سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

خروج ثروت از چین در قالب رمزارز

خلاصه مطلب

  • به نظر می‌رسد که طی سال‌های اخیر به دلیل ممنوعیت استفاده از رمزارزها و قوانین سختگیرانه‌ی وضع شده از سوی قانون‌گذاران چینی، ثروتمندان صنعت رمزارز در حال خروج از این کشور و تبدیل دارایی‌های رمزارزی و بیت‌کوین خود به املاک در ایالات متحده و اروپا هستند.

گوا هنگکای(Guo Hongcai) یک فروشنده‌ی گوشت که یکی از اولین دریافت‌ کنندگان بیت‌کوین در استان شانشی(Shanxi) چین است، به عنوان یکی از میلیونر‌های تازه کار  با استفاده از خرید املاک در خارج از کشور، در حال انتقال بخشی از ثروت خود به خارج از چین است. هنگکای در ماه آپریل ۵۰۰ بیت‌کوین فروخت و از پول آن برای خرید یک عمارت ۱۰۰ هزار فوت مربعی در لوس گاتوس(Los Gatos فاصله‌ی ۹۰ دقیقه‌ای تا سانفرانسیسکو) کالیفرنیا استفاده نمود.

وی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که:

فروش بیت‌کوین در ایالات متحده امری بسیار عادی است و پس از فروش می‌توانید با پول بدست آمده هرچیزی که دلتان می‌خواهد بخرید.

وی این محل اقامت دوم خود را Mansion of Chives یا عمرات پیازچه نامیده است، چونکه در چین از عبارت پیازچه برای سرمایه‌گذاران رمزارزی که در مقابل تغییرات بزرگ بازار آسیب‌پذیر هستند استفاده می‌شود.

قانون‌گذاران چینی در زمینه‌ی کسب‌ و کار‌های صنعت رمزنگاری بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کنند و در اغلب موارد آن را غیرقانون اعلام کرده‌اند، از این رو میلیونر‌های این صنعت در حال خارج کردن دارایی‌های خود و تزریق به بازار‌های املاک کشور‌های خارجی هستند. برخی از این میلیونر‌ها املاک ذکر شده را به صورت مستقیم توسط رمزارز خریداری می‌کنند و برخی همانند هنگکای از بیت‌کوین برای کسب ارز خارجی بدون نیاز به مراجعه به بانک استفاده می‌کنند.

یکی از بنیاینگذاران استارت‌آپ مبادله‌ی املاک به وسیله‌ی رمزارز که می‌خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری CoinDesk اعلام کرده بود که تقریبا یک سوم مشتریان آن‌ها را مردم آسیا و سرمایه‌گذاران چین تشکیل می‌دهند که به دنبال توکنیزه کردن حقوق مالکیت خود از طریق کارگزاران اوراق بهادار

طبق گزارشات خبرگزاری South China Morning Post، برای املاک خریداری شده در هنگ‌کنگ ارائه‌ی پرونده‌ی مالیاتی و دیگر اسنادی که معمولا برای دارایی‌های خارج از کشور باید ارائه شوند، الزامی نیست. سرمایه‌گذاری چین در املاک و مستغلات خارجی معمولا از طریق کارگزاری‌های هنگ‌کنگ صورت می‌گیرد و انجام این امر سال‌هاست که در حال افزایش است. حال پیشگامان و دارندگان بیت‌کوین نیز برای جابجایی ثروت خود از همین روند پیروی می‌کنند.

ناتالیا کارایانوا(Natalia Karayaneva) مدیرعامل شرکت Propy، یکی دیگر از بازار‌های املاک رمزارزی به خبرگزاری CoinDesk گفت:

درخواست‌هایی که از سوی مشتریان معمولا ارائه‌ می‌شود از ۵۰ یا ۱۰۰ هزار دلار شروع شده، و به بالا‌ترین رقم‌ها برای Silicon Valley با ۳ تا ۴ میلیون دلار ختم می‌شود. ما شاهد آن هستیم که مردم به صورت روز افزونی مایل به خرید ملک به وسیله‌ی رمزارزها هستند، چونکه بجای استفاده از یک بانک در هنگ کنگ و ایجاد حساب کاربری و خارج کردن پول‌هایشان به وسیله‌ی کانال‌های کسب و کار‌ها، با استفاده از بیت‌کوین می‌توانند راحت‌تر سرمایه‌ی خود را از کشورشان خارج کنند.

قطب‌های رمزنگاری

طبق گفته‌های کارایانوا، ایالات متحده و انگلستان و بخصوص قطب‌های صنعت مالی همچون لندن و منطقه‌ی خلیج کالیفرنیا بیشترین درخواست را برای خرید املاک داشته‌اند.

او اظهار داشت:

این مکان‌ها اغلب به دلیل قرار داشتن در نزدیکی مراکز تحصیلی معتبری همچون استنفورد(Stanford) بیشتر مورد توجه و علاقه مشتریان هستند. آن‌ها همچنین تنوع می‌خواهند. آن‌ها میخواهند که بخشی از دارایی‌های خود را در کشور‌های با ثبات‌تر نگهداری کنند.

تا کنون حدود نیمی از ترافیک ۵۰ هزار نمایش ماهیانه‌ی مربوط به وب‌سایت Propy از طرف کشور چین بوده است.

انجام این فرایند‌ها تقریبا به یک تمایل کلی تبدیل شده است که مرز‌های آن فراتر از چین رفته است، بخصوص برای مکان‌هایی همچون کالیفرنیا که طبق آماری که توسط ATTOM Data Solutions طی یک دهه‌ی گذشته جمع‌آوری شده است، نزدیک به یک چهارم خانه‌های خریداری شده در این منطقه به صورت مستقیم در مبادلات نقدی و بدون هرگونه وام‌ مسکن خریداری شده‌اند.

طبق گفته‌های روی دِکِل(Roy Dekel) مدیرعامل استارت‌آپ SetSchedule که به فروشندگان املاک کمک می‌کند تا راحت‌تر با خریدار ارتباط برقرار کنند، این که یک سرمایه‌دار چینی بیت‌کوین، رمزارزهای خود را بفروشد و با پول بدست آمده مستقیما اقدام به خرید املاک کند، تقریبا به یک امر عادی بدل شده است.

وی به خبرگزاری CoinDesk گفت:

ما متوجه کاهش علاقه‌ی چینی‌ها به خرید املاک شده‌ایم، اما شهر‌هایی همچون لس‌آنجلس، سانفرانسیسکو و نیویورک همچنان بیشترین توجه را به خود جلب کرده‌اند. ثروتمندان چینی از این منبع برای گسترش سرمایه‌گذاری خود استفاده می‌کنند.

سرمایه‌گذاران سنگین وزن

دکل از سوی دیگر متوجه شده است که بسیاری از علاقه‌مندان به تکنولوژی بلاک‌چین

از آنجا که پلت‌فرم‌هایی همچون Propy در سراسر حوزه‌‌های قضایی پذیرفته شده هستند، شاید دلیل اصلی این گرایش چیزی بیش‌تر از فرار مالیاتی باشد.

در ماه ژانویه خبرگزاری نیویورک تایمز(New York Times)‌ ادعا کرد که بازار مسکن بیش از حد چینی شده، چیزی مانند یک کازینو است. علاوه بر این مورد، خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که محدودیت‌های توسعه‌ی اموال روز به روز سختگیرانه‌تر می‌شوند، به طور مثال یارانه‌های مربوط به سازندگان مسکن کاهش خواهد یافت.

کارایانوا در رابطه با این موضوع گفت:

تنها در سال گذشته در پکن، حدود ۴۰ درصد افزایش قیمت در صنعت مسکن را شاهد بوده‌ایم. از لحاظ تاریخی، سرمایه‌گذاران املاک و مستغلات چینی در خارج از کشورشان بسیار فعال هستند چونکه قیمت‌ها در بازار املاک کشور خودشان به شدت روبه افزایش است.

با در نظر گرفتن تمامی این موارد شاید چینی‌ها تنها خریدارانی باشند که با استفاده از رمزارزها اقدام به خرید املاک می‌کنند. در سال ۲۰۱۷ چند اروپایی از بیت‌کوین برای خرید یک آپارتمان لوکس در Aston Crypto Plaza(پروژه‌ای که توسط میشل مون رهبری می‌شد) استفاده کردند.

در انتها باید گفت که واضح است این اتفاق هرکجا که رخ دهد، ثروت رمزارزی می‌تواند بر روی الگوهای جهان صنعت املاک تاثیر چشمگیری داشته باشد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location