سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

Ubisoft اعلام کرد که در حال توسعه‌ بازی رایانه‌ای جدید مبتنی بر بلاک‌ چین اتریوم است!

شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft) که چهارمین شرکت بزرگ ناشر بازی‌ های رایانه‌ ای در جهان می باشد و به عنوان ناشر عناوین بزرگی همچون Assassin’s Creed،Far Cry و Just Dance شناخته می‌شود، اعلام کرده که در حال توسعه‌ی یک بازی رایانه ‌ای جدید مبتنی بر بلاک‌ چین اتریوم می‌باشد.

یک منبع ناشناس به Les Echos اعلام کرده است که تیم توسعه‌ دهنده‌ی شرکت Ubisoft در مراحل پیشرفته‌ی ایجاد یک بازار مبتنی بر بلاک ‌چین برای آیتم‌های درون بازی است که این بازار اساسا کاربران را قادر می‌ سازد تا کالاهای درون بازی را با استفاده از فناوری بلاک ‌چین و دارایی‌های دیجیتال مانند تریوم خریداری کنند. در این گزارش چنین آمده است:

ایده‌ی این طرح این است که به آیتم‌ ها و لوازم اضافه‌ی درون بازی یک موجودیت دیجیتال بر روی بلاک ‌چین ببخشیم، محتوای درون بازی که نهایتا به کسب درآمد ناشران منجر خواهد شد. کمپانی Ubisoft در حال بررسی روند کار بر روی بلاک ‌چین اتریوم است، زیرا این بلاک‌ چین اجازه‌ی انجام چنین عملیاتی را می ‌دهد.

طراحی‌ بازی بر روی اتریوم

ایده‌ی ادغام یک بازار مبتنی بر بلاک‌ چین اتریوم برای آیتم‌های درون یک بازی، ایده‌ی جدیدی نیست. استارت ‌آپ‌های بلاک‌ چینی مختلفی وجود دارند که در اواخر سال ۲۰۱۷ سعی داشتند که این ایده را دنبال کنند.

کمپانی Ubisoft در اواخر سال ۲۰۱۸ اقدام به بررسی پتانسیل‌ های فناوری بلاک‌ چین کرد. این شرکت در اواسط سال ۲۰۱۸ یک گردهمایی و hackathonمرتبط با بلاک ‌چین با نام «Blockchain Heroes» را راه‌اندازی کرد و پس از مدت کوتاهی بخش آزمایشگاه‌ های نوآوری Ubisoft یک نمونه‌ی اولیه از یک بازی بلاک‌ چینی را ایجاد کرد.
آنی پاک (Anne Puck)، مدیرعامل بخش ابتکارات بلا‌ک چینی شرکت Ubisoft در گفتگو با VentureBeat عنوان کرد:

ما در Ubisoft فکر می‌کنیم بسیار مهم است که بتوانیم از پیشگامان روش‌هایی باشیم که بازیکنان بتوانند با استفاده از آنها از مزایای ارائه شده توسط فناوری بلاک ‌چین بهره ببرند. ما فکر می‌کنیم که بلاک‌چین این پتانسیل را دارد که تجربه‌ی بازی را متحول کرده و یا حتی به توانمند‌سازی بازیکنان به عنوان ذینفعان واقعی در دنیای خودشان کمک کند. به همین دلیل است که ما به دنبال تسریع روند ادغام فناوری بلاک‌ چین در نوآوری‌هایUbisoft هستیم.

براساس گفته‌های پاک، ایویس گیلموت(Yves Guillemot) ، مدیرعامل شرکت Ubisoft، عنوان کرده که فناوری بلاک‌چین « یک انقلاب بالقوه برای صنعت بازی‌های ویدئویی در آینده خواهد بود». این صحبت ها تاکیدی بر علاقه‌ی شرکت Ubisoft به سمت ساخت نرم‌ افزار‌های مبتنی بر فناوری بلاک ‌چین است، که در ماه آگوست سال گذشته منتشر شده بود.

اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا شبکه‌ های بلاک چینی مانند اتریوم که در حال حاضر با محدودیت‌هایی همچون توان پردازش تراکنش‌ها روبرو است، می‌تواند به پایگاه کاربری عظیم این شرکت دست یابد یا خیر. با توجه به این موضوع، جامعه‌ی توسعه‌ دهندگان نرم‌ افزار‌های متن باز در تلاش است تا راه‌ حل‌ های مقیاس‌ پذیری مناسبی را توسعه دهند، از سوی دیگر شرکت های مختلف پیش‌ بینی می کنند که هم ظرفیت زنجیره و هم ظرفیت لایه‌ی دوم این شبکه گسترش خواهد یافت.

به دلیل نگرانی‌های قانونی، شرکت Ubisoft که مقر اصلی آن در کشور فرانسه واقع شد، قصد ندارد در کوتاه مدت به صورت رسمی نرم‌ افزار‌های بلاک ‌چینی را عرضه کند.

Les Echos گزارش داد که در حال حاضر، Ubisoft در حال فکر کردن به این پروژه است و هیچ برنامه‌ی زمانی برای آن مشخص نشده است. این گروه انتظار دارد که قوانین فرانسه در رابطه با فناوری بلاک‌ چین روشن و واضح شود.

آیا قوانین مربوط به بلاک‌ چین بهبود خواهد یافت؟

با وجود حرکت کشور‌های عضو G20 به سمت تصویب یک چارچوب قانونی استاندارد شده و اعمال سیاست‌های که می‌توانند نوآوری را در صنعت ارزهای دیجیتال تسهیل کنند، این امید وجود دارد که فرانسه و سایر کشور‌های منطقه‌ی اروپا قوانین مناسب این صنعت را اتخاد کنند.

فرانسه در ماه آوریل اتحادیه‌ی اروپا را تشویق کرد تا چارچوب نظارتی و قانون‌گذاری که توسط برونو لی مایر(Bruno Le Maire) ، وزیر دارایی فرانسه پیشنهاد شده است را بپذیرند. وزیر دارایی کشور فرانسه اظهار داشت:

من به شرکای اروپایی خود پیشنهاد می ‌کنم که ما یک چارچوب نظارتی مشخص را در مورد دارایی های دیجیتال اتخاذ کنیم که از تجربیات فرانسه الهام گرفته ‌اند. مدل ما مدل مناسب و درستی است.

تا زمانی که فرانسه لایحه پیشنهادی را تصویب نکند، شرکت های بزرگی همچون Ubisoft همچنان در حاشیه باقی مانده و منتظر تصویب قانون‌ گذاران می‌شوند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location