سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

ایران با استفاده از رمزارز‌ها به مقابله با تحریم‌ می‌رود

لیست عناوین این مطلب

تهران در حال ارزمحمدرضا پور ابراهیمی، یکی از نمایندگان مجلس ایران اعلام کرده است که این موضوع بزودی در مجلس مورد بحث قرار می‌گیرد. این نماینده معتقد است که پول دیجیتالی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مصاحبه‌ای که اخیرا منتشر شده است گفت: رمزارزها یکی از مهم ترین مکانیسم‌هایی است که ایران می‌تواند به منظور مقابله با تحریم‌های آمریکا از آن استفاده نماید. محمدرضا پور ابراهیمی همچنین به این نکته اشاره کرد که ارزهای دیجیتالی می‌توانند به از بین بردن تسلط دلار در تجارت بین المللی کمک کنند. او در گفت و گو با خبرگزاری میزان گفت که این موضوع به زودی در مجلس جمهوری اسلامی ایران به بحث گذاشته خواهد شد. محمدرضا پور ابراهیمی پورابراهیمی همچنین خاطرنشان ساخت که یکی از اولویت‌های اصلی مجلس در شرایط کنونی اقتصادی، بررسی موضوع معاهدات پولی به عنوان مکانیسم دیگری برای مقابله با تحریم‌ها است. او توضیح داد: “امروزه بسیاری از کشورها مانند روسیه، چین و برزیل قبلا به قراردادهای پولی متقابل یا چند ملیتی مبادرت کرده‌اند که این امر مبادلات تجاری میان دو کشور را تسهیل می‌کند.” با افزایش تنش آمریکا، از آنجا که واشنگتن در ماه می از توافق هسته‌ای خارج شد و ایران را تهدید به اقدامات شدید کرد، در طی چند ماه گذشته ریال نصف ارزش خود را از دست داد. روزنامه‌ی ایران در صفحه‌ی اول خود عنوان کرده است: انتظار می‌رود که تحریم های اقتصادی جدید در ماه نوامبر امسال آغاز شود و مقامات ایرانی به دنبال راه‌هایی برای دور زدن آن‌ها هستند. رابطه پیچیده‌ی ایران با بیت‌کوین

خلاصه مطلب

تهران در حال ارزمحمدرضا پور ابراهیمی، یکی از نمایندگان مجلس ایران اعلام کرده است که این موضوع بزودی در مجلس مورد بحث قرار می‌گیرد. این نماینده معتقد است که پول دیجیتالی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مصاحبه‌ای که اخیرا منتشر شده است گفت: رمزارزها یکی از مهم ترین مکانیسم‌هایی است که ایران می‌تواند به منظور مقابله با تحریم‌های آمریکا از آن استفاده نماید. محمدرضا پور ابراهیمی همچنین به این نکته اشاره کرد که ارزهای دیجیتالی می‌توانند به از بین بردن تسلط دلار در تجارت بین المللی کمک کنند. او در گفت و گو با خبرگزاری میزان گفت که این موضوع به زودی در مجلس جمهوری اسلامی ایران به بحث گذاشته خواهد شد.

محمدرضا پور ابراهیمی
محمدرضا پور ابراهیمی

پورابراهیمی همچنین خاطرنشان ساخت که یکی از اولویت‌های اصلی مجلس در شرایط کنونی اقتصادی، بررسی موضوع معاهدات پولی به عنوان مکانیسم دیگری برای مقابله با تحریم‌ها است. او توضیح داد: “امروزه بسیاری از کشورها مانند روسیه، چین و برزیل قبلا به قراردادهای پولی متقابل یا چند ملیتی مبادرت کرده‌اند که این امر مبادلات تجاری میان دو کشور را تسهیل می‌کند.”

با افزایش تنش آمریکا، از آنجا که واشنگتن در ماه می از توافق هسته‌ای خارج شد و ایران را تهدید به اقدامات شدید کرد، در طی چند ماه گذشته ریال نصف ارزش خود را از دست داد. روزنامه‌ی ایران در صفحه‌ی اول خود عنوان کرده است: انتظار می‌رود که تحریم های اقتصادی جدید در ماه نوامبر امسال آغاز شود و مقامات ایرانی به دنبال راه‌هایی برای دور زدن آن‌ها هستند.

رابطه پیچیده‌ی ایران با بیت‌کوین

تاکنون برخورد جمهوری اسلامی ایران با رمز‌ارزها مبهم بوده است. مشکلات اقتصادی این کشور بسیاری از ایرانیان را متقاعد کرده است که برای محافظت پول خود از تورم و نوسانات شدید اقتصادی، به رمزارزهایی همانند بیت‌کوین روی آورند. در ابتدای سال جاری ایران افزایش مبادلات شخص-شخص مابین ریال ایران(IRR) و بیت‌کوین(BTC) را شاهد بوده است.
در آن زمان، پذیرش وسیع‌تر رمزارزها مطرح گردید. بعد‌ها گزارشی منتشر شد که ایران در نظر دارد رمزارز ملی خود را منتشر کرده و بر روی رمز ارزهای غیرمتمرکز همانند بیت‌کوین مقررات وضع نماید. همچنین اعلام شد که سکه‌های دیجیتالی(کوین‌ها) غیرقابل اعتماد و خطرناک هستند، گزارش‌های دیگری نشان می‌دهند که بانک مرکزی ایران(CBI) به دنبال روش‌های جلوگیری از استفاده‌ی ارزهای دیجیتالی در کشور است.
در ماه آوریل، بانک مرکزی بخش نامه‌ای را صادر کرد که در آن بانک‌ها و موسسات مالی از انجام معاملات رمزارزها منع شده‌اند، در حالی که در همان زمان بحث قانون‌گذاری بر روی فضای رمزارزها ادامه داشت. خطرات پولشویی، تامین مالی تروریسم و فعالیت‌های مجرمانه به عنوان دلایل این اقدام ذکر شده است.

علی رغم این اقدامات، در ماه می گزارش شده است که ایرانیان بیش از ۲٫۵ میلیارد دلار را به منظور خرید رمز ارزها به خارج از کشور منتقل کرده‌اند. در حالی که بانک مرکزی و وزارت اطلاعات و ارتباطات به همکاری خود به منظور ایجاد یک چارچوب قانونی برای صنعت تکنولوژی مالی ادامه دادند، در همان زمان اعلام شد که ایران رمزارز ملی آزمایشی را توسعه داده است.

آیا فکر می‌کنید ایران رمزارزها را پذیرفته و از آن به منظور مقابله با تحریم‌ها استفاده می‌کند؟ نظر خود را با ما در بخش دیدگاه‌ها در میان بگذارید.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location