video thumb

از لحاظ تکنیکالی قیمت بیت کوین بالای هفت هزار دلار دوام می‌ آورد؟

این حرکت بازار چقدر قابل اعتماد است؟

سه ابزار کلی برای برای تحلیل قدرت ماندگاری بازار در دست تریدر هاست.

ابزار اول: پیش افتادن ۵۵EMA

از لحاظ تکنیکالی <a href=قیمت بیت کوین بالای هفت هزار دلار دوام می‌ آورد؟" width="502" height="341" />

Exponential Moving Averages (EMA) سیگنال های قابل توجهِ تقاضا در حرکت های عمده را نشان می دهد. همچنین برای تایید یا رد تغییر روند، تحلیل رابطه EMA با قیمت مورد استفاده قرار می‌گیرد. تحلیل EMA در بازه طولانی تر به خاطر اطلاعات بیشتر و محدوده وسیع تر تاریخچه ی قیمت، مفید تر است.

همچنین می دانیم عدد ۵۵ یکی از اعداد فیبوناتچی است که تکنیکالیست ها در دنباله فیبوناتچی ۸، ۱۱، ۲۱ (و معمولا ۳۴) استفاده می کنند. از ۱۱ تا ۱۶ جولای، ۵۵ EMA بیت کوین بالای قیمت بود و مانند یک سطح مقاومت در برابر گذشتن از قیمت ۶۸۶۰ دلار عمل می کرد (در تصویر EMA با خط قرمز مشخص شده است).

تا دیروز، موقعیت EMA بدون تغییر بود که باعث تقویت چشم انداز نزولی برای دو ماه پیشِ رو بود. اما قرار گرفتن قیمت بیت کوین

ابزار دوم: دنباله فیبوناتچی

از لحاظ تکنیکالی قیمت بیت کوین بالای هفت هزار دلار دوام می‌ آورد؟

دنباله ها برای پیش بینی سطوح حمایت و مقاومت قیمت دارایی یا سهام به کار می روند. تصویر زیر یک حمایت/مقاومت تاریخی را که شکسته شده است را نشان می دهد. هر حرکت عمده بالای سطح ۰.۵ فیبوناتچی نشان دهنده بازار صعودی در کوتاه مدت است.

هرچند، احتمالا بیت کوین قادر به شکست مقاومت اصلی نیست و این افزایش قیمت، اصلاحی به خاطر افت زیاد قیمت می تواند باشد.

ابزار سوم: حجم معاملات

از لحاظ تکنیکالی قیمت بیت کوین بالای هفت هزار دلار دوام می‌ آورد؟

ابزار آخر تغییرات حجمی بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته است. در نمودار پایین می بینیم که حجم بیت کوین به حداکثر میزان در سه ماه اخیر رسیده و تقریبا دو برابر شده است. اگر حجم معاملات طی یک دوره افزایش یابد، قیمت قوی تر عمل کرده و نقدینگی بیشتر می شود.

توجه!

دیدگاه هایی که در این مقاله ارائه شده اند، متعلق به نویسنده می باشند و لزوماً مربوط به ارزجو نمی باشد و نباید به آن نسبت داده شود. داده های مربوط به بازار و ارز های رمزنگاری شده فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده اند و نباید به عنوان مشاوره تجاری مورد استفاده قرار گیرند.