سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

حرکت بورس اوراق بهادار سوئیس به سمت رمزارز‌ها

خلاصه مطلب

  • بورس اوراق بهادار

SIX صرافی رمزارزی افتتاح می‌کند

صرافی سوئیسی SIX به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های بورس اوراق بهادار سوییس(SIX بورس اوراق بهادار سوئیس است که برای تجارت سهام، اوراق قرضه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های مبادله شده و غیره فعالیت می‌کند)، روز جمعه اعلام کرد که در حال ساخت یک زیرساخت مبادله، توزیع و نگهداری دارایی‌های دیجیتال است.

صرافی‌ SIX کاملا تحت نظار مقامات سوئیس از جمله اداره‌ی نظارت بر بازار مالی سوئیس(Finma) و بانک ملی سوئیس به عنوان یک اوپراتور زیرساختی در بازار مالی عمل می‌کند. این کمپانی قصد دارد تا برای پلت‌فرم جدید خودش که صرافی دیجیتال

این کمپانی با اشاره به اینکه SDK شکاف بین سرویس‌های مالی سنتی و جوامع دیجیتال را برطرف می‌کند، اعلام کرد که:

صرافی دیجیتال SIX اولین زیرساخت جهان در بازار خواهد شد که یک مبادله‌ی انتها به انتها(End to End یک اصطلاح تجاری است که در بسیاری از عرصه‌ها به مراحل ابتدایی و انتهایی یک سرویس گفته می‌شود. در این روش به بهینه‌سازی عملکرد و کارایی، بخش‌های واسطه‌ در مبادلات حذف می‌شوند) کاملا یکپارچه را برای حل و فصل سرویس‌های مربوط به دارایی‌های دیجیتال، ارائه می‌کند. این سرویس یک محیط امن برای صدور و مبادله‌ی دارایی‌های دیجیتال فراهم می‌کند، همچنین امکان توکنیزه‌سازی برای اوراق بهادار و دارایی‌های غیر بانکی که قبلا قابل مبادله نبوده‌اند را فراهم می‌کند تا قابلیت مبادله و فروش پیدا کنند.

خوزه دیسلهوف(Jos Dijsselhof) مدیر اجرایی SIX گفت:

این فرایند یک آغاز برای عصر جدید زیرساخت‌های بازار سرمایه خواهد بود. برای ما روشن است که بیشتر فعالیت‌هایی که در فضای دیجیتال در حال رخ دادن است برای همیشه ماندگار خواهد شد و همین فرایند‌ها آینده‌ی صنعت ما را تعریف خواهند کرد.

آیا این پلت‌فرم به صورت مستقیم بیت‌کوین مبادله خواهد کرد؟

در حالی که اعلامیه‌ی رسمی منتشر شده از سوی SIX اشاره‌ای نکرده‌ است که آیا این پلت‌فرم از مبادله‌ی مستقیم رمزارزها پشتیبانی می‌کند یا خیر، چند نشریه عنوان کرده‌اند که این صرافی اقدام به مبادله‌ی بیت‌کوین

خبرگزاری Business Insider در یک مقاله نوشت:

پلت‌فرم جدید SIX برای راه‌اندازی در نیمه‌ی اول سال بعد آماده شده است و مبادله‌ی End to End، سرویس‌های توافقی و سرویس‌های مربوط به نگهداری دارایی‌های دیجیتال مانند بیت‌کوین و انواع ICO

خبرگزاری Financial Times نوشت:

این پلت‌فرم جدید که توسط صرافی SIX در دست ساخت است، طراحی شده تا برای رمزارزهایی همچون بیت‌کوین مورد استفاده قرار بگیرد و اساسا بر پایه‌ی تکنولوژی دفاترکل توزیع شده‌ی بلاک‌چین

با این حال در یک پست توییتری تصریح کرد:

در ابتدا ما فرایند توکنیزه کردن دارایی‌های بانکی مانند سهام یا اوراق قرضه را فراهم خواهیم کرد و به طور بالقوه در مراحل بعدی به سراغ دارایی‌های غیر بانکی می‌رویم. اینکه آیا ما در زمینه‌ی رمزارزهایی همچون بیت‌کوین و یا توکن‌های مربوط به ICO فعالیت می‌کنیم هنوز مشخص نیست.

در همین حال، SIX در حال برقراری ارتباط با Crypto Market Index 10 بوده است. هدف از این کار اندازه‌گیری عملکرد و میزان کارایی دارایی‌های دیجیتالی بوده است که بزرگ‌ترین دارایی دیجیتال محسوب شده و یا دارای بیشترین نقدینگی در بازار هستند، همچنین با این کار می‌توان یک محک و معیار قابل اعتماد برای اینگونه دارایی‌ها به وجود آورد. وب‌سایت SIX در رابطه با این موضوع توضیح داده است که:

متوسط قیمت دارایی‌های دیجیتال و توکن‌ها از طریق بررسی چندین صرافی مختلف بدست خواهد آمد.

سوئیس می‌خواهد به کشور پشرو در صنعت رمزنگاری تبدیل شود

اخیرا وب‌سایت خبری news.Bitcoin.com گزارش داده است که مقامات دولتی و بانکداری‌های این کشور در حال کار بر روی ارائه‌ی دسترسی کسب و کار‌ها به سرویس‌های بانکی هستند. این روند از آن جهت رخ داده است که بانک‌های سوئیس از افتتاح حساب برای شرکت‌های مرتبط با صنعت رمزنگاری خودداری کرده‌اند.

یوهان اشنایدر آممن(Johann Schneider-Ammann) وزیر اقتصاد سوئیس اوایل سال جاری عنوان کرد که می‌خواهند کشورش به یک “ملت رمزنگاری” و پیشرو در این صنعت تبدیل شود. تاکنون این کشور توانسته با استفاده از وضع مالیات مناسب و یک فضای قانونی باعث جذب استارت‌آپ‌های رمزنگاری شود و خود را قلب “مسیر رمزنگاری” بنامد.

در ماه فوریه اداره‌ی نظارت بر بازار مالی سوئیس(Fimna) پس از مشاهده‌ی افزایش چشمگیر تعداد توکن‌های برنامه‌ریزی شده یا در حال اجرای واقع در سوئیس و همچنین افزایش میزان تقاضا و استعلام در رابطه با افزایش قانون‌گذاری، یک دستورالعمل کامل مربوط به ICOها منتشر کرد.

نظر شما در رابطه با راه‌اندازی صرافی رمزارزی SIX چیست؟ آیا این صرافی باعث خواهد شد تا سوئیس بار دیگر به یک کشور پیشرو در مباحث مالی تبدیل شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location