!

پس از انتشار اخباری مبنی بر ارائه‌ی ارز دیجیتال فیس بوک، قیمت بیت کوین به بالاترین رقم خود از ماه می سال ۲۰۱۸ یعنی ۹۰۰۰ دلار رسید. انتشار این خبر، خوش بینی ها نسبت به این مسئله که ارزهای دیجیتال می توانند مورد پذیرش گسترده جامعه اقتصادی قرار بگیرند را افزایش داده است.

لازم به ذکر است که بزرگ ترین ارز دیجیتال از اواخر روز جمعه تا ۹٫۴ درصد افزایش پیدا کرد و توانست تا ۹:۳۰ صبح به وقت لندن به ۹٫۲۱۵ دلار برسد. ارزهای دیجیتال رقیب نیز با صعود موجه شدند. به این ترتیب که لایت کوین ۵ درصد و اتریوم نیز ۵٫۵ درصد افزایش یافتند.

گفتنی است که سهام مربوط به ارزهای دیجیتال در آسیا نیز با رشدی صعودی مواجه شده اند. برت مک گونگال (Brett McGonegal)، مدیرعامل شرکت Capital Link International، در مصاحبه ای با تلویزیون بلومبرگ عنوان کرد: “واقعیت این است که در حال حاضر مردم به دنبال نوعی پناهگاه امن هستند، پول نیز راه خود را از طریق بیت کوین پیدا کرده است. نقطه تحول در هر بازی مهم برای یک کلاس دارایی تازه، نقطه‌ی پیوستن به پول نهادی است. اگر پول نهادی در بیت کوین سرمایه گذاری شود، آن موقع است که شما با سود زیادی روبرو خواهید شد.

بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۱۹ حدود ۱۵۰ درصد رشد داشته است. شاخص گلکسی کریپتو بلومبرگ نیز رشد دو برابری را نشان می دهد و بسیاری از شرکت ها به دنبال ارائه خدمات گسترده در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال خود هستند. برخی از سرمایه گذاران معتقدند که گزارش های مربوط به راه اندازی ارز دیجیتال فیس بوک، باعث شده که تمایل مردم برای خرید بیت کوین بیشتر شود.