video thumb

بازپرداخت Mt.Gox به مال‌باختگان برای سال بعد برنامه‌ریزی شده است

یک سند بازسازی مدنی تجدید نظر شده در تاریخ ۲ آگوست توسط وکلا ارائه شده و نشان می‌دهد که چندین نفر از طلبکاران Mt.Gox اعلام کرده‌اند که انتظار می‌رود اولین بازپرداخت خسارت به طلبکاران در تابستان ۲۰۱۹ انجام گیرد.

در این سند آمده:

صرافی Mt.Gox توانایی باز پرداخت همه‌ی بیت‌کوین‌

برنامه بازپرداخت فعلی در ماه ژوئن با هدف توزیع صندوق ذخیره‌ی Mt.Gox که حدود ۱۶۶ هزار بیت‌کوین(معادل تقریبی ۱/۳ میلیارد دلار) است، تصویب شد. طلبکاران می‌خواهند که این طرح توانبخشی و بازپرداخت تا جای ممکن ساده باشد تا در اسرع وقت بتوانند خسارت به آن‌ها پرداخت شود. یکی از روش‌های رسیدن به این ایده، پرداخت بیت‌کوین و بیت‌کوین کش

در ادامه‌ی این سند آمده است:

به طور کلی، ما در نظر داریم که تا بازپرداخت خسارت به طلبکاران این صرافی که سپرده‌های خود را به شکل بیت‌کوین پرداخت کرده‌اند، به جای پول نقد، همان بیت‌کوین و یا بیت‌کوین کش باشد.

طلبکاران معتقد‌اند که پرداخت خسارت به وسیله‌ی بیت‌کوین و بیت‌کوین کش می‌تواند “ساده‌ترین و کارآمد‌ترین روش پرداخت خسارت” و توزیع دارایی به آن‌ها باشد زیرا این روند می‌تواند با حذف بانک‌ها به عنوان واسطه، هزینه‌های انجام تراکنش را به حداقل برساند.

به توجه به نگرانی کاربران در رابطه با بی‌ثباتی بازار و زمانبندی فروش، طلبکاران همچنین یاد‌آور شده‌اند که مبادله‌ی بیت‌کوین‌های دریافتی به عنوان خسارت در ازای پول باعث خواهد شد که یک تاثیر منفی بر روی قیمت این رمزارز بوجود آید و باعث ضرر دارندگان فعلی آن شود. در عوض با انتخاب طلبکاران این رمزارزها

در این سند آمده:

به نظر ما بهتر است که بیت‌کوین و بیت‌کوین کش به حساب‌های صرافی متعلق به طلبکاران واریز شود، یا در صورتی که آن‌ها حساب کاربری ندارند، می‌توانند به راحتی حساب جدید باز کنند.

پول و ارزهای ثانویه‌ی متعلق به Mt.Gox

با این وجود Mt.Gox مقدار قابل توجهی پول نقد حاصل از فروش بیت‌کوین و بیت‌کوین کش را در اختیار دارد. در اسناد ذکر شده نوشته شده:

این مقدار پول نقد باقیمانده پس از بازپرداخت به طلبکاران پولی این صرافی، نباید به بیت‌کوین تبدیل شده و در عوض باید به طلبکارانی که بیت‌کوین در این صرافی داشته‌اند پرداخت شود. در این مورد، ما فکر می‌کنیم بهتر است که پول نقد به حساب‌های موجود در صرافی معرفی شده توسط طلبکاران انتقال داده شود.

طلبکاران در ادامه افزودند که پرداخت به وسیله‌ی رمزارزهای ثانویه‌ی دیگر نیز ممکن خواهد بود اما به دلیل پشتیبانی این صرافی از تعداد کم ارزهای ثانویه، این ایده غیر واقعی بوده و عملا محدود خواهد بود. علاوه بر این، این گذینه می‌تواند باعث اختلال و ایجاد روند کاهشی در قیمت رمزارزهای ثانویه شود که نتیجه‌ی آن بر روی تمامی بازار رمزارزها تاثیر خواهد گذاشت.

این امکان وجود دارد که فروش رمزارزهای ثانویه توسط یک وکیل یا فرد مورد اعتماد باعث کاهش ناگهانی در قیمت این رمزارزها شده و هرگونه ایجاد تحرکت توسط فرد مورد اعتماد در این ارزها باعث افزایش میزان مشکلات امنیتی نیز خواهد شد. بنابراین وکیل یا فرد یاد شده باید در زمان فروش این رمزارزها این مسائل و مشکلات را در نظر داشته باشد.

فعلا مشخص نیست که کدام ارزهای ثانویه(بجز بیت‌کوین و بیت‌کوین کش) علاوه بر مشتقات بیت‌کوین(مثلا بیت کوین گولد) در اختیار وکیل صرافی Mt.Gox قرار دارد.

اولین پرداخت‌های در تابستان سال بعد خواهد بو

وکلا اعلام کرده‌اند که گروهی از طلبکاران به دنبال نظرات و راه‌های احتمالی بیشتری قبل از تصویب این سند بازسازی مدنی در فوریه‌ی ۲۰۱۹ هستند، که طبق گفته‌ی طلبکاران تصویب آن نسبت به زمان برنامه‌ریزی شده چندین ماه عقب است.

در هر صورت، اولین بازپرداخت خسارت به طلبکاران بخش اعظمی از بودجه‌ی در نظر گرفته شده را تشکیل می‌دهد. این فرایند پس از تصویب سند بازسازی مدنی در ماه‌های می یا ژوئن ۲۰۱۹ که طبق برنامه‌ی زمانبندی شده انجام می‌شود، سریعا آغاز خواهد شد.

در سند ذکر شده آمده است:

ما معتقدیم که بیشتر دارایی‌ها Mt.Gox که شامل چیزی در حدود ۱۶۶ هزار بیت‌کوین و ۱۶۸ هزار بیت‌کوین کش و دیگر مشتقات است، باید در زمان انجام اولین فرایند بازپرداخت به طلبکاران پرداخت شود.

تا آن زمان بعید به نظر می‌رسد که بیت‌کوین‌ها صرافی Mt.Gox تا قبل از تابستان سال آینده تغییری داشته باشد، دارایی‌هایی که هم‌ اکنون در اختیار وال مورد اعتماد این صرافی یعنی نوبوکی کوبایاشی(Nobuaki Kobayashi) قرار دارد؛ وی در اویل سال جاری به فروش داخلی مقدار زیادی بیت‌کوین متهم شده بود.

با این وجود، این برنامه‌ی پیش‌بینی شده ممکن است دچار تغییراتی شود و تجار و معامله‌گران باید تمامی تحرکات Mt.Gox و دارایی‌های آن را زیر نظر بگیرند.

جلسه‌ی بعدی دیدار طلبکاران این صرافی برای گزارش وضعیت روند بازسازی مدنی، برای تاریخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۸، برنامه‌ریزی شده است.