video thumb

آیا لایت‌کوین ارزش ذاتی بالاتری دارد؟

خلاصه مطلب

  • از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون قیمت بسیاری از لایت‌کوین

اغلب طرفداران لایت‌کوین(ششمین رمزارز از نظر حجم معاملات) آن را به صورت «نقره‌ در مقابل بیت کوین که طلای دیجیتالی است) می‌خوانند، اما لایت‌کوین در این بازار ناهموار‌ همچون الماس است.

ماتی گرینسپن(Mati Greenspan) که تحلیلگر ارشد بازار eToro است، در یک گزارش هشت صفحه‌ای که در روز سه‌شنبه منتشر شده است ادعا می‌کند که لایت‌کوین «در قیمتی بسیار کمتر از ارزش واقعی خود، معامله می‌شود.» گرینسپن این ارزیابی را بر مبنای تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی انجام داده است.

تحلیل تکنیکال

در تحلیل تکنیکال، او از اهمیت لایت‌کوین می‌گوید، لایت‌کوین بر مبنای زنجیره‌ی بلاکی Proof-of-Work یا PoW است و توسط الگوریتم Scrypt ماین می‌شود. به دلیل نبود قدرت هش کافی برای حمله به این شبکه تا زمانی که این شرایط استمرار داشته باشد، لایت‌کوین در مقابل حملات ۵۱% مقاوم است.

او همچنین توسعه‌دهندگان لایت‌کوین را به دلیل ساخت این رمزارز به شکل مکمل بیت‌کوین

پذیرفته شدن و سایر اصول فاندامنتال

گرینسپن ادامه می‌دهد که لایت‌کوین در مقایسه با بسیاری از رمزارز‌های مشابه که قیمتی برابر و یا حتی بالاتر دارند، پذیرش بیشتری در بازار داشته است. به عنوان مثال بیت‌کوین کش

در حقیقت، ارزش بازار لایت‌کوین در مقیاس DUA در مقایسه با شاخص پایین‌ترین قیمت در میان رمزارزهای بزرگ، نشان می‌دهد که قیمت لایت‌کوین با توجه به سطح کنونی پذیرش آن، پایین است.

اطلاعیه‌های اخیر، همانند خرید ۹٫۹ درصد از سهام موسسه‌ی مالی WEG Bank آلمان توسط بنیانگذار لایت‌کوین می‌تواند میزان پذیرش لایت‌کوین را افزایش دهد.

با توجه به این‌که بازار خرسی (بازار رو به نزول) کنونی قیمت رمزارزها را در مقایسه با قیمت‌های واقعی آن‌ها کاهش داده است، گرینسپن فکر می‌کند که لایت‌کوین به عنوان دارایی منحصر بفرد در مقایسه با بنیاد آن دچار فروش بیش از حد(Oversold) شده است. به ‌ویژه، قیمت لایت‌کوین تقریبا ۸۱ درصد نسبت به بالاترین قیمت تاریخی آن کاهش یافته است و نسبت به ۷۱ درصد از کل رمزارزها، گوی سبقت را در کاهش قیمت از آن‌ها ربوده است.

او نتیجه‌گیری می‌کند:

با توجه به این‌که لایت‌کوین یک محصول کارآمد و پایدار بوده و همینطور پذیرش قابل توجهی داشته است، در این بازار خرسی که کل صنعت رمزارزها را در برگرفته است، می‌توان گفت که لایت‌کوین، به فروش بیش از حد دچار شده است.