video thumb

ماینینگ رمزارز با استفاده از تلویزیون ساخت Canaan creative

کمپانی Canaan creative به عنوان دومین تولید کننده‌ی سخت‌افزار‌های ماینینگ جهان در جدید‌ترین اقدام خود دست به ساخت تلویزیونی زده است که توانایی استخراج رمزارز دارد. این تلویزیون می‌تواند قدرت محاسباتی ۲/۸ تلریون هش در ثانیه را تنها با مصرف ۱۰۰ وات‌ در ساعت ارائه دهد که با مقایسه با قوی‌ترین ریگ ماینینگ این شرکت که ۱۱ تلریون هش ارائه می‌کند، قدرت قابل توجهی نیست. البته با در نظر گرفتن این موضوع که شما نمی‌توانید بر روی ریگ‌های ماینینگ معمولی به تماشای برنامه‌های تلویزیونی بپردازید، این قدرت محاسباتی که برگرفته از تراشه‌های اسیک A3210 با لیتوگرافی ۱۶ نانو‌متری است، می‌تواند یک رقم مناسب محسوب شود.

کمپانی Canaan که این تلویزیون به هوش مصنوعی(بنا به دلایل ناگفته) و سیستم کنترل صدا نیز مجهز شده است. همچنین این سیستم ظاهرا می‌تواند میزان سودآوری بیت‌کوین را در لحظه محاسبه کند. همه‌ی موارد گفته‌ شده خوب به نظر می‌رسد جز یک مورد:

ارزهای دیجیتال

به نظر می‌رسد که عملیات ماینینگ این تلویزیون تنها برای دریافت پاداش‌های ذکر شده خواهد بود و دریافت پول و یا حتی رمزارزهای ماین شده نیز مسیر نیست. ما امیدواریم که مورد تنها یک برداشت غلط بوده باشد زیرا که می‌تواند یک نقطه‌ی منفی در این محصول به حساب آید، مگر اینکه شما نیز جزء آن دسته از کاربران باشید که برای دریافت توکن اقدام به پرواز‌های غیرضروری کنید(اشاره به مقاله‌ی مربوط به هواپیمایی سنگاپور که در زمان مسافرت با سرویس‌های هوایی آن‌ها به کاربران توکن‌ اهدا می‌شود)!

تلویزیون AVALONMINER INSIDE

شاید نام AvalonMiner Inside به نظر نوعی ویژگی برای دستگاه شما باشد، یک ویژگی که به تلویزیون شما اجازه می‌دهد تا از قدرت پردازش خود برای فرایند ماینینگ استفاده کند. در واقع شاید بتوان گفت این ویژگی یک خصوصیت زیرکانه برای یک تلویزیون خانگی محسوب می‌شود.

به نظر می‌رسد که تلویزیون‌های AvalonMiner Inside به نوعی تلاش شرکت سازنده برای استفاده از تراشه‌‌های ماینینگ ضعیف خود داخل تلویزیون‌های بدون نام و نشان بوده است و به نوعی در نظر داشته تا کاربران را به خوب بودن این ایده متقاعد کند. تراشه‌های اسیک بکار رفته در این دستگاه هیچ کمکی به بهبود عملکرد تلویزیون نخواهد کرد، همانطور که پردازنده‌ی تلویزیون هیچگونه قدرت محاسباتی به ماینینگ آن اضافه نمی‌کند.

اگر تنها چیزی که شما می‌خواهید یک تلویزیون است، با خرید این محصول به یک تلویزیون ۴۳ اینچ با وضوح تصویر ۴K دست خواهید یافت، اما اگر انگیره‌ی شما از خرید این محصول استخراج رمزارز

مسیر باز شده است

ظاهرا این تلویزیون تنها یک نقطه‌ی آغاز محسوب می‌شود. کمپانی Canaan قصد دارد تا با ایجاد لوازم خانگی دیگری که مجهز به سیستم ماینینگ هستند، مبنای بازار خود را گسترش دهد. اگر تمام این تلاش‌ها به این معناست که شرکت سازنده قصد دارد تراشه‌های اسیک قدیمی خود را در یک ماشین لباسشویی قدیمی جای دهد و امیدوار باشد که کاربر از دیدن قبض برق شکه نشود، حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند.