video thumb

هاوینگ بیت کوین به معنای این است که ماینرها دیگر بزرگ‌ترین فروشندگان بیت کوین نیستند

بر اساس گزارش های منتشر شده، به دنبال وقوع رویداد هاوینگ بیت کوین (BTC) در تاریخ ۱۲ ماه مه، معامله گران عموماً انتظار دارند که قیمت برترین ارز دیجیتال بازار از نظر ارزش سرمایه کاهش یابد. به گفته یک تحلیلگر برجسته زنجیره ای ، فشار فروش ممکن است ناشی از صرافی های ارز دیجیتال باشد.

ویلی وو (Willy Woo)، بنیان گذار Hypersheet عنوان کرد که صرافی ها به احتمال زیاد شروع به فروش ذخیره دارایی های دیجیتال متشکل از کارمزدهای معاملاتی می کنند. به طور معمول صرافی ها کارمزدهای معاملاتی را به صورت ارزهای دیجیتال دریافت می کنند و برای تأمین هزینه های عملیاتی، آنها را می فروشند.

با توجه به اینکه بازار ارز دیجیتال روزانه ۱۲۰۰ بیت کوین در روز از هزینه ها – معادل ۱۱٫۶ میلیون دلار – تولید می کند، ممکن است روند صعودی بیت کوین را کُند کند.

فروش فشار ناشی از صرافی های ارز دیجیتال ممکن است باعث بهبود عملکرد بیت کوین شود

پس از وقوع رویداد هاوینگ بیت کوین، ماینرها نیمی از بیت کوینی را که در چهار سال گذشته استفاده می کردند، تولید خواهند کرد.

درآمد تاریخی ماینرهای بیت کوین. منبع: Blockchain

بر اساس تخمین های منتشر شده توسط وو، به طور روزانه، درآمد ماینرها از ۱۸۰۰ بیت کوین به ۹۰۰ بیت کوین کاهش می یابد.

وقتی درآمد ماینرها به نصف کاهش یابد، بخش استخراج حدود ۳۳ درصد بیت کوین کمتری از بازار ارز دیجیتال کسب می کند. به همین ترتیب، خطر فروش عمده پس از رویداد هاوینگ از سوی صرافی ها بیشتر از ماینرها ناشی می شود. وو توضیح داد:

پس از وقوع رویداد هاوینگ ماینرها دیگر بزرگ ترین فروشندگان بیت کوین نخواهند بود. و از این پس، صرافی ها به عنوان فروشندگان پیشگام ظهور خواهند کرد. بزودی بزرگ ترین فشار فروش روی بیت کوین از جانب صرافی هایی خواهد بود که هزینه های بیت کوین خود را که در فیات جمع شده است، به فروش می رسانند.

با کاهش درآمد استخراج، حجم مبادلات بیت کوین همچنان افزایش می یابد. منبع: Skew

وو تأکید کرد که اغلب در بازار ارز دیجیتال از اصطلاح “فشار فروش” سوءاستفاده می شود. هنگامی که معامله گران فردی بیت کوین را در بازار صرافی خرید و فروش می کنند، سفارشات با یکدیگر همسان می شوند. طبقه بندی این گونه معاملات به عنوان حجم فروش یا خرید، دشوار است.

در عوض، وی خاطرنشان کرد: دو منبع اصلی فروش وجود دارد که بر بازار تأثیر می گذارد: ماینرها و صرافی ها. این تحلیلگر در ادامه عنوان کرد:

فقط دو فشار فروش بی نظیر در بازار وجود دارد. (۱) ماینرهایی که عرضه را کاهش می دهند و به بازار می فروشند، این مالیات پنهان از طریق تورم پولی است. و (۲) صرافی هایی که معامله گران را مالیات می دهند و به بازار می فروشند.

اما برخی معتقدند که احتمالاً بازار با فشار صرافی برای تبدیل ارز به پول نقد قیمت گذاری می شود.

تاجر برجسته می گوید هاوینگ فشار فروش جدیدی را در بازار وارد نمی کند

سرمایه گذار مشهور بیت کوین به نام “I Nomad” اظهار داشت که هر صرافی ارز دیجیتال بزرگی در حال حاضر درصد زیادی از کارمزدهای خود را به صورت نقدی از طریق بازار یا با یک استراتژی بلند مدت به فروش می رساند.

بازار ممکن است در حال حاضر با تبدیل کارمزد به پول نقد اقدام به قیمت گذاری کرده و احتمال ایجاد فشار در بازار کاهش می دهد. این سرمایه گذار عنوان کرد:

هر صرافی بزرگی درصد زیادی از کارمزدهای نقدی را از قبل (از طریق بازار خود یا ترانشه بلند مدت) به فروش می رساند. این مسئله باعث ایجاد فشار جدید در فروش نمی شود که مردم باید از این موضوع ترسیده باشند. این امر روالش همانند گذشته است.

اگر صرافی های ارز دیجیتال بطور مداوم کارمزدهای خود را به صورت منظم به پول نقد تبدیل کنند، به احتمال زیاد بعد از وقوع رویداد هاوینگ فشار سنگینی بر روند قیمت بیت کوین وارد نمی شود.