سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

پنج ارز دیجیتال امنی که می‌توانید در آنها سرمایه‌گذاری کنید

سؤالی که در ذهن بسیاری از افراد متبادر می‌شود این است که کدام یک از ارزهای دیجیتال را می‌توان به عنوان ارزی که از نظر مالی دارای ثبات است و ارزش سرمایه گذاری دارد، در نظر گرفت؟

صرافی ارز دیجیتال سرمایکس : چند ماه از شروع سال گذشته است و در این مدت ۱۰۱ عرضه اولیه سکه انجام شده که روش معمول برای ارائه ارزهای دیجیتال جدید است. این به آن معنی است که ۴۶۰ درصد افزایش نسبت به همین مدت در سال گذشته را شاهد بوده‌ایم.

از ماه آوریل گذشته هنگامی که قیمت بیت کوین واقعاً شروع به افزایش کرد، علاقه به سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا افزایش یافت و پس از آن بود که ۳۲۰ عرضه اولیه سکه انجام شد.

ورود این تعداد سکه به بازار این سؤال را به ذهن متبادر می‌کند که با این همه سکه که برای انتخاب وجود دارد، کدام یک از ارزهای دیجیتال را می‌توان به عنوان ارزی که از نظر مالی دارای ثبات است و ارزش سرمایه گذاری دارد، در نظر گرفت؟ با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال معمولاً فراز و نشیب‌های زیادی نیز در قیمت خود داشته‌اند.

یک آژانس تعیین نرخ مالی ادعا می‌کند که پاسخ این سؤال را می‌داند.

آژانس وایس ریتینگز Weiss Ratings که در زمینه ارزش گذاری سهام سابقه طولانی دارد، در میان دیگر کمپانی‌های بیمه مالی بیش از بقیه برای نرخ گذاری قابل اعتماد است. این آژانش به تازگی اولین سیستم نرخ گذاری ارزهای دیجیتال را عرضه کرده است.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

این کمپانی تغییرات بزرگ قیمت را در مدت زمان کوتاه در بازار ارز دیجیتال پیش بینی نمی‌کند. قیمت گذاری‌ها را نباید به عنوان ثبات وضعیت قیمت ارز در نظر گرفت. بلکه برای مثال با نرخ تغییرات بلند مدت شرکتی مانند مایکروسافت و بررسی ترازنامه آن، می‌توان در مورد ارزش سرمایه گذاری در این شرکت سخن گفت.

در عوض، این شرکت به طور کلی به بررسی خطرات و مزیت‌های سرمایه گذاری بر روی ۷۹ ارز دیجیتال که شناخته شده تر هستند، می‌پردازد.

مارتین وایس مؤسس این شرکت می‌گوید: «بسیاری از ارزهای دیجیتال غیر قابل پیش بینی، هیجانی و در برابر شکست‌های مالی، آسیب پذیر هستند. این بازار واقعاً به ارزش گذاری قوی و بی‌طرفانه احتیاج دارد.»

برای ارزش گذاری بازار ارز دیجیتال از حروف A (عالی) تا E (بسیار ضعیف) استفاده شده است. وایس به بررسی ریسک سرمایه گذاری در هر ارز دیجیتال (فراریت قیمت)، سود (افزایش قیمت‌های مستقیم و مرتبط)، فناوری مربوط به آن ارز و موارد بنیادی (مانند سرعت انجام تراکنش‌ها، مقیاس پذیری و پذیرش از جانب عموم مردم و توسعه دهندگان) می‌پردازد.

 

کدام یک از ارزهای دیجیتال بالاترین درجه‌ها را به دست آوردند؟

ارزهای دیجیتالی که موفق به دریافت درجه A شده‌اند به عنوان ارزهایی عالی در نظر گرفته می‌شوند. متأسفانه هیچ‌ کدام از ارزهای دیجیتال موفق به دریافت درجه A یا حتی A منفی نشدند. وایس توضیح می‌دهد که در شرایط کنونی هیچ کدام از این ارزهای دیجیتال به اندازه کافی نمی‌توانند برای سرمایه گذاری به درجه عالی امنیت رسیده باشند.

بالاترین درجه بندی ارزهای دیجیتال در جدول وایس توانسته‌اند درجه B منفی را به دست آورند که به معنای خوب است.

خرید و فروش ارز دیجیتال خوب این‌ها هستند:

بیت کوین (Bitcoin): بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان که ارزش کل سکه‌های آن ۱۳۷ میلیارد دلار است.

ریپل (Ripple): سومین ارز دیجیتال از لحاظ تعداد سکه با ارزش ۲۳ میلیارد دلار

ایوس (EOS): ششمین ارز دیجیتال دنیا با ارزش ۵ میلیارد دلار

نئو (NEO): نهمین ارز دیجیتال بزرگ دنیا با ارزش ۴ میلیارد دلار

استیم (Steem): که در مقابل دیگر ارزها مقدار کمتری سکه دارد و دارای ۴۵۰ میلیون دلار سکه در گردش است.

ارزهای دیجیتال بیت کوین

دیگر ارزهای دیجیتال چگونه درجه بندی می‌شوند؟

ده ارز دیجیتال دیگر نیز نمره‌های قابل قبولی دریافت کرده‌اند. برای مثال اتریوم (Ethereum) دومین ارز دیجیتال پرتعداد جهان که به عنوان ارز دیجیتال برای انجام تجارت لقب گرفته است، توانسته درجه C+ را به دست آورد. این درجه از نظر وایس درجه‌ای قابل قبول است.

لایت کوین (Litecoin) کاردانو (Cardano) استلار (Stellar) و IOTA بیز در این لیست توانستند جزوه ده ارز دیجیتال برتر با درجه بندی C+ باشند.

تنها ارز دیجیتالی که موفق نشد نمره خوبی دریافت کند، بیت کوین کش (Bitcoin cash) بود که از نظر وایس درجه D+ دریافت کرد. این درجه بندی به این معناست که این ارز دیجیتال ضعیف است.

 

کدام ارزهای دیجیتال در پایین‌ترین جایگاه این درجه بندی قرار گرفته‌اند؟

دیگر نام‌ها شاید شامل ارزهای دیجیتالی شوند که سرمایه‌گذاران معمولی حتی نام‌های آنها را نیز نشنیده‌اند.

از جمله:

  • آئورا کوین:Auroracoin ((E
  • کومت: Comet ((E
  • الکترونیوم: Electroneum (+(E
  • اکسپنس: Expanse ((E
  • مچ پول: Matchpool ((E
  • مگا کوین: Megacoin (-(E
  • نووا کوین: Novacoin((E
  • پات کوین: PotCoin(- (D
  • کوآرک: Quark(- (E
  • سالوس: SaluS ((E

هیچ‌ کدام از این ارزهای دیجیتال غیر از سالوس تا به حال نتوانسته‌اند سکه‌های خود را به بالای ده دلار در سال گذشته برسانند. بنابراین احتمال اینکه تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران در زمینه این ارزها سرمایه گذاری کنند، بسیار کم است.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

واکنش‌های شدید به درجه بندی وایس

هرگاه که فهرستی مانند درجه‌بندی وایس وارد بازار می‌شود، واکنش‌ها در مورد آن آغاز می‌گردد. سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال، علاقه‌ای به شنیدن نقد بر ضد سکه‌هایی که بر روی آنها سرمایه‌گذاری کرده‌اند ندارند.

البته این به آن معنا نیست که برخی از این اعتراضات، بی‌مورد هستند. هنگامی که درجه بندی ابتدایی منتشر شد، بیت کوین درجه +C را دریافت کرده بود، ولی در حال حاضر به درجه -B ارتقا یافته است. این مسئله باعث شد که بسیاری از انتقادات مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

آری پال رئیس بخش سرمایه‌گذاری شرکت بلاک ‌تاور (BlockTowerCapital) در مصاحبه‌ای گفت: «درجه‌بندی بیت کوین نشان می‌دهد که در مورد ارزش گذاری بر روی این ارز دیجیتال سوءتفاهمی اتفاق افتاده بود، با این حال آنها با بررسی قابلیت تراکنش بیت کوین، ثبات پروتکل آن، امنیت و عدم تمرکز، درجه بندی آن را ارتقا دادند.»

دیگران نیز معتقد بودند که وایس برای انجام درجه بندی در دنیای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال بسیار تازه کار است. نهایتاً اعتبار این درجه بندی‌ها کاملاً بستگی به بازار دارد تا بتوانیم درست یا غلط بودن لیست وایس را قضاوت کنیم.

همچنین بخوانید: ۲۰ ارز دیجیتال محبوب

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location