سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

ماینینگ، بدون اجازه کاربر در بازی‌های استیم

فقدان توجه در پلت‌فرم استیم(Steam) به عنوان چیزی که شرکت تولید کننده‌‌ی آن یعنی Valve توجهی به آن ندارد و کار خود را ادامه می‌دهد، باعث شده که یکی دیگر از بازی‌های ارائه شده بر روی این پلت‌فرم به اسکم و فعالیت خلاف روی آورد.

با این حال، در حالی که تعدادی زیادی از توسعه دهندگان با انتشار دارایی‌های ضعیف و پروژه‌های بی‌ارزش سعی می‌کنند که جیب مردم را خالی کنند، برخی از توسعه دهندگان از این عدم نظارت سوءاستفاده کرده و مسیر خود را به سمت تولید محتوای بدتری کج کرده‌اند.

Okalo Union به عنوان یک توسعه‌ دهنده‌ی پلت‌فرم استیم که تنها بازی ساخته شده توسط وی در روز ۱۵ مارس منتشر شده، توانسته از این طریق به انجام یک اسکم غیرمستقیم و گمراه کننده دست‌ یابد. بازی توسعه یافته توسط وی Abstractism نام دارد و به عنوان یک بازی با سبک trivial platformer توصیف شده است، البته با نگاهی به این عنوان در می‌یابید که از هزاران عناوین دیگر در این سبک نیز چیز متفاوتی ارائه نکرده است. تا اینکه هفته‌ی گذشته یکی از بازیکنان کشف کرد که این بازی پس از راه‌اندازی یک سرویس با نام steamservice.exe را بر روی رایانه‌ی کاربر اجرا می‌کند که از نظر تعداد زیادی از نرم‌افزار‌های آنتی‌ویروس به عنوان یک بد‌افزار معرفی می‌شود. اگه فکر می‌کنیم که اسم این سرویس برایتان آشنا است، به این دلیل می‌باشد معمولا که یک فایل با همین نام در پوشه‌ی اصلی پلت‌فرم استیم وجود دارد.

تفاوت این دو فایل این است که steamservice.exe واقعی تنها در پوشه‌ی پلت‌فرم استیم وجود دارد و در پوشه‌ی بازی‌های تحت این پلت‌فرم یافت نخواهد شد. برخی هکر‌ها و توسعه دهندگان با استفاده از نام فایل اصلی و استفاده از آن برای نمونه‌ی جعلی خود و قرار دادن آن در پوشه‌ی بازی‌ یاد شده، با هدف تخریب از آن برای مقاصد خود استفاده کرده‌اند.

در رابطه با بازی Abstractism مشخص شد که این نرم‌افزار با استفاده از پردازنده و کارت گرافیک رایانه‌ی کاربران اقدام به انجام فرایند ماینینگ در پس زمینه و خارج از دید کاربر می‌کند. در پاسخ به پرسش کاربران مبنی بر اینکه چرا این فایل مدام توسط نرم‌افزار‌های ضد ویروس به عنوان یک فایل مخرب معرفی می‌شود، تنها یک پاسخ به عنوان جواب رسمی از سوی توسعه دهندگان منتشر شده و آن هم این است که این فایل بخش مهمی از بازی است و باید همراه با آن اجرا شود.

تیم توسعه دهنده اینگونه نوشت:

این نرم‌افزار‌ها(منظور دو فایل steamservice.exe  و abstractismlauncher.exe) فایل‌های اجرای بازی هستند و Abstractism برای ادامه‌ی فعالیت‌ خود به این موارد نیاز دارد.

توسعه دهنده در پاسخ به یکی از بازیکنان در بخش نظرات اینگونه نوشته است:

بازی Abstractism هیچگونه رمزارزی استخراج نمی‌کند. احتمالا شما در حال انجام بازی با تنظیمات گرافیکی سطح بالا هستند، زیرا این تنظیمات برای انجام فرایند پیش پردازش effects rendering، به قدرت محاسباتی زیادی از سمت پردازنده و کارت‌گرافیک نیاز دارند.

از نظر توسعه دهندگان استفاده از منابع یک رایانه‌ بدون آگاهی مالک آن کافی نبود، تا جایی که سازندگان بازی Abstractism همزمان به انجام یک اسکم دیگر نیز بر روی پلت‌فرم استیم مشغول بوده‌اند؛ فروش آیتم‌های جعلی برای بازی Team Fortress 2.

در صورتی که آگاهی ندارید باید عنوان کنیم که مبادله بخش مهمی از بازی‌های ساخته شده توسط Valve می‌باشد که بازی Team Fortress 2 نیز یکی از ساخته‌های این شرکت است. برخی آیتم‌ها در این بازی ارزش بیشتری نسبت به دیگری دارند و قیمت آن‌ها از چند سنت شروع شده و به صد‌ها دلار نیز می‌رسد.

توسعه دهنده‌ی Abstractism تصمیم گرفته با ساخت آیتم‌های جعلی به این اکوسیستم نیز وارد شد و آن‌ها را به جای آیتم‌های اصلی به دیگر بازیکنان بفروشد. یکی از بازیکنان به سختی متوجه شده بود که در این ترفند،‌ توسعه دهنده از نام، توضیحات و عکس آیتم اصلی این بازی برای جعل یک آیتم بی‌ارزش استفاده کرده است.

کاربر PoorAsianBoy  در پلت‌فرم Backpack.tf اظهار کرده بود:

من که کاربر با تجربه در زمینه‌ی مبادله‌ی آیتم‌های این بازی هستم، اما این فرد توانست من را به راحتی گمراه کند. یک بازی با نام Abstractism بر روی استیم وجود دارد که شما می‌توانیم یک نسخه‌ی مشابه اما بی ارزش از آیتم‌های بازی Team Fortress 2 را در آن داشته باشید.

در ادامه‌ی مطلب کاربران تصویری را به اشتراک گذاشته‌اند که نشان می‌دهد بازیکنان چقد راحت می‌توانند مورد کلاه‌برداری این مورد قرار بگیرند. اگر به اسم بازی توجه نکنید، به هیچ عنوان جعلی بودن این آیتم برای شما فاش نخواهد شد.

فهرست Steam Market این مورد خاص که در تصویر مشاهده کردید هم اکنون حذف شده است اما URL مربوط به آن همچنان پابرجاست و نشان می‌دهد که این آیتم زمانی Strange Professional Killstreak Australium Rocket Launcher نام داشته است.

 بازی Abstractism ده‌ها آیتم مشابه این مورد را داشته است. برخی تنها تصاویر بی‌ارزشی از ترو‌ل‌های معمول اینترنتی هستند و برخی نیز تنها با هدف کلاه‌برداری از بازیکنان بازی Team Fortress 2 وجود داشته‌اند. در بین این آیتم‌ها حتی دسته‌ای وجود دارد که شامل آیتم‌های نژاد‌پرستانه و هم‌جنس‌گرایانه‌ نیز است.

با بررسی تاریخچه‌ی فروش این آیتم‌ها می‌توان دید که برخی از آن‌ها مدت زیادی است که بر روی این پلت‌فرم ایجاد شده است. زمانی که Valve از این موضوع آگاه شد سریعا اقدام به حذف بازی Abstractism و آیتم‌های جعلی مربوط به بازی Team Fortress 2 از پلت‌فرم استیم کرد و همچنین صفحه‌ی مربوط به توسعه دهنده و منتشر کننده‌ی بازی نیز مسدود شد، اما با وجود عدم نظارت کافی در این زمینه، قطعا درب به روی دیگر توسعه دهندگان برای اسکم کاربران باز خواهد بود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location