سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

گزارش افزایش ۴۴درصدی سودآوری توسط Swissquote

خلاصه مطلب

  • موسسه‌ی بانکداری آنلاین Swissquote اعلام کرده است که برای نیمه‌ی اول سال جاری پس از اضافه نمودن سرویس‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری صنعت رمزارزی توانسته به ارقام بالایی در میزان سودآوری و حجم مبادلات دست یابد.

در حالی که بسیاری از موسسات مالی سنتی در سوئیس هنوز از مبادله‌ی رمزارزها و همکاری با کمپانی‌های مربوط به این صنعت دوری می‌کنند، شرکت‌هایی که در این فضا سرمایه‌گذاری کرده بودند، از هم اکنون در حال بهره‌ برداری از ثمرات تصمیم خود هستند. شرکت Swissquote که در زمینه‌ی بانکداری آنلاین در سوئیس به فعالیت مشغول است، به تازگی گزارش داده که به دلیل ارائه‌ی فرصت‌های سرمایه‌گذاری مربوط به رمزارزهایی همچون بیت‌کوین توانسته به افزایش چشمگیری در سودآوری دست یابد، از این رو هم در تعداد مشتریان و هم در حجم مبادله‌ توانسته به ارقام بالایی برسد.

خبرگزاری محلی Finews با اشاره به گزارشی که در روز سه‌شنبه از سوی این شرکت منتشر شده است گزارش داد که Swissquote Group اعلام کرده است که برای نیمه‌ی اول سال جاری توانسته ۲۵/۷ میلیون CHF(معادل تقریبی ۲۶ میلیون دلار) درآمد داشته باشد که نسبت به همین زمان در سال گذشته حدود ۴۴ درصد افزایش داشته است. کارشناسان صنعت مالی پیش‌بینی کرده‌اند که سود حاشیه‌ای این شرکت حدود ۲/۵ میلیون CHF(معادل ۲/۵۲ میلیون دلار) خواهد بود. آن‌ها انتظار داشتند که درآمد و سود خالص این شرکت ۲۳/۲ میلیون فرانک سوئیس باشد.

در همین حین تعداد حساب‌های مشتریان در بخش تجاری نیز ۱۶ هزار ۲۷۸ افزایش داشته است. همین روند برای میزان فعالیت مشتریان نیز صادق است. براساس گزارش یاد شده،‌ مشتریان Swissquote در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸ هرکدام به طور متوسط ۱۱/۸ تراکنش انجام داده‌اند که در سال گذشته این میزان تنها ۱ تراکنش بوده است.

داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد که دارایی مشتریان تا اواسط سال ۲۰۱۸ حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است و به رقم ۲۵/۵ میلیارد CHF(معادل ۲۵/۲ میلیارد دلار) رسیده است. میزان سرمایه‌ی ورودی و پول‌های وارد شده به حساب‌های این موسسه‌ی مالی نیز حدود ۶۰ درصد(معادل ۲/۴۲ میلیارد دلار) افزایش داشته است. Swissquote انتظار دارد هم درآمد و هم میزان سود این موسسه برای کل سال جاری حدود ۱۵ درصد افزایش داشته باشد. این کمپانی توانست از افزایش ناگهانی تقاضا برای محصولات رمزنگاری در اوایل سال جاری بهره‌مند شود، روندی که به نظر می‌رسد با وجود افزایش قیمت‌های اخیر نیز در نیمه‌ی دوم سال جاری وجود نداشته باشد.

حرکت کند موسسات مالی سوئیس به سمت صنعت رمزارزی

موسسه‌ی Swissquote  توسط بسیاری از کاربران صنعت رمزارزی به عنوان اولین بانک اروپایی شناخته می‌شود که اقدام به ارائه‌ی سرویس‌های مرتبط با بیت‌کوین به مشتریان خود کرده است. این موسسه تابستان گذشته سعی کرد تا با همکاری صرافی Bitstamp بیت‌کوین را به پلت‌فرم مبادله‌ی آنلاین خود اضافه کند و مبادله‌ی مستقیم بیت‌کوین با یورو و دلار را انجام دهد. در ماه دسامبر Swissquote رمزارزهای ریپل

البته باید یادآور شویم که Swissquote  تنها کمپانی سوئیسی نیست که از مزایای بالقوه‌ی رشد در صنعت رمزنگاری بهره‌مند شده است. در ماه جولای سال گذشته بانک خصوصی Falcon که مقر آن در سوئیس واقع شده، اعلام کرد که قصد دارد از طریق یک همکاری با Bitcoin Suisse AG(یکی از پیشگامان بازار جهانی در خدمات رمزنگاری مالی) به مشتریان خود سرویس‌های مدیریت دارایی بیت‌کوین و سایر محصولات وابسته به صنعت رمزارزی را ارائه دهد.

در ماه جولای گذشته نیز SIX Swiss Exchange به عنوان بورس کشور سوئیس اعلام کرده بود که در حال ساخت یک پلت‌فرم برای مبادله، حل و فصل و نگهداری دارایی‌های دیجیتال است. در ماه ژوئن نیز یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های کشور با نام Hypothekarbank Lenzburg اعلام کرده بود که از این پس کسب و کار‌های رمزارزی را به عنوان دارندگان حساب قبول خواهد کرد و این شرکت‌ها می‌توانند اقدام به افتتاح حساب نمایند. دو بانک دیگر Neuchâtel Cantonal Bank  و Neue Helvetische Bankنیز با شرکت‌های مرتبط با صنعت بلاک‌چین

با این وجود باز هم تعداد موسسات مالی سنتی در سوئیس که تا کنون اعلام آمادگی برای ارائه خدمات رمزارزی به صدها استارت‌آپ در سوئیس کرده‌اند نیز بسیار محدود است. دسترسی محدود به سیستم مالی سنتی به عنوان یک تهدید بزرگ برای رهبری سوئیس در فضای رمزنگاری اروپا محسوب می‌شود، در حالی که مناطق دیگری همچون جزیره‌ی مالتا و جبل‌الطارق به عنوان رقیبان این کشور برای دستیابی به این عنوان محسوب می‌شوند.

کمپانی‌هایی که در زوگ( Zug یک بخش عمدتا آلمانی زبان در مرکز سویس) مستقر شده‌اند از عدم دسترسی به خدمات بانکی محلی شکایت دارند و بسیاری از آن‌ها حساب‌های بانکی خود را در همسایگی لیختنشتاین افتتاح کرده‌اند، به عنوان مثال بانک‌هایی مانند Frick و Alpinum از این روش برای کار با استارت‌آپ‌های سوئیس استفاده می‌کنند. در حال حاضر مقامات در سوئیس در حال بررسی راه‌هایی برای ایجاد دسترسی کسب‌ و کار‌های رمزنگاری به سرویس‌ها و خدمات مالی در این کشور هستند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location