video thumb

دولت‌ها به دنبال محدود کردن استخراج بیش از حد بیت کوین هستند

 به دلیل افزایش مصرف برق و انرژی در برخی کشورها، دولت‌ها به دنبال یافتن راه‌هایی برای قانونگذاری برای بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال هستند تا بتوانند مصرف بیش از حد انرژی را کنترل کنند.

 

ارزجو : یک شهر کوچک تولیدی نیویورک تصمیم دارد به مدت ۱۸ ماه ممنوعیتی در زمینه استخراج بیت کوین و آلت کوین‌ها (Altcoin) اعمال نماید. در هنگام استخراج ارزهای دیجیتال، افراد و کمپانی‌ها می‌توانند به ثبت و انجام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال کمک کرده و در ازای آن به کسب درآمد بپردازند. شهردار پلاتزبورگ نیویورک ضمن اعلام این ممنوعیت آن را فرصتی دانسته تا مسئولان شهر بتوانند در زمینه انجام فعالیت‌های استخراج ارزهای دیجیتال قوانینی وضع نمایند.

 

دلیل: مصرف بیش از اندازه انرژی استخراج بیت کوین

استخراج ارزهای دیجیتال به کامپیوترهای پرقدرت احتیاج دارد. بنابراین مصرف برق آن بسیار بالاست. در مورد پلاتزبورگ، استخراج کنندگان ارز دیجیتال، ماهانه حدود ۱۰ درصد برق این شهر را مصرف می‌کنند. ساکنان این شهر نرخ برق مصرفی پایینی دارند، به طوری که تا به حال مصرف آنها از یک آستانه خاص بالاتر نرفته است.

شهردار گفت که انرژی مصرفی بالای استخراج ارز دیجیتال باعث شده است که هزینه برق مصرفی در این شهر افزایش پیدا کند. در برخی جاها قیمت‌ها تا ۱۰۰ برابر افزایش پیدا کرده است.

استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال که مغازه‌ای در پیتسبورگ باز کرده‌اند، حدود همان مقدار انرژی را که کارخانه تولید پلاستیک این شهر مصرف می‌کند به مصرف می‌رسانند. این مغازه استخراج بیت کوین می‌تواند تنها به وسیله یک نفر اداره شود ولی در کارخانه پلاستیک سازی حدود ۲۰۰ نفر در حال کار هستند.

ثابت شده است انرژی مورد نیاز برای انجام معاملات بیت کوین بسیار زیاد است. هرچه که قیمت ارزهای دیجیتال بالاتر می‌رود مقدار انرژی مورد نیاز برای استخراج نیز افزایش پیدا می‌کند و علاقه استخراج کنندگان برای کار بیشتر و به دست آوردن درآمد بیشتر، افزایش پیدا می‌کند.

ایسلند به خاطر هوای سرد به مکان مناسبی برای استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال تبدیل شده است، زیرا سرورهای آنها در هوای سرد خنک نگه داشته می‌شود. میزان برق مصرفی که استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال امسال در ایسلند مصرف کرده‌اند، بیش از میزان برقی بوده که در تمام خانه‌های این کشور مصرف شده است.

بر اساس قیمت کنونی بیت کوین، تحلیل گران ارز دیجیتال تخمین می‌زنند که استخراج‌گران بیت کوین ۵۴ ترابایت انرژی برق را در هر سال مصرف کنند. اگر بخواهیم به صورت مقایسه‌ای در نظر بگیریم، کل برق مصرفی اسرائیل ۵۶ ترابایت در هر سال است.

ارزهای دیجیتال بیت کوین

در شهرهای کوچک این مقدار از مصرف برق می‌تواند تولید انرژی را تحت فشار قرار داده و در نتیجه هزینه را برای مشاغل محلی دیگر بالا ببرد.

استخراج کنندگان در حال تلاش برای استخراج حدود ۲۰ درصد سکه باقی مانده از ۲۱ میلیون بیت کوین هستند. هرچه بیت کوین‌های کمتری قابل استخراج باشد استخراج کنندگان نیز به انرژی بیشتری برای خارج کردن آن احتیاج دارند.

با وجود این دغدغه‌ها تعداد کمی از شهرها و کشورها با فعالیت استخراج ارزهای دیجیتال کنار آمده‌اند.

در ماه فوریه شورای شهر شلان (Chelan) در واشنگتن که نظر تعدادی استخراج کننده را به خود جلب کرده بود، انجام فعالیت‌های استخراج ارزهای دیجیتال را در این شهر به مدت ۶ ماه ممنوع کرده و علت آن را نیز دغدغه‌های امنیتی و مصرف انرژی اعلام کرد.

چین هم برای انجام این فعالیت‌ها قوانینی را وضع کرده است زیرا تمایل ندارد که استخراج کنندگان در این کشور فعالیت کنند. این کشور میزان برقی که به کمپانی‌های استخراج ارز دیجیتال اختصاص داده شده را کاهش داده که این حرکت می‌تواند با هدف کاهش مصرف ارزهای دیجیتال نیز باشد.

از سوی دیگر کانادا به تازگی در شهرهایی مانند کبک، استخراج کنندگان را می‌پذیرد زیرا محدودیت خاصی برای استفاده از برق وجود ندارد. دیوید بومن که یک استخراج کننده ارز دیجیتال در شهر پلاتزبورگ است، معتقد است که سلب اجازه برای انجام فعالیت‌های استخراج اشتباه است. او می‌گوید: «کار ما اساساً در مراحل اولیه پیشرفت است. مانند آنچه که اینترنت در سال‌های اولیه پشت سر گذاشت. از نظر من این سخت گیری‌ها می‌تواند صدمات بیشتری به شهرها برساند. به علت اینکه از این فناوری کاملاً به دور می‌مانند.»