video thumb

بار دیگر با صرافی‌ها رقابت نخواهیم کرد

طی هفته‌ی جاری صرافی رمزارزی بایننس(Binance) حق مالکیت کیف‌ پول

درحالی که نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز اکنون در صدر اخبار قرار گرفته‌اند اما پذیرش آن‌ها به دلیل عملکرد محدود و تجربه‌ی کاربری ناسازگان، به آهستگی پیش می‌رود. این موردی است که از نظر CZ(بنیانگذار بایننس) خیلی زود قبل از اینکه به درازا بیانجامد، تغییر خواهد کرد.

او پیش‌بینی می‌کند که طی دو سال آینده تغییر بزرگی در رسانه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها رخ می‌دهد، و پس از آن تجارت الکترونیکی مبتنی بر تکنولوژی بلاک‌چین

متخصصین بلاک‌چین همه را متعجب خواهند کرد

بلاک‌چینی همچون اتریوم

چشم اندازه او این است که در آینده تعداد زیادی دفاترکل سفارشی شده وجود خواهند داشت که هرکدام برای اهدافی خاص طراحی شده‌اند. او به ابزار‌هایی همچون رمزارز Komodo و Tendermint اشاره کرد که می‌توانند بلاک‌چین‌هایی اینگونه سفارشی بسازند.

برای همه به اندازه‌ی کافی فضای کاری وجود خواهد داشت

به توجه به افزایش ناگهانی ارزش صرافی بایننس، ممکن است انتظار نوعی رقابت بین‌ آن و کمپانی قبلی مالک آن یعنی Coinbase داشته باشید. اما با توجه به گفته‌های CZ رابطه‌ی این دو پلت‌فرم بیشتر شبیه به یک عشق متقابل دوطرفه است.

وی گفت که صرافی بایننس قصد ندارد با استفاده از وکلا و لابیگری با پلت‌فرم‌هایی همچون Coinbase و Gemini در نقاطی مانند ایالات متحده به رقابت بپردازد. این صرافی بیشتر تمایل دارد در مکان‌هایی مانند Malta به فعالیت‌های خود ادامه دهد، مکانی که در آن می‌تواند رابطه‌ی مستقیم بیشتری با دولت داشته باشد.

CZ در رابطه با این موضوع گفت:

Zhao Changpeng

در بازار‌های توسعه یافته، گرچه پول بیشتری وجود دارد، اما این بازار‌ها مقررات بیشتری دارند و در آن میزان رقابت نیز زیاد است. ما نمی‌خواهیم با Coinbase و Gemini رقابت کنیم. این استراتژی به وکیل و تحمیل‌گری زیادی نیاز دارد.

در حقیقت او می‌گوید که دو صرافی بایننس و Coinbase از زمینه‌های مختلف ایجاد شده توسط پلت‌فرم دیگر در حوزه‌های مختلف قدردانی می‌کنند.

آتش بس

البته پیش‌بینی‌های انجام شده در رابطه با دنیای رمزارزها نشان می‌دهد که در این زمینه آتش بس اعلام نخواهد شد و تنها گذر زمان آینده‌ی واقعی این صنعت را روشن خواهد کرد. با توجه با نتایج گذشته(که به عنوان یک شاخص برای عملکرد آینده نمی‌توان از آن استفاده نمود) ممکن است که فکر کنید CZ نوعی بینش صنعتی خاص دارد.